۱۲۹۵۱
۲۰ نظر
۵۰۳۰
۲۰ نظر
۵۰۳۰
پ

خیانت زنان به همسرانشان به ۷ دلیل

متاسفانه امروزه به دلایل مختلف و برخی ناهنجاری فرهنگی شنیده می شود که در مواردی جزئی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران و یا مردان متاهل هستیم که این روابط بسیار آسیب زا و مخرب است. خیانت‌های زنانه عوامل مختلفی دارد که می‌توان به آنها اشاره کرد:

متاسفانه امروزه به دلایل مختلف و برخی ناهنجاری فرهنگی شنیده می شود که در مواردی جزئی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران و یا مردان متاهل هستیم که این روابط بسیار آسیب زا و مخرب است. خیانت‌های زنانه عوامل مختلفی دارد که می‌توان به آنها اشاره کرد:

۱- عدم یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر

یکی از عوامل اصلی خیانت زنانه روابط زن و شوهر است؛ زمانی‌که بین زوجین، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد که زن به همسر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود که مرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود.

زنانی که محبت خوب و لازم را از همسرخود دریافت کرده و یا روابط زناشویی خوبی بین آنها برقرار باشد، احتمال خیانت در آنها بسیار کم است.

۲- گذشته بی‌بندوبار زن

یکی دیگر از عوامل خیانت زن، گذشته اوست که در یک خانواده بی‌بندوبار و خیلی آزاد پرورش یافته و تربیت شده‌ است و تربیت غلط گذشته باعث می‌شود همچنان حتی بعد از ازدواج هم این روابط را حفظ کند. برخی از زنان که روابط زیادی داشته اند، به دلیل اینکه روابط صمیمانه و یا دوستی‌های دوران مجردی خود را نمی‌توانند به اتمام برسانند و برایشان بسیار سخت است تا خود را در زمان تاهل کنترل کنند در همان چارچوب به روابط خود ادامه می‌دهند.

۳- احساس تنهایی کردن

مسایل شخصیتی وجود دارد که امکان دارد یک زن تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و به سختی می‌تواند دقایق و یا ساعتی را تنها و بیکار بگذراند. این زنان زمانی‌که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند وقتی می‌بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند برای آنها وقت بگذارد گرایش پیدا می‌کنند که وقت خود را با دیگران و یا جنس مخالف خود پر کنند.

۴- عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان

عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی‌های طرفین می‌تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج پیدا کند امکان دارد وسوسه در زن ایجاد شود که این رابطه‌ها را تجربه کند. مسایلی مانند ماهواره، تهاجم فرهنگی، الگوهای فرهنگی ناهنجار و غلط در خانه، همه این عوامل می‌توانند در خیانتهای زنانه دخیل باشد؛ در نتیجه حرمت و حریم‌های خانواده شکسته می‌شود و افراد پایبند چارچوب‌های اخلاقی نیستند.

۵- دوران مجردی محدود

برخی از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته‌اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بودند وقتی شرایطی را می‌بینند که زنان و مردان، رابطه آزادانه‌ای با هم دارند. این افراد چون می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند، به خیانت رو می اورند. شرکت درپارتی، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می‌توانند انگیزه خیانت را زیاد کند.

۶- مشکلات اقتصادی

مسئله دیگر مشکلات اقتصادی که در جامعه است، البته مسئله اقتصادی به تنهایی عامل خیانت زنانه نیست. فرد ممکن است نیازهای مالی بیشتری را در خود احساس کند؛ ولی اگر پایبند چارچوب‌های اخلاقی باشد؛ امکان ندارد با هر تحریک، وضعیت معیشتی کنار بیایند؛ اما فردی که به خاطر پول با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کند، بیشتر به دلیل میل به تجمل گرایی، مصرف بیشتر، مدگرایی و خرید کردن، به جنس مخالفی فراتر از چارچوب خانواده رو می آورد تا مورد حمایت او قرار گیرد.

در این زمینه تعداد زنانی که به دلیل فقر مادی به ارتباط با جنس مخالف رو می‌آورند بسیار کم است. اما وقتی زن به دلیل اینکه همسرش معتاد بوده و یا بیکار و مریض است خیانت می‌کند در واقع «فحشا» است؛ یعنی زن خودفروشی می‌کند تا نیازهای مالی خود را تامین کند.

۷- تنوع طلبی

علت دیگر خیانت زنانه، تنوع طلبی است. در برخی اوقات مشخص شده است فرد نتوانسته است با همسرخود زندگی کند و شاید بارها و بارها ازدواج کرده است.

بهترین راهکار این است که باید علت این رابطه‌ها را در سطح فردی مشخص شود و باید فرد به روانشناس مراجعه کند. باید مشخص شود که فرد اختلالات شخصیتی داردو یا خیر. ممکن است درگیر روابط چندگانه شوند و زیاد وفادار نباشد، برخی از افراد شخصیت ناهنجار و ضد اجتماعی داشته و در سطح خانوادگی باید مداخلات اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.

برای اینکه در جامعه زنان آسیب نبینند و برای حفظ حریم خانواده بیشتر خانواده‌ها باید آموزش ببینند. آموزش‌هایی از طریق رسانه‌های گروهی، تلویزیون، رادیو و... باید صورت گیرد و این افراد باید متوجه شوند که چنین مسائلی چقدر می‌تواند هم در آینده خود و هم آینده فرزندان، آسیب جدی وارد کند.

منبع: برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

خیانت زنان به همسرانشان به 7 دلیل



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      be nazare man ensan har chegadr ham ke az shoharesh mohabat nabyne nabayad be hkyanat aslan fekr kone en dor az shkhsyate ensan ast

      پاسخ ها

      • mahsa

        harfet doroste,vali age shohar zanesho az hamechi mahdud koneo be zanesh bi tavajohi kone,zan momkene natune tahamol koneo nakhaste das be hamchin kari bezane.

    • nazi

      vali khodaeish tanavo talabi to aghauon kheyli bishtare ta khanoma . onam to in dore zamoneye alan

    • بدون نام

      Hameye inaro ghbol daram vali be nazare man bishtarin dalilesh bi ahamiyati aghayone

    • queen

      خیلی جالبه اگه مردی به زنش خیانت کنه اول از زنه میپرسن تو چکار کردی که شوهرت بهت خیانت کرد حالا اگه زن خیانت کنه اختلال شخصیتی داره گذشته خوبی نداشته شوهرش مشغله کاری داره کلا مشکل از خودش بوده و شوهر کاملا بی تقصیز بوده. به نظر من تو جامعه ما یک زن اگه ده برابر یک مرد ظرفیت کار و تحمل داره باید ازدواج کنه در غیر اینصورت نباید ازوداج کنه چون هم باید به کار خونه بیرون خرید بچه و... برسه که به شوهرش برسه . حالا شوهر یه سرکار رفت و اومد خسته است زن نباید انتظار داشته باشه شوهر بهش توجه کنه . مردا روزی هزار بار با چشماشون دستاشون با دلشون با زبونشون با تلفن همراهشون دارن به زنا خیانت می کنن اصلا اشکال نداره. ما کم کاری می کنیم . باشه ما سر پل صراط خفتشونو می گیریم هلشون میدیم تو جهنم میگیم حالا بسوز .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        Mova fegham

    • بیتا

      به نظر من خیانت خیانته ، چه زن باشه چه مرد هیچ فرقی نداره ، مشکل از کسی هست که خیانت می کنه نه همسرش، اون زن یا مرد که ادعا می کنه از طرفش محبت نمی بینه , ساپورت عاطفی و مالی نمیشه و ... اول تکلیف رابطه زناشویی خودشو مشخص کنه بعد بره سراغ یکی دیگه ، وقتی با همسرش زندگی می کنه و سراغ افراد دیگه ای هم می ره پس مشکل داره !

    • مریم

      MAN MATALEBETON RAJEBE KHIANATE ZANAN B MARDAN VA KHIANATE MARDAN B ZANAN KHONDAM VA VASAM KHEILI JALEB BOOD..DALILIE KHIANATE MARDAN B ZANAN , BITAVAJOHII ZAN VA RAFTARHAIE ESHTEBAHE AN VA... BA NATIJATON IN BOD K ZAN BAIAD RAFTARESHOO TAGHIR BEDE ,DARK KONE VA BE HAR HAL TAGHSIRE KHANOMAS VALI AGAR ZAN KHIANAT KONE MADE BICHARE ASIRE 1 ZANE FASED SHOODE VA ZAN BAIED KHODESHOO DOROOOOOOOST KOONE MOTEASEFAM K HATA TOIE MAGHALATE BE ZAHER ELMITOON HAM BAIAD NESHON BEDID...

    • بدون نام

      فقط تيتر ٧ مورد خوندم و خنديدم. نفهميدم بالاخره دختري كه تو مجرديش ازاد بوده خيانت ميكنه يا اوني كه محدود بوده. مطالب طنز اگر شرو ور باشه عيب نداره. اما مطالب جدي رو لطفا يه بار بخونيد بعد بذاريد به اشتراك!!!

    • elham

      MAN 22 SALE HASTAM MOTAHEL BACHE HAM DARAM VALI GAHI ????????????????????VAGHTI BE SORAT BACHAMAGHROOR
      MMM NEGAH MIKONAM AZ KHODAM BADAM MEYAD SHOHARAM ADAMI BAD DAHAN
      MAGHROOR BI HOOSELEHAMASH BEHEM BE EHTERAMI MIKONEH VA ROOZI 1000 BA MIGEH AZ KHONE MAN BORO MAN FAGHAT MIKHAM KE MANO KHORD NAKONEH TA MANAM ?????????????????H

    • elham

      جالب بود
      بنظر من بي توجهي و بي محبتي از عوامل خيانته

    • بدون نام

      شوهر من خیلی خوبه .خیلی هم بهم توجه میکنه من بهش خیانت نمیکنم فقط دوس دارم با اقایون دوس باشم رابطه سالم ولی دوستام اقا باشن تا خانوم نمیدونم چرا از دوران دانشگاه با پسرا بزرگ شدم ب نظرتون من کار اشتباهی میکنم ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ی لحظه خودتونو بجای شوهرت عوض کن ببین چ حسی بهتون میاد

    • بدون نام

      من یک پسر سی دوساله هستم نمی دانم چرا آ مقدر زنها رادوست ندارم

    • بدون نام

      خیانت از جایی شروع میشه که توجه ب دیگران بیشتراز توجه ب همسره اللخصوص زنها که حس حسادت دارن

    • بدون نام

      سلام من تازه نامزد کردم خانومم از اون دخترا بوده که فقط پسرارو تیغ میزده ومن از گذشته اش بی خبر بودم زمانی که فهمیدم التماس کرد گفت گذشته ها گذشته هرکس گذشته ای داره بخشیدم ولی باز دوباره این کارو کرده چیکار کنم دوسش دارم عاشقش شدم به نظرتون یه فرصت دوباره بدم ؟؟؟؟؟ من خودم اصلا اهل دختر و خانوم بازیو رفیق باز نبودم چرا اینجوری شده دارم داغون میشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولش کن فرداتوروهم تیغ میزنه به خودش هم رحم نمیکنه مطمعن باش

    • احمد

      ولش کن

    • بدون نام

      سلام من یه خانوم ۲۵ساله ام منو مجبوربه ازدواج کردن واصلا به همسرم احساس محبت ندارم شاید اگر بهم محبت میکرد دوستش میداشتم ولی اصلا بهم توجه نداره یعنی اون گسی نبود که من دوس داشتم بر عکس همسرم برادرشوهرم اون شخصیتی داره که من دوس دارم وانقد از زندگیم متنفرم چرا خدایا بردارشوهرمو بیشتر از شوهرم دوس دارم ولی سعی میکنم تاجای که میتونم برادرانه باشه ولی نمیشه عشقی دوشتش دارم حالا من خودمو بکشم خیلی عذابم میده انقد دوستش دارم حاضرم براش بمیرم توروخدا راهنمایم کنین برا همین میخوام طلاق بگیرم ازش دورباشم تاخیانت کنم

    • بدون نام

      سلام.من صاحب نظر نیستم اما از گفته هاتون معلومه شخصیت متزلزلی داریدو بیشتر هوس باز هستید تا اهل زندگی.اگه همسرت را دوست نداری چرا برادر شوهرت را دوست داری؟خوب این دوستی وعشق را در شوهرت بوجود بیار.مگه غیر از اینه؟هردو از یک جنس و خونن.چرا محبتت را جای نفرت و حیادتت نمیکنی؟ میخوای ندانم کاری و برادر کشی راه بندازی؟ الهی وربی!اینجور متنها خیلی دردناک و ترسناکن!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج