۱۲۹۸۵۹
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

اعتراف وزیر به ایرانی بودن «ایران ۱۴۰»

پس از گذشت سه روز از سقوط هواپیمای هسا و کشته شدن ۳۹ سرنشین آن، وزیر راه و شهرسازی رسما به ایرانی بودن هواپیمای سقوط کرده اعتراف کرد.

خبرگزاری ایسنا: صبح روز یکشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هسا با ۴۸ سرنشین در حوالی فرودگاه مهر‌آباد تهران سقوط کرد و در حالی که مسئولان در نخستین ساعات اولیه سانحه و اطلاع‌رسانی‌هایشان، هواپیمای سقوط کرده را از نوع ایران ۱۴۰ معرفی کردند، چند ساعت بعد نوع هواپیما به آنتونوف اوکراین تغییر کرد و ملیت این حقیقی این هواپیما در ابهام قرار گرفت.

تا اینکه امروز عباس آخوندی در حاشیه نشست سیاست‌های خروج از رکود رسما اعلام کرد " هواپیمای سقوط کرده ایرانی - اوکراینی بوده است".

به این ترتیب با توجه به این که هواپیماهای آنتونوف ساخت اوکراین بوده و ایران هیچ گونه مشارکتی در ساخت و طراحی آن نداشته، می توان گفت هواپیمایی که صبح روز یکشنبه سقوط کرده از نوع ایران ۱۴۰ و ساخته شرکت هسا بوده که البته شبه‌روس و طراحی شده بر اساس هواپیمای آنتونوف اوکراینی بوده که چند سال پیش با مشارکت آنها توسط هسا طراحی و ساخته شده است.

هواپیمایی که از مدل آن شش فروند تولید شده که طبق اعلام معاون وزیر راه چهار فروند آن به دلیل محدودیت‌های اقتصادی و نبود قطعه زمین گیرند و دو فروند دیگر نیز سقوط کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی که اعلام علت سقوط هواپیمای هسا را در آینده نزدیک وعده داده است، اعلام دلایل این حادثه را به گزارش نهایی کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری منوط کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس اینم دسته گله دولت قبلیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج