۱۳۰۰۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

یک نماینده: باب نقد منصفانه در کشور باز شود

آرین‌منش با تاکید بر اینکه "باید باب نقد منصفانه و عالمانه در کشور بیش از پیش باز شود"، خاطرنشان کرد: هرچقدر مجرمان سیاسی کاهش یابند، انسجام ملی و وحدت ملی افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری ایسنا: یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "باید باب نقد منصفانه و عالمانه در کشور بیش از پیش باز شود"، اظهار کرد: هرچقدر مجرمان سیاسی کاهش یابند، انسجام ملی و وحدت ملی افزایش می‌یابد.

محمدجواد آرین‌منش در گفت‌وگویی، با بیان اینکه "تحقق و پیگیری سیاست‌های معطوف به اتحاد ملی و انسجام اجتماعی از مهم‌ترین استراتژی‌های اداره کشور بویژه در شرایط حساس کنونی است"، گفت: وحدت ملی پایه و اساس حفظ امنیت، ثبات سیاسی و توسعه کشور است.

این فعال سیاسی ادامه داد: انسجام و وحدت ملی نیازمند همدلی و کم کردن شکاف‌ها و فاصله‌ها و تلاش در جهت تبدیل مخالفان به منتقدان نظام و همراهان مسیر انقلاب اسلامی است که البته نیازمند برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری است.

وی با بیان اینکه "وحدت و همدلی و همراهی توده‌ها، نخبگان و سیاسیون با نظام و انقلاب یک سرمایه مهم اجتماعی است"، تصریح کرد: کشور ما ترکیبی از اقوام، مذاهب و طبقات گوناگون است که سال‌ها در کنار هم مسالمت‌آمیز زندگی کرده‌اند پس برای ایجاد وحدت و همدلی نیازمند تعادل‌گرایی و پرهیز از افراط‌گری و تندروی و تلاش در جهت جذب مخالفان سیاسی و در ادامه تبدیل آن‌ها به منتقدان و همراهان مسیر انقلاب هستیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه "نخبگان سیاسی به نوعی مرجعی برای توده مردم حساب می‌شوند"، گفت:‌ همراه کردن توده مردم و نخبگان سیاسی نیازمند اقناع، همفکری و مشارکت است و باید تلاش کرد منتقدان سیاسی به مجرم تبدیل نشوند و مخالف نظام نباشند که این امر با رفتارهای اصولی میسر خواهد بود.

آرین‌منش با تاکید بر اینکه "باید باب نقد منصفانه و عالمانه در کشور بیش از پیش باز شود"، خاطرنشان کرد: هرچقدر مجرمان سیاسی کاهش یابند، انسجام ملی و وحدت ملی افزایش خواهد یافت.

آرین‌منش ادامه داد: یکی از سیاست‌های نظام و توصیه‌های مکرر رهبری، جذب حداکثری و دفع حداقلی است. برای جلوگیری از تبدیل فعالان سیاسی به مجرمان سیاسی باید تعریف دقیق و مشخصی از جرم سیاسی داشته باشیم تا مرز میان مجرم سیاسی با فعال سیاسی و منتقد مشخص شود چون جرم سیاسی حتی با نقد تند و آتشین متفاوت است و هدفش واژگون کردن نظام و اختلال در نظم و امنیت کشور است که افراد اندکی در کشور آن طور هستند.

وی در پایان گفت: تعریف دقیق مرز جرم سیاسی و انتقاد و مخالفت، تلاش در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانون اساسی در جهت آزادی بیان و برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها در چارچوب قانون اساسی، آزادی توسعه فعالیت احزاب سیاسی درچارچوب قانون و بیان آزادانه نظرات و انتقادات، تلاش در جهت حاکمیت فضای چندصدایی، تحقق رهنمودهای رهبری درباره توسعه کرسی نقد و آزاداندیشی، حاکمیت فضای تضارب آرا در صداوسیما و رسانه‌های مکتوب، حاکمیت رأفت اسلامی در رسیدگی به تخلفات سیاسی و داشتن سعه صدر، از جمله راه‌های جلوگیری از تبدیل فعالان سیاسی به مجرمان سیاسی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج