۱۲۹۶۳۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ليورپول بعد از لوئيز سوارز

ليورپول با فروش لوئيزسوارز بهترين بازيكن ليگ جزيره در فصل قبل، يكى از خطرناك ترين مهاجمين سال هاى اخير خود را از دست داده است. حال بايد ديد آيا ليورپول خواهد توانست نسبت به پيامدهاى ناشى از فقدان اين مهاجم برجسته واكنشى مناسب نشان دهد؟

طرفداری: بازى دوستانه ليورپول مقابل دورتموند ديدارى جذاب بود، نه فقط به خاطر اينكه دو تيم بزرگ و پرطرفدار فوتبال اروپا به مصاف هم رفته بودند، بلكه به خاطر اينكه هر دو تيم، فصل جديد را مى بايست بدون مهاجمين بزرگ خود تجربه نمايند، لوئيز سوراز از ليورپول به بارسلونا پيوسته و روبرت لواندوفسكى نيز دورتموند را به مقصد مونيخ ترك كرده است.

البته بازى هاى دوستانه مقياسى مناسب براى سنجش ميزان قدرت و آمادگى تيم ها نيستند، به ويژه اينكه دورتموند همچنان در دوران آماده سازى به سر مى برد، اما پيروزى قاطعانه مقابل دورتموند با نتيجه ۴:۰ نشان كوچكى از اين موضوع بود كه طرفداران قرمزها حتى بدون لوئيز سوارز نيز مى توانند به تيم خود در بخش هجومى همچنان اميدوار باشند.

در تابستان ۲۰۱۴ البته هنوز ستاره بزرگ و نام دارى به ليورپول نپيوسته است و تنها سران اين باشگاه موفق به جذب آدام لالانا و دژان لوورن و چند استعداد جوان و گمنام شده اند، با اين وجود تيم همچنان از كيفيت خوبى برخوردار است و دانيل استاريچ، در فصل گذشته با زدن ۲۱ گل و ارسال ۷ پاس منجر به گل عاملى موثر براى درخشش ليورپول بعد از ساليان متمادى بود. حال چشم همه هوادران اين تيم در آنفيلد به استاريج دوخته شده است و بى ترديد در فصل آينده فشار زيادى بر روى او خواهد بود.

ليورپول بعد از لوئيز سوارز

در بازى مقابل دورتموند هندرسون، كوتينيو، استرلينگ و استاريج، در فاز تهاجمى هماهنگى خوبى از خود به نمايش گذاشتند و نشان دادند كه مى توانند با همكارى خوبى كه دارند بر روى دروازه حريفان خطر ساز باشند. با اين وجود در اين فصل شرايط ليورپول به خاطر حضور در رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا نسبت به فصل گذشته كمى متفاوت تر است و چالش هاى بزرگ تر و خطيرترى در انتظار اين باشگاه خواهد بود، به همين خاطرعدم حضور مهاجم باهوشى در نوك پيكان ليورپول و پيدا كردن جانشينى مناسب براى او از كادر تيم، دشوار به نظر مى رسد و از نظر اكثر كارشناسان فوتبال جذب يك مهاجم كامل مى بايست در دستور كار سران باشگاه قرار گيرد.

به همين دليل ليورپول دربازار نقل و انتقالات براى پيدا نمودن جانشينى مناسب براى سوراز فعال بوده است، گمانه زنى هايى در خصوص علاقه اين باشگاه به جذب بازيكنانى نظير لاوتزى و ويلفرد بونى مطرح شده است، اما به نظرپيشنهادى از سوى ليورپول براى جذب چنين بازيكنانى مطرح نشده است.

البته در روزهاى اخير مطبوعات انگليسى شايعاتى در خصوص تلاش ناكام ليورپول براى جذب ستارگان ليگ ۱ فرانسه همانند فالكائو و كاوانى منتشر نموده اند. اما تعجبى ندارد حتى اگر تيمى جذاب،‌ قديمى و با قدرت مالى خوب، نظير ليورپول نتواند چنين بازيكنانى را براى آمدن به آتفيلد مجاب نمايد،‌ چون بركسى پنهان نيست كه بعد از فتح ليگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۵،‌ ليورپول دچار فراز و نشيب هاى زيادى بوده و به موفقيت بزرگى دست نيافته است.

از موفقيت هاى ليورپول در يك دهه اخير تنها فتح چندين جام نه چندان مطرح و معتبر در سطح داخلى و حضور در فينال ليگ قهرمانان سال ۲۰۰۷ در يادها باقى مانده است و حتى از سال ۲۰۱۰ اين تيم موفق به كسب جواز حضور در ليگ قهرمان اروپا نيز نشده بوده است. اما در يك سال اخير ليورپول با هدايت راجرز به پايدارى خوبى رسيده و بعد از فصل هيجان انگيز ۱۴/۲۱۰۳ بار ديگر روحيه پيروزى طلبانه در تيم به چشم مى خورد. ليورپول در حال حاضر تيمى در حال بازسازى است و از ستارگان جوان زيادى بهره مى برد كه هنوز تا رسيدن به اوج و بازدهى كامل و تبديل شدن به اسطوره هاى اين باشگاه نظير استيون جرارد و مايكل اوون فاصله دارند.

به همين خاطر مى توان ادعا نمود كه مسير انتخاب شده، چندان هم بيراهه نيست و با وجود سرمربى كاربلدى همچون راجرز، ليورپول مى تواند نسبت به آينده اميدوار باشد. اين تيم براى تكرار و تاييد موفقيت هاى فصل گذشته نيازمند كمى شانس است، البته در اين راه هواداران افسانه اى ليورپول نيز بايد همچنان صبور باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لیورپول رو عشقه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج