۱۲۹۶۸۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

همانطور که می دانید از جمله محدودیات محصولات اپلی عدم توانایی برای آپگرید میزان فضای ذخیره سازی آن هاست؛ یعنی نه رم می خورند و نه می شود حقه ای زد که میزان فضای آن ها افزایش یابد.

گویا آی تی: همانطور که می دانید از جمله محدودیات محصولات اپلی عدم توانایی برای آپگرید میزان فضای ذخیره سازی آن هاست؛ یعنی نه رم می خورند و نه می شود حقه ای زد که میزان فضای آن ها افزایش یابد. اپ های زیادی وجود دارند که همین حجم کم را هم به مصرف می رسانند و عملا دستمان لای سنگ می ماند. اگر شما هم به دلیل مورد بالا و عکس و فیلمی که در تلفن تان دارید، با این جور مشکل ها دست به گریبانید، با این پست گویا همراه باشید

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

مشاهده فضای تخصیص یافته هر اپ (و ریز بخش) به طور جداگانه

صفحه نمایش دستگاه شما، یک بررسی کلی از میزان فضای مصرف شده و این که هر اپ چقدر فضا اشغال می کند به نمایش می گزاد. اپ Settings را باز کنید و از دسته بندی General، Usage را انتخاب کنید.

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

رقمی که در سمت راست هر اپ نوشته شده، تعداد فایل ها، اسناد کش شده و داده هایی است که هر اپ شامل می شود. کافی است اپ را لمس کنید و میزان فضای هر ریز بخش را نیز به طور دقیق مشاهده کنید.

پاکسازی اپ ها

پاک سازی اپ ها، راحت ترین و بهترین راه برای افزایش فضای دستگاه شماست؛ و نه تنها در اپل، بلکه در تمامی گچت ها کاربردی است. اصولا بازی ها بیشترین فضا را به خود اختصاص می دهند و شاید به همین دلیل هم در بالای لیست قرار بگیرند. بنابراین کافی است یک اپ را از لیست انتخاب کنید و با لمس Delete App آن را از دستگاه پاک نمایید.

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

البته بعداً مجددا می توانید این اپ را نصب کنید؛ به اپ استور بروید، نام آن را جستجو کنید و به آسانی آن را مجددا بارگزاری و نصب کنید. اگر اپ شما به iCloud متصل باشد، یا اکانت کاربری مخصوص داشته باشد، اطلاعات آن هم مجددا بازیابی خواهد شد.

پاکسازی اسناد و داده های اپ

علاوه بر خود اپ که ممکن است فضای زیادی را به خود اختصاص دهد، برخی اپ ها اسناد و داده هایی که ذخیره کرده و مورد استفاده قرار می دهند نیز فضای بزرگی را شامل می شوند. مثلا در نگاره پایین خودِ اپ Pocker ۳۷.۴ مگابایت حجم داشته اما حجم داده ها و اسناد آن ۱۹۱ مگابایت می باشد!
Documents & Data هر سند یا فایل هایی را شامل می شود که بک اپ دانلود کرده یا ساخته است. مثلا اپ Amazon Kindle شامل ایبوک هایی می شود که برای استفاده آفلاین آن ها را دانلود کرده اید. داکیومنت و دیتای گوگل کروم کش ستینگز و مرورگر را شامل می شود.

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

در واقع خیلی صریح نمی توانید دیتا و داکیومنت اپ را از صفحه نمایش پاک کنید، و باید ابتدا یک بار برنامه را پاک کرده و مجددا نصب کنید تا اطلاعات برنامه پاک شود. البته از ستینگز می توانید به قسمت آنیستال مراجعه کرده و در حالی که خود برنامه پا بر جا می ماند، مثلا دانلود های آفلاین یک برنامه را پاک کنید که همه اپ ها این دسته بندی را دارا نیستند و باید به همان روش پاک کردن و نصب مجدد مراجعه کنید.

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

پاک سازی موزیک، ویدئو ها، نگاره ها و دیگر فایل های رسانه ای

ویدئو ها، قایل های موسیقی، نگاره ها و دیگر فایل های رسانه ای هم به عنوان اپ های وایسته به شمار می آیند و در لیست برنامه ها قابل مشاهده هستند و در این بخش میزان فضای اشغالی هر کدام به نمایش گزاشته شده است.

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

اپ ویدئو را لمس کنید تا لیستی از ویدئو ها را مشاهده کنید. سپس با کشیدن دست به سمت چپ و انتخاب گزینه Delete می توانید هر یک را پاک نموده و نسبت به آزاد سازی فضا اقدام نمایید. اپ پادکست نیز طی راهی آسان امکان حذف اپیزود های دانلود شده را به شما می دهد.

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

اپ موزیک نیز مجموع فضای استفاده شده توسط موسیقی ها را نمایش می دهد. سپس درست مانند ویدئو ها، وقتی به خود اپ مراجعه کنید، می توانید موزیک ها را نیز به چپ بکشید (سوایپ کنید) و هر یک را پاک نمایید. یا در قسمت Usage، در همان ابتدا همه را با هم پاک نمایید. اپ نگاره ها هم شیوه کار مشابهی دارد و نیازی به توضیح نیست.

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

پاک سازی داده های مرور شده (بروز شده)

کار صفحه Usage تنها به همین جا بسنده نمی شود و داده های مرور شده تمامی (اکثر) اپ های مرورگر وب را برایتان به نمایش می گزارد. برای پاک سازی کش و کوکی های مرورگر کافی است Website data را لمس کرده و سپس Remove All Website Data را انتخاب نمایید. برای پاک سازی دیگر انواع داده ها هم کافی است در لیست Offline Reading یا History به سمت چپ سوایپ کنید (دستتان را به چپ بکشید).

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

اگر هم از گوگل کروم استفاده می کنید، امکان دارید تا با باز نمودن خود اپ کروم، کش کروم را پاک کنید. برای این کار به Settings رفته، Privacy را لمس کرده و Clear your browsing data را انتخاب کنید. داده های مرور شده کروم نیز به صورت Documents & Data در بخش ستینگز به نمایش گزارده می شود. دیگر مرورگر های ترد پارتی نیز بدین صورت عمل می کنند.

اگر نتوانستید در چالش با پاک کردن داده ها و اسناد اپ به نتیجه ای برسید، اصلا مهم نیست! تنها کافی است اپ را آنینستال کرده و سپس آن را نصب نمایید. توجه داشته باشید اگر از اطلاعات آن ها بکاپ نداشته باشید، تمامی داده های تان از بین می رود و باید همه چیز را از نو بسازید.

راه حل برای یک مشکل مشترک iPad و iPhone

برای اپ های پیش فرض اپلی (که بعضا امکان حذف شدن ندارند)، کافی است به خود اپ مراجعه کرده و محتوای (Content) هر یک از آن ها را پاک نمایید. مثلا iMessage می تواند از جمله آن اپ هایی باشد که حجم زیادی را اشغال می کند. برای این کار تنها نیاز است اپ را باز کرده و هر یک از زیر شاخه هایی که فایل یا نگاره پیوستی سنگینی را اشغال می کند یافته و با سوایپ آن به چپ آن را برای همیشه از دستگاه خود پاک کنید…
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج