جاباما
۱۲۹۶۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جزییات جدید اعمال معدل در کنکور ارشد

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه آغاز می شود و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۵ آبان ادامه می یابد و معدل کارشناسی متقاضیان ۲۰ درصد در نمره آزمون تاثیر دارد.

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه آغاز می شود و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۵ آبان ادامه می یابد و معدل کارشناسی متقاضیان ۲۰ درصد در نمره آزمون تاثیر دارد.

هر داوطلب بر اساس علاقه فقط می تواند در دو کد رشته امتحانی (اصلی و شناور) ثبت نام و در امتحانات مربوط شرکت کند.

کلیه فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی مورد تأیید (بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی ) می توانند در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل در رشته های امتحانی گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی (بجز کدرشته های امتحانی که شرط عنوان مدرک تحصیلی مشخص، در آنان اعمال و در جدول رشته های امتحانی درج شده) ثبت نام و شرکت کنند.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد منوط به قبولی در آزمون ورودی و گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی مربوط بوده و هزینه دروس پیش نیاز نیز توسط دانشجو پرداخت خواهد شد.

شرایط عمومی داوطلبان:

داوطلبان لازم است دارای شرایط عمومی بوده و از نظر مقررات وظیفه عمومی منعی نداشته باشند. همچنین اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ملتزم بودن به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات) از جمله شرایط عمومی است.

بر اساس شرایط اعلام شده، ملاک، وضع کنونی داوطلب در هنگام ثبت نام است. اقلیت های دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از شرط عدم تجاهر به نقض احکام اسلام مستثنی هستند.

عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله شرایط عمومی است. در صورتی که داوطلب سابقاً با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، باید تغییر نظر او احراز شود.

نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن، عدم احراز فساد اخلاقی، عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال (در صورت اشتغال فعلی، برخورداری از توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر هم از شرایط عمومی است.

کارکنان رسمی دولت و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ادامه تحصیل در داخل کشور نیازی به طی مراحل گزینش ندارند، لذا این دسته از داوطلبان در زمان انتخاب رشته (در صورت مجاز به انتخاب رشته بودن ) باید برگ اشتغال به کار خود ر ا از کارگزینی دستگاه یا دانشگاه متبوع دریافت و به نحوی که اعلام می شود به این سازمان ارسال کنند.

شرایط اختصاصی داوطلبان

داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکتری حرفه ای ) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی که مدرک مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم و یا وزارت بهداشت باشد، شرط اختصاصی شرکت در این آزمون است.

شرکت مجدد فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد و یا دکتری در همان رشته قبلی و همچنین شرکت دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دوره دکتری ممنوع است و این داوطلبان حق ثبت نام و شرکت در آزمون را ندارند و فارغ التحصیلان با توجه به ضوابط مندرج در این دفترچه به جز در رشته ای که فارغ التحصیل شده اند در صورتی که از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند می توانند در یکی از رشته های مندرج در دفترچه در آزمون شرکت کنند.

شرایط شرکت دارندگان مدرک معادل شرایط شرکت در آزمون کارشناسی ارشد

براساس مصوبه جلسه ۷۴۸ مورخ ۱۷ بهمن ۸۸ شورای برنامه ریزی آموزش عالی، دانش آموختگان دوره های معادل کارشناسی پیوسته و ناپیوسته (دارندگان مدارک معادل) به شرط آنکه دوره فوق با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده باشد و مدرک معادل آنان مورد تأیید وزارت متبوع باشد، می توانند با همان مدرک معادل در آزمون تحصیلات تکمیلی برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهند.

شرایط شرکت دارندگان مدرک معادل دانش آموختگان خارج از کشور در آزمون کارشناسی ارشد

همچنین براساس مصوبه جلسه ۳۳۴ مورخ ۷ بهمن ۷۵ شورای عالی برنامه ریزی به فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی معتبر خارجی که به دلیل کیفیت (اعتبار دانشگاه و محتوای درسی) به مدرک فارغ التحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجاز ه داده می شود که در این آزمون ثبت نام و شرکت کنند.

چنانچه حداقل ۸۰ درصد نمره حدنصاب گزینش آزاد در رشته امتحانی و در سهمیه آزاد (غیر از کدرشته محل های بورسیه و هر نوع سهمیه دیگر) را کسب کنند عنوان معادل از مدرک تحصیلی آنان حذف و مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود. وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطاء نمی کند.

امکان شرکت در کد رشته های امتحانی شناور

داوطلبان در صورت داشتن شرایط، علاوه بر رشته اصلی می توانند متقاضی یکی از ۶۴ کدرشته امتحانی (شناور) مندرج در جدول مربوطه باشند. آن دسته از داوطلبانی که کد رشته امتحانی اصلی (یا به عبارتی کدرشته امتحانی اول) آنان یکی از ۶۴ کد رشته امتحانی مندرج در جدول است به هیچ عنوان حق انتخاب یکی دیگر از ۶۴ کدرشته امتحانی مندرج در جدول اعلامی را ندارند و سیستم ثبت نام اینترنتی اجازه انتخاب کدرشته امتحانی دوم انتخابی را برای بار دوم به این دسته از داوطلبان نخواهد داد.

ایجاد ظرفیت مازاد برای رتبه اول ها

برای فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی در هر کدرشته محل، یک ظرفیت علاوه بر ظرفیت به عنوان مازاد تخصیص
داده می شود و این قبیل فارغ التحصیلان در گزینش نهایی ابتدا در هر اولویت انتخابی با سهمیه ثبت نامی و در صورت عدم قبولی، با سهمیه رتبه اول گزینش خواهند شد. این دسته از فارغ التحصیلان نیز همانند سایر داوطلبان باید حدنصاب نمره علمی لازم را احراز کنند.

اعمال 20 درصد معدل دوره کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد 91

گزینش نهایی در آزمون کارشناسی ارشد بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل دوره کارشناسی (لیسانس ) انجام خواهد گرفت و اعمال 20 درصد معدل دوره کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلا ت تکمیلی به صورت تراز اعمال خواهد شد.

بر اساس زمانبندی اعلام شده برای آزمون کارشناسی ارشد سال 1391 کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای 23 تا 25 بهمن منتشر می شود و آزمون نیز در روزهای 26، 27 و 28 بهمن ماه سال 90 برگزار می شود.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جزییات جدید اعمال معدل در کنکور ارشد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج