۱۲۹۶۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

غیاثی:

رفتار صادقیان توهین‌آمیزتر بود یا دژاگه؟

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: رفتار پیام صادقیان در بازی پرسپولیس ـ فولاد توهین‌آمیزتر بود یا رفتار اشکان داژگه در بازی ایران و آرژانتین؟

خبرگزاری فارس: سیدرضا غیاثی با اشاره به محرومیت سه ماهه پیام صادقیان به خاطر اعتراض به داور در بازی پرسپولیس و فولاد در هفته دوم لیگ گفت: بعد از این بازی من در مورد نحوه قضاوت داور صحبت کردم که خوشبختانه نصیرزاده هم حرف‌های من را در مورد اکبریان داور این بازی تائید کرد و این را باید بگویم در فوتبال ایران هم تماشاگران، هم کارشناسان و همچنین مسئولان جوزده هستیم. بعد از رفتار پیام صادقیان در بازی پرسپولیس و فولاد رئیس فدراسیون مصاحبه کرد و گفت شدیدا و سریعا باید با صادقیان برخورد شود. کمیته انضباطی باشگاه هم بلافاصله خواسته یا دستور رئیس را اجابت کرد.

وی ادامه داد: آنچه در این جریان به آن پرداخت نشده و پنهان ماند، این بود که چرا این اتفاقات رخ داد. پیام صادقیان و باشگاه پرسپولیس از نظر مالی و زمانی جریمه و محروم شدند. اما در فوتبال باید به قوانین توجه کرد. اگر این قوانین رعایت نشود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به اعتراض اشکان دژاگه در جام جهانی به داور گفت: داور بازی پرسپولیس و فولاد رفتار پیام صادقیان را توهین‌آمیز دانسته زیرا او به سمت داور دوید و به او اعتراض کرد. در قوانین فوتبال اعتراض زبانی یا با حرکات دست به داور جریمه‌اش کارت زرد است اما سؤالم این است رفتار پیام صادقیان در این بازی توهین‌آمیزتر بود یا رفتار دژاگه در بازی ایران و آرژانتین که بعد از پنالتی که برای ایران گرفته نشد به داور اعتراض کرد؟ البته یادم نیست که داور به دژاگه کارت زرد نشان داد یا نه؟ ولی اشکان در آن صحنه حتی شورت ورزشی داور را هم کشید.

وی افزود: هم در کلاس داوری پیش از فصل و هم در جام جهانی به داوران گفته شد که بی‌مورد از کارت‌های زرد و قرمز استفاده نکنید، اینها را فغانی در همان کلاس بیان کرد، اما آیا کسی دلیل اعتراض صادقیان را بررسی کرد اینکه داور خطای هندی که به ضرر فولاد اعلام می‌کرد را ندید، کمک داور هم این خطا را ندید، پس داور اشتباه کرد. دویدن بازیکن به سمت داور برای اعتراض به این تصمیم جریمه‌اش یک کارت زرد بود نه کارت قرمز. کارشناسان داوری که تصمیمات کمیته داوران را رصد می‌کنند قطعاً متوجه می‌شوند که این داور محروم شده است یا نه که اگر این داور محروم نشود کمیته داوران هم مشکل دارد، زیرا داور باعث تمام این جریانات شده است. او شش کارت زرد به بازیکنان نشان داد که چهار کارت آن به خاطر اعتراض به تصمیم داوری بود و یک کارت قرمز اشتباه هم داده است.

وی ادامه داد: با این حال همه فقط به اخلاقیات صادقیان توجه می‌کنند و کسی در این فوتبال جوزده به مسائل دیگر توجه نمی‌کند. ای کاش سازمان لیگ برای خودش یک کمیسیون فنی داوری تشکیل دهد، کمیسیونی که دو سه کارشناس داوری در آن حضور داشته باشند و تیم‌ها اگر می‌خواهند به داور اعتراض کنند اعتراضشان را به طور محرمانه به سازمان لیگ و این کمیسیون بدهند و آنها نتیجه را به کمیته داوران اعلام کنند، این اتفاقی است که در بوندس لیگا هم می‌افتد، اما اکنون کمیته داوران خودش ناظر انتخاب می‌کند و هیچ ناظری هم نمی‌گوید ماست کمیته داوران ترش است، هر چند به گزارش همان ناظر هم توجهی نمی‌شود. به هر حال، یک جوان رفتاری انجام داده و همه علیه او موضع گرفته‌اند بدون آنکه دلایل این اتفاق را به طور دقیق بررسی کنند.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930520000779#sthash.QnMObsbh.dpuf
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج