۱۳۰۰۴۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تور آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی یك عبارت قدیمی است كه مي گويد زندگی شروع می شود و پایان می پذیرد در ژوهانسبورگ، شهر طلا و خوشحالی ، به همین دلیل ژوهانسبورگ در قلب بسیاری از مردم آفریقای جنوبی جای گرفته است.

تور آفریقای جنوبی

South Africa
آفریقای جنوبی

جمهوری آفریقای جنوبی کشوری در جنوب آفریقا و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند است.این کشور سه پایتخت متفاوت دارد. قوهٔ مجریه در پرتوریا، پارلمان در کیپ تاون و قوهٔ قضائیه در بلوم فونتین مستقر است. پرجمعیت‌ترین شهر آن نیز ژوهانسبورگ است. آفریقای جنوبی با کشورهای نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، موزامبیک، سوازیلند و لسوتو (کشوری که در سرزمین آفریقای جنوبی محصور شده‌است) هم‌مرز است.
آفریقای جنوبی به دو دلیل تکاملی متفاوت را نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی تجربه کرده‌است. اول اینکه مهاجرت از اروپا کمی بعد از این‌که شرکت هند شرقی هلند ایستگاهی در مکان امروزی کیپ تاون ایجاد کرد، آغاز شد. دوم اهمیت راهبردی آبراه کیپ است که با بسته شدن کانال سوئز در طی جنگ ۶ روزه بیشتر مسجل شد و همچنین منابع کانی غنی این منطقه باعث اهمیت بیشتر این کشور در میان کشورهای غربی بخصوص در اواخر سدهٔ نوزدهم شد که بعدها در دوران جنگ سرد اهمیت بیشتری پیدا کرد. به دلیل مهاجرت آفریقای جنوبی از لحاظ نژادی بسیار متنوع است. بزرگ‌ترین جمعیتهای دورگه و اروپایی و هندی در آفریقا در این کشور مستقر هستند. سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی کمتر از ۸۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.
منازعات نژادی بین اقلیت سفیدپوستان و سیاهپوستان اکثریت در تاریخ و سیاست آفریقای جنوبی نقش مهمی را بازی کرده‌است و به دوره تاریخی آپارتاید در آفریقای جنوبی منجر شده‌است که در سال ۱۹۴۸ توسط حزب ملی آفریقای جنوبی تأسیس شد. اگر چه از قبل جداسازی نژادی در این کشور وجود داشت. قوانینی که آپارتاید را تعریف می‌کردند در سال ۱۹۹۱ به تدریج توسط حزب ملی لغو شدند و این به دلیل منازعات خشونت آمیز بود که شامل تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی از سوی جامعه بین‌الملل می‌شد. این منازعات بین اکثریت سیاهپوستان و بسیاری از سفید پوستان، رنگین پوستان و هندیان اتفاق می‌افتاد.

تور آفریقای جنوبی تور آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ كه به ايگولي (eGoli) يا جوزي (Jozi) و همچنين ژوبورگ (Joburg) نيز شناخته مي شود يكي از بزرگترين شهرهاي آفريقاي جنوبي است.اين شهر با موزه ها ، پاركها ، گالري هاي نقاشي وديدني هاي بسيار و همچنين معادن عظيم طلا در كمتر از يك قرن از يك كمپ كوچك به شهري بزرگ تبديل شده و خواستگاه بسياري از گردشگران است.با برگزاري جام جهاني ۲۰۱۰ و و جود دو استاديوم بزرگ در اين شهر ، توجه بسياري از گردشگران معطوف اين شهر گرديد. در آفریقای جنوبی یك عبارت قدیمی است كه مي گويد زندگی شروع می شود و پایان می پذیرد در ژوهانسبورگ ، شهر طلا و خوشحالی ، به همین دلیل ژوهانسبورگ در قلب بسیاری از مردم آفریقای جنوبی جای گرفته است. ژوهانسبورگ یکی از دیدنی ترین و پرجاذبه ترین مناطق توریستی دنیا محسوب میشود و گشت شهر ژوهانسبورگ بی تردید مي تواند جذاب باشد.
بازدید از گلدریف سیتی (Gold Reef City) كه معدن توریستی استخراج طلا و آشنایی با سبک زندگی و فرهنگ شهر ژوهانسبورگ در سالهای 1900 میلادی است و برای جوانهای ماجراجو شهر بازی نزدیک گلدریف سیتی خاطره ای فراموش نشدنی است. پل ماندلا ، شهر قدیم ژوهانسبورگ و پانوراما (Panorama) كه بلندترين ساختمان آفريقاي جنوبي است و با رفتن به پنجاهمين طبقه می توان مناظری زیبا از شهر ژوهانسبورگ را نظاره کرد.
پارک شیرها (Lion Park) كه پارک وحشی زیباي است و در آنجا میتوان از نزدیک با زندگی شیرها آشنا شد.بسیاری از تورها برنامه گشت شهرک فرهنگی لسیدی (Lesedi Cultural Village) را نیز در برنامه هاي خود دارند. این شهرک انعکاسی از مردمان بومی قاره آفریقا و کشور آفریقای جنوبی است. بازدید از شهر سان سیتی(Sun City) كه هر آنچه شما می خواهید را خواهید یافت ، تیر اندازی با تفنگ و تیرو کمان ، جت اسکی و بازدید از باغ پروانه ها و برکه کروکودیل ها تنها گوشه ای از این برنامه ها است. سر خوردن با کابلی که طول آن دو کیلومتر است هیجان شما را به اوج می رساند و دیدار از هتل بزرگ شهر سان سیتی آرامش را به شما باز می گرداند.
از مكانهاي ديگر اين شهر پارک جنگلی است اين پارك با کلبه هاي جنگلی زیبا شما را به گشت سافاری (Safari) به اعماق طبیعت می برد. دیدن زرافه ها و شیرها و یوزپلنگهایی که به دنیال آهوان می دوند شما را به شعف وا می دارد. پارک جنگلی پیلانزبرگ (Pilansburg) به سان سیتی بسیار نزدیک است و یکی از بزرگ ترین پارک های جنگلی کشوری آفریقای جنوبی است.
يكي ديگر از پارك هاي وحشي باني پارك (The Bunny Park) است كه شما در اين پارک وحشی بسیار زیبا با گونه های مختلفی از حیوانات آشنا شويد.از مكانهاي ديگر اين شهر مي توان رصدخانه زیبای شهر ژوهانسبورگ (Johannesburg Planetarium) را با دیدنی هایی از ستارگان و کهکشان ها نام برد و ديدن باغ وحش اين شهر (Johannesburg Zoo) كه باغ وحشی بسیار زیبا و دیدنی مي باشد.در اين شهر شما مي توانيد هنر آفریقایی ، صنایع دستی ، کارهای تزئینی چوبی ، عتیقه جات ، پوشاك و البسه ، الماس ، طلا و جواهرات را از مراکز خرید ژوهانسبورگ ، بازارهای متعدد خیابانی و فروشگاه های زنجیره ای خريداري نماييد.
بزرگترین مرکز خرید ژوهانسبورگ سند تان سيتي (Sandton City) نام دارد و کلیه مارکهای معتبر در آن قرار داشته و از طرف دیگر به مجموعه ای از کلیه رستورانهای بین المللی بنام نلسون ماندلا متصل مي باشد.
از مراكز خريد ديگر اين شهر مي توان هارتبي اسپورت دام (Hartebeespoort Dam) ، جي بي ان سنترال (JBN Central) ، برايت واتر كومونز (Bright Water Commons) ، پيك ان پي (Pick n Pay) ، بازار ايست گيت (East Gate Shopping Mall) و بروما ليك (Bruma Lake) را نام برد.

تور آفریقای جنوبی تور آفریقای جنوبی

فرودگاه بین المللی تامبو که بزرگترین فرودگاه آفریقا است در اين شهر واقع شده است.استفاده از اتومبیل شخصی و تاکسی رایج ترین روش جابه جایی در اين شهر می باشد و اجاره اتومبیل بهترین گزینه است.حمل و نقل عمومی در اين شهر بسیار نادر و اغلب ناقص است ، مترو نيز خطرناک مي باشد.در اين شهر تاكسي به سختي پيدا مي شود و با وجود مجهز بودن تاكسي ها به سيستم تاكسي متر ، قيمتها توافقي است. براي به خدمت گرفتن تاكسي بهتر است از محل اقامت خود با شركتهاي تاكسيراني تماس بگيريد تا براي شما تاكسي بفرستند كه در اين صورت نرخ بر اساس تاكسي متر محاسبه مي گردد.وسيله ديگر ميني بوس است ولي پيشنهاد ميگردد كه در اين شهر از ميني بوسها استفاده نشود زيرا مسيرهاي منظمي نداشته و اكثرا باعث گيج شدن ماسافران مي گردد.
تاريخ شكل گيري اين شهر به پيش از سال 1880 ميلادي باز مي گردد زماني كه قبايل سان تا قرن 13 در اطراف اين شهر سكونت داشتند و مردمي از قبايل بانتو از آفريقاي مركزي به اين مكان مهاجرت كردند.اين شهر يكي از بزرترين مراكزي است كه تبادلات تجاري و اقتصادي اين كشور را پوشش مي دهد.درست از اولين سال هايي كه كمپ هاي كشف طلا در اوايل سال 1880 ميلادي در اطراف اين شهر برپاشدند شهري به نام ژوهانسبورگ پا گرفت.معادن طلا در غرب،شرق اين شهر هنوز پربار هستند و در كنار همه اين ها دو استاديوم بزرگ و رستوران هاي شبانه روزي اين شهر را تبديل به شهر زنده اي در شب و روز كرده است كه هيچ توريستي از سفر به آن پشيمان نمي شود.
ژوهانسبورگ از قدیم شهری ثروتمند و پر جمعیت بود. وجود معادن طلا از قدیم در این منطقه ، خاک آن را بسیار با ارزش کرده است. به همین دلیل امروزه این شهر قوی ترین اقتصاد را در آفریقای جنوبی دارد. اگر در کل شهرهای دنیا بخواهیم از حداقل چهل شهر نام ببریم که بسیار بزرگ هستند بی تردید ژوهانسبورگ یکی از این شهرها می باشد. از نظر اهمیت حکومتی این شهر محل استقرار نظام قضایی این کشور است. همچنین این شهر مرکز تجارت الماس و طلا و شرکت ها و موسسات مربوطه است. به دلیل اهمیت تجاری این شهر رفت و آمد به ژوهانسبورگ از همه جای آفریقا و دنیا بسیار زیاد است.
گردشگري و توريسم نيز صنعتي است كه در اين شهر همواره مورد توجه بوده است و سالانه بسياري از گردشگران از كشهرهاي مختلف جهان از اين شهر ديدن مي كنند.ژوهانسبورگ خانه ساختمانهاي بلند و آسمان خراشهاي آفريقا است. بلند ترين سازه هاي اين قاره مانند برج هيلبرو (Hillbrow) ، برج سنتك (Sentech) و مركز كالترون در ميان ساختمانهاي لوكس ديگرساختار اين شهر را تشكيل مي دهد.بسياري از پاركها و باغها نيز در اين شهر ميان ساختمانهاي مدرن قرار گرفته است بطوريكه اين شهر را به يكي از سر سبزترين شهرهاي دنيا با بيش از شش ميليون درخت تبديل كرده است.کیپ‌تاون (Kaapstad) به انگلیسی : Cape Town نام دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی بعد از ژوهانسبورگ است. شهر کیپ‌تاون همچنین پایتخت استان کیپ غربی (Western Cape) می‌باشد. این شهر محبوبترین مقصد جهانگردان در قاره آفریقا است. ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی همچنین در شهر کیپ‌تاون قرار دارد.شهر کیپ‌تاون یکی از جدی‌ترین نامزدهای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ بود که نهایتاً به رای کمیته بین‌ المللی المپیک، شهر آتنبرای میزبانی بیست و هشتمین دوره از بازی‌های المپیک انتخاب شد.کیپ تاون راه ارتباطی اروپا و خاور دور است که از این لحاظ دارای اهمیت ویژه ای میباشد

تور آفریقای جنوبی

برنامه سفر:

* ورود به شهر کیپ تاون - اقامت به مدت ۳ شب در این شهر و بازدید از دماغه امید نیک و جزایر فوک ها و پنگوئن آفریقایی همراه با ناهار و گشت نیم روزی و دیدن قدیمی ترین قله دنیا به نام Table Mountain و بازدید از بازار صنایع دستی و مرکز خرید canal walk
* پرواز به سمت ژوهانسبورگ (طول پرواز 2 ساعت) - اقامت به مدت 2 شب درهتل 5 ستاره ژوهانسبورگ که بزرگترین مرکز خرید ژوهانسبورگ در زیر هتل محل اقامت مسافرین قرار دارد و بازدید از دهکده (Lesedi ) همراه با ناهار
* حرکت با اتوبوس های مدرن توریستی به سمت پارک جنگلی و بازدید از شهر Proteria و اقامت در کمپ ۴ ستاره پارک جنگلی به مدت ۲ شب و بازدید از حیات وحش و بیشه زار های آفریقای جنوبی و اجرای برنامه شکار
* حرکت با اتوبوس به سمت شهر Sun City و اقامت در هتل 5 ستاره و بسیار مجلل The Palace و استفاده از امکانات متنوع هتل
* حرکت با اتوبوس به سمت فرودگاه ژوهانسبورگ ( ۳ساعت ) و پرواز به سمت استانبول

TK 871 19MAR IKA(15:55) IST(17:55)
TK ۰۴۰ ۲۰MAR IST(۰۰:۵۵) CPT(۱۴:۰۵)+۱
TK 041 30MAR JNB(18:45) IST(05:25)+1
TK ۸۷۰ ۳۱MAR IST(۱۰:۰۵) IKA(۱۴:۵۵).
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج