۱۲۹۷۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

احساس مي‌كنيد توانايي تبديل شدن به يك رئيس قابل را داريد؟

چگونه زيرآب رئيس خود را بزنيم؟!

حتما براي همه شما پيش آمده در جايي كه كار مي‌كنيد، احساس كنيد نسبت به نفر بالادستي بيشتر مي‌دانيد و حتي در جاهايي بهتر عمل مي‌كنيد. اگر شما هم يكي از كارمنداني هستيد كه بيشتر از رئيس‌تان مي‌دانيد، ممكن است به جايي رسيده باشيد كه با خودتان بگوييد...

چگونه زيرآب رئيس خود را بزنيم؟!
چگونه زيرآب رئيس خود را بزنيم؟!

حتما براي همه شما پيش آمده در جايي كه كار مي‌كنيد، احساس كنيد نسبت به نفر بالادستي بيشتر مي‌دانيد و حتي در جاهايي بهتر عمل مي‌كنيد. اگر شما هم يكي از كارمنداني هستيد كه بيشتر از رئيس‌تان مي‌دانيد، ممكن است به جايي رسيده باشيد كه با خودتان بگوييد: «اگر به جاي رئيسم بودم مي‌توانستم كارهاي بهتري انجام دهم.» اما چطور مي‌توان به چنين جايگاهي رسيد؟ حتما در مورد تلاش و كوشش و اين‌كه در بسياري از موارد مهم‌تر از هوش عمل مي‌كند، شنيده‌ايد. بد نيست بدانيد كه آنچه شنيده‌ايد درست است و بيشتر مديران سطح بالا، هوش متوسطي دارند و آنچه آن‌ها را از ديگران متمايز مي‌كند همان تلاش و كوشش و به كار بردن راهكارهاي ساده‌اي است كه در عين حال ناديده گرفته مي‌شود. در اصل شما با راهبردهايي كه به كار مي‌بريد مي‌توانيد هر روز خود را به رئيس شدن نزديك كنيد.


رقيب‌هاي تجاري همه جا هستند

بايد كاري را كه در آن مشغول فعاليت هستيد خوب بشناسيد. با الگوها و وظايف روزانه خود، مديران اين صنعت، چالش‌هاي مشترك و اين‌كه چه چيزي شركت شما را در بازار با بقيه متفاوت مي‌كند، كاملا آشنا باشيد. براي رسيدن به اين منظور بايد مجله‌هاي مرتبط با زمينه فعاليت خود را مرتب بخوانيد و به‌صورت آنلاين از اخبار مرتبط نيز باخبر شويد. مديراني كه دانش‌شان در كار بيشتر از شماست، كمك موثري هستند، پس از آن‌ها غافل نشويد و گاهي با آن‌ها مكالمه كنيد. در واقع شما بايد نسبت به تجارتي كه در آن كار مي‌كنيد ديدگاهي همه جانبه و كلي داشته باشيد. به اين ترتيب زمينه‌هاي علاقه و استعدادتان نيز مشخص مي‌شود. بايد رقيبان تجاري خود را بشناسيد و نياز بازار و مشتريان را بشناسيد و در همان راستا به فعاليت بپردازيد. به ياد داشته باشيد شما جزئي از شبكه بي‌انتهاي بازارهاي تجاري هستيد بنابراين بايد اصول و معياري‌هاي كلي را هم بدانيد.


كار تفريح نيست

كنجكاو و فعال باشيد. نظرات كاركنان را دنبال كنيد، آنچه انجام مي‌دهند، مواردي كه آن‌ها را از شركت ناراضي مي‌كند، نگراني‌هاي آن‌ها و در نهايت اين‌كه چه كارهايي مي‌تواند بهتر انجام شود و در نتيجه بازده شركت را بالا ببرد راپيگيري كرده و هر راهكاري كه به ذهن‌تان مي‌رسد دنبال كنيد. اگر واقعا مي‌خواهيد روزي خود را پشت ميز رياست ببينيد بايد فعال باشيد. كار تفريح نيست كه چند روز انجامش دهيد و بعد هم تمام! براي رئيس شدن بايد سوال كنيد و كنجكاوي خود را هميشه با خود داشته باشيد. ضمن آن‌كه علاقه‌مند به يادگيري باشيد و آغوش خود را براي دريافت معلومات بيشتر باز نگه داريد. مسلما اين كنجكاوي و فعاليت در دنياي پرسرعت تكنولوژي و شيوه‌هاي كسب و كار بسيار ضروري است. براي نشان دادن اشتياق‌تان مي‌توانيد در دوره‌هاي آموزشي اضافه شركت كنيد. با توجه به هر آنچه مدارك تحصيلي به شما عرضه مي‌كند باز هم مي‌توانيد چيزهاي جديد بياموزيد. در مورد چگونگي برگزاري سمينارها و كارگاه‌هاي علمي از رئيس‌تان سوال كنيد و فايده آن در ارتقاي سطح دانش فعلي‌تان را بررسي كنيد.


چگونه زيرآب رئيس خود را بزنيم؟!

اين ژست را داشته باشيد

اگر مي‌خواهيد رئيس شويد بايد مانند يك رئيس رفتار كنيد. نشان دهيد ابتكار عمل داريد و مشتاق يادگيري و رشد در كارتان هستيد اما هيچ وقت سعي نكنيد نگاهي عاقل اندر‌سفيه به رئيس‌تان بيندازيد يا طوري عمل كنيد كه او احساس كند شما ممكن است شغل او را به چالش بكشيد و آن را به خطر بيندازيد. بايد سعي كنيد در نظر رئيس‌تان فردي كارآمد جلوه كنيد. وقتي خود را باهوش، كاردان و علاقه‌مند به كار نشان دهيد مطمئن باشيد استحقاق رئيس‌ شدن را داريد. همان‌طور كه با رفتار و عمل‌تان جلو مي‌رويد خود را نه براي شغلي كه داريد بلكه براي شغلي كه مي‌خواهيد آماده مي‌كنيد.


اگر به‌دنبال احترام هستي، اينطور رفتار كن

هميشه بازيكن تيم باشيد. اين‌كه شما همكار يا سرپرست كسي باشيد فرقي نمي‌كند همين كه در يك زمينه فعاليت كنيد و با يكديگر خوب كار كنيد چيزي كه عايد شما خواهد شد احترام است. اين موضوعي است كه حتي وقتي شما رئيس شديد براي شما نكته‌اي مثبت تلقي مي‌شود. از سوي ديگر اگر مي‌خواهيد در محل كار همه به شما احترام بگذارند و عقايد و ايده‌هاي‌تان را قبول كنند بايد به اندازه كافي در كار جدي باشيد و اين را هم به ديگران منتقل كنيد.


كارهاي كوچك را دست كم نگيريد

اگر فرصتي دست داد حتما براي انجام كار و مسئوليت بيشتر داوطلب شويد. اين كار فرصتي را براي شما فراهم مي‌كند تا با افراد جديدي در شركت آشنا شويد و ارتباط بيشتري را با افراد مختلف مانند مديران سطوح گوناگون سازمان برقرار كنيد. اين به آن معناست كه در آينده افراد بيشتري شاهد اخلاق كاري شما و نحوه مديريت‌تان خواهند بود. مزيتي كه اين كار دارد اين است كه در آينده شما راحت‌تر نردبان ترقي را بالا مي‌رويد و حركات بعدي خود را با دقت انجام مي‌دهيد. استراتژي‌هاي شغلي خود را معين كنيد. گاهي انجام چند كار كوچك در كنار وظايف اصلي بهتر از بر عهده گرفتن پروژه‌هاي بزرگ است. درحالي‌كه ديگران براي به دست آوردن مسئوليت‌هاي چشمگير با هم رقابت مي‌كنند، شما مي‌توانيد به راحتي از طريق انجام كارهاي كوچك اما مفيد ارزش و اعتبار خود را افزايش دهيد. بدون تلاش و كوشش فراوان هيچ‌وقت رئيس نخواهد شد. اگر هميشه براي انجام كار بيشتر اشتياق داشته و هدفمند باشيد، اضافه كاري‌هاي‌تان فرصتي براي شما فراهم مي‌كند كه وقتي رئيس شديد حتي الگو شويد.

تا مي‌توانيد سعي كنيد كار مستقل انجام دهيد تا تجارب دقيق‌تري به دست آورده و به خاطر كاري كه انجام داده‌ايد شناخته شويد. در اصل به اين ترتيب كاري كه انجام شده تنها به وسيله يك نفر بوده كه آن هم شماييد. بنابراين مي‌توانيد شناخته‌ شده‌تر در سازمان كار كنيد. توانايي شما در انجام كاري واحد بر سبك مديريت سرپرست شما متكي خواهد بود. حتي اگر رئيس شما يك مدير كوچك باشد ممكن است شما راحت‌تر بتوانيد مستقل كار كنيد و با بيان علاقه و اشتياق‌تان به رشد حرفه‌اي بهتر عمل كنيد. معمولا ضعف در يك قسمت بايد زمينه رشد براي فرد باشد و در اينجا يك مدير ناآگاه اين زمينه را براي شما فراهم مي‌كند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

چگونه زيرآب رئيس خود را بزنيم؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج