۱۳۰۵۷۳
۳۰ نظر
۵۰۰۵
۳۰ نظر
۵۰۰۵
پ

ناگفته‌هایی از بورسیه جنجالی فرزندان مقامات

معاون سابق بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم درباره بورسیه تحصیلی فرزندان مسئولان در دولت دهم توضیح داد.

خبرگزاری فارس: حسن مسلمی نائینی مدیرکل بورس دولت دهم طی نامه‌ای به رسانه‌های کشور درباره بورسیه‌های تحصیلی توضیحاتی ارایه داد و چگونگی بورسیه شدن فرزندان مستعدادی از مسئولان را تششریح کرد.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

«در پاسخ به عدم تمایل به مصاحبه با خبرنگاران محترم در چندماه اخیر، ضمن عذرخواهی به استحضار می رسانم، در خصوص موضوع بورسیه‌ها چندین جلسه با کمیته تعیین شده از طرف کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مدیران محترم کنونی سازمان امور دانشجویان داشته و گزارش مفصلی به همراه مدارک، اسناد و دلایل لازم به این کمیته ارائه شد.

در آخرین جلسه کمیته نیز مقرر شد تا نهایی شدن نتیجه بررسی کمیته هیچکدام از افراد مصاحبه نکنند مگر جناب آقای دکتر جعفری سخنگوی کمیسیون.

لذا اگرچه بعضی از اعضای محترم کمیته تعهد خود را نادیده گرفته و در این دوماه مصاحبه‌های متعددی انجام دادند اما بنده برغم تماس‌های زیاد خبرنگاران محترم از مصاحبه خودداری کردم.

اما متاسفانه در ادامه بداخلاقی و بی انصافی راجع به دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه، بعد از قطعی شدن استیضاح وزیر علوم، بعضی رسانه‌ها شروع به بداخلاقی بسیار زشت در مورد تعدادی از نمایندگان محترم مجلس و استیضاح کنندگان وزیر کردند.

لذا لازم دیدم در مورد این موضوع توضیحاتی داده شود. سوابق فرزند آقای دکتر سلیمانی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق ارتباطات به شرح زیر است:

رتبه زیر ۷۰ در کنکور سراسری کارشناسی

رتبه زیر ۱۵ در کنکور سراسری کارشناسی ارشد

تحصیل در دو مقطع کارشناسی با معدل تقریبا ۱۶ و کارشناسی ارشد با معدل ۱۷ در دانشگاه صنعتی شریف

عضو بنیاد ملی نخبگان و دریافت کمک هزینه تحصیلی از این بنیاد در دوران تحصیل به دلیل نخبگی

رتبه دو رقمی در کنکور سراسری دکتری داخل

دریافت کمک هزینه تحصیلی و معافیت از شهریه در دوره دکتری درخارج از کشور

ملاحظه می‌شود چنین فردی که با این سوابق علمی و تحصیلی هیچگاه نیازی نداشته است از امتیازات خاص استفاده نماید.

قابل ذکراست که، فرزند یکی از نمایندگان محترم اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی که اتفاقا ایشان نیز از وزاری محترم دوره اصلاحات هستند نیز با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز با معدل ۱۴.۳ و مدرک کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه‌های دولتی شهرستان با معدل ۱۷.۳ در بورس تحصیلی خارج از کشور سال ۱۳۹۱ پذیرفته شده‌اند.

خوشبختانه بدون توجه به اینکه پدر این عزیزان مسئولیتی داشته، آنها نیز همانند بقیه داوطلبان فرآیند بورس که عبارت از بررسی مدارک و مصاحبه علمی و عمومی بوده را با موفقیت طی کرده و پذیرفته شده اند.

در خصوص استعداد درخشان نیز هرچند بنده جوابگو نبوده و همکاران سازمان سنجش مجری بوده و هم اکنون نیز در سازمان مشغول هستند. برای اطلاع افرادناآگاه و مغرضی که مبادرت به اطلاع رسانی غلط راجع به فرزند نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و وزیر محترم علوم دولت نهم نموده و برای تنویر افکار عمومی به اطلاع می رسانم براساس مواد ۱ و ۴ آیین نامه تسهیلات آموزشی مورخ ۱۹/۱۲/۸۱ استعدادهای درخشان، برای ورود به مقطع دکتری بدون شرکت در آزمون، نیاز به معدل بالای ۱۷ و ۲ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داشته و هیچ ارتباطی با معدل کارشناسی ندارد.

اما راجع به فرزند وزیر محترم علوم دولت دهم، به اطلاع می رسانم که تقریبا همزمان فرزند ایشان و فرزند آقای دکتر صدیقی رئیس محترم کنونی سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، درخواست بورس تحصیلی توسط پدرشان انجام شد. بنده خودم از آنها درخواست کردم جهت بورس نیاز به ارائه اعلام نیاز از دانشگاه است.

فکر می کنم در مدت زمان کوتاهی، فرزند وزیر از دانشگاه تربیت مدرس و فرزند رئیس سازمان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر مدارک لازم بورس را ارائه نمودند.

مطمئنا این گونه برخوردهای غیراخلاقی کمکی به رهایی از استیضاح نکرده و نخواهد کرد. لذا پیشنهاد می دهم برای دفاع درست و منطقی از وزیر محترم علوم، گزارشی از عملکرد ایشان و مدیران حوزه وزارت علوم در طی یکسال گذشته ارائه شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      تو شغل پارتی بازی تو ورزش پارتی بازی تو تجارت پارتی بازی تو وام بانکی پارتی بازی تو مناقصه پارتی بازی اینا کم بود دیکه تو تحصیل هم باید پارتی داشته باشی تا به جایی برسی دیگه تو کشور ما استعداد و پشتکار معنایی نداره اگه میخوای پیشرفت کنی باید پارتی داشته باشی

      پاسخ ها

      • hamid

        اين آقاي ناييني ملت رو اسكل فرض كرده توي فكو فاميلهاي ما هستند افرادي كه در تمامي مراحل ياد شده رتبه هاي بسيار بهتري از نمونه هاي ايشان كسب ولي هيچكدامشان موفق به دريافت امكانات نشده اند. اين ماجراهاي نخبگان كشوري نيز براي خودش داستانهايي دارد كه بسياري از مردم در جريان آن هستند

    • رضا

      رتبه دو رقمی در کنکور سراسری دکتری داخل مثلا 72 در بیشتر رشته ها رتبه پایینی است و مصاحبه دوره روزانه معرفی نمی شود

      پاسخ ها

      • محمد

        موافقم. در خیلی از رشته ها با رتبه های دو رقمی حدود ۷۰ یا ۸۰ نمیشه قبول شد. سوالم اینه که چرا امسال ما که وضعیت بهتری داریم بورس نشدیم

      • محمد

        شما پارتی نداشتی همین
        یعنی هنوز با مدرک و سوادی که داری نمیدونی

    • بدون نام

      خدا کنه روزی فرا رسد که پته ی همه ی انهایی که با پارتی بازی و ...حق مردم را خوردند بیاد رو آب.

    • ziaee

      خودتی

    • تتتتت

      تو که راست میگی...موقع استیضاح شده باید انجام وظیفه کنی؟؟؟

    • حقگو

      رتبه از 10 تا 99 یعنی دو رقمی این نوغ صحبت کردن مغلطه می باشد چرا نمی گوید رتبه 10 یا 99 آورده اند احتمالا نزدیک به دو رقمی می باشد که مبهم صحبت می کنید وگر نه سر راست می گوید 10 یا 99 یا اینکه رتبه آقازاده ها محرمانه

      پاسخ ها

      • محمد

        آقازاده ها همه چیشون مهرمانس تازه بورس هم نشن اینقدری دارن که بتونن خارجه درس بخونن
        ما تو این بد بختی جون بکنیم خدا

    • بدون نام

      .... خودش درخواست کرده تو مگه کی هستی که داری در خواست میکنی چرا خودت رو مالک اون صندلی میدونی ...

    • بدون نام

      او نهايي كه حق بچه هاي مردم مي خورند الهي بچهاشون روز خوش نبينند

    • مهین

      پارتی بازی مسئولان و سهمیه بازی اونا دیگه نقشی برای بازی مردم نمیزاره

    • حسینی

      از اینکه موجب روشنگری شدید ممنونیم ولی سوال اینجاست،آیا از افراد عادی جامعه هم کسی با این استعداد شاخص‏!‏ بورس شده است؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسيني جان توي اين مملكت انقدر شهرام و بهرام هست كه ديگر به طبقات پايين چيزي نمي ماند.

    • azad

      خوب وقتی با پارتی بازی هاتون اینقدر بی اعتمادی به وجود میا ورید حتی اگه نخبه واقعی هم باشید هیچکس باورتون نمیکنه.بعد چی شد همه نخبه ها از اقا زاده های خنگ بود

    • علی علی اوغلو

      ان30 و40 هزارنفر همینها بودند ؟ ازلحن گزارش این اقای معاون سابق امورکاملا معلوم است خدمات پس ازفروش را هم تعهد کرده اند که اگر گندقضیه درامد تمام قد سینه سپر خواهد کرد داداش طشت رسوائی همه تان ازبام افتاده بقول مولانا چند پنهان کنی آوازدهل زیرگلیم ازانگذشته شما خودشه ناراحت نکن بعضی ازاین اقایان با این الم شنگه ها تطهیر نمیشوند داستان ملا که تبری به قیمت100 دینارمیخرد انرادرصندوقچه منزل گذاشته قفل یکمنی بان میزند زنش میپرسداین چه کاری است میکنی میگوید ازترس گربه میگوید مردگربه باتبر چکاردارد ملا میگوید مگرهمین دیروز نبودگوشت 20دیناری راازدستت گرفت وخورد انوقت به تبر100 دیناری کارندارد ؟اره از4/5 میلیون کارت هدیه نمیگذرد ازمدارک دلچسب دکترا وفوق دکترامیگذرند

    • دایم

      کبک فکر میکند اگر سرش را زیر برف ببرد کسی دیگر اورا نمیبیند، بابا جان مردم خنگ نیستند، چرا بچه های بقیه که با معدل کارشناسی وکارشناسی ارشد بیشتر از این بودند بورسیه نشده اند؟، چرا اطلاع ندادید که بقیه درخواست بدهند؟ چگونه فقط این آقایان میتوانستند درخواست دهند؟ و.....کیست که از این ملت بدبخت شکایت کند و از حقوق ملت دفاع کند؟ یااینکه چون خودی هستند سکوت اختیار کردید ؟ فردا چگونه جواب خدا را خواهید داد ؟ این ملت خدایی هم دارد که بدادآنها خواهد رسید.وابروی کسانی که اموال عمومی حیف ومیل میکنند خواد برد . خدا همراه متقیان باشد. انشااله.

    • بدون نام

      با سلام
      ایتجانب فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشم. معدل مقطع کارشناسی ام 14/30 بوده اما معدل ارشدم 17:30 بوده و در ضمن رتبه تک رقم کنکور ارشد بوده و دارای 5 مقاله ISI و 2 ثبت اختراع می باشم. با اینحال در مقطع دکتری بدون آزمون صرفاً به دلیل پایین بودن معدل کارشناسی پذیرفته نشدم. و صرفاً به همین دلیل نیز نتوانستم عضو بنیاد ملی نخبگان شوم. بورسیه خارج هم که هیچگونه ضابطه دقیق و مشخصی ندارد. اگر من آقازاده بودم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر شما آقا زاده بودید.پذیرفته شده بودید شک نکنیدحتی نیاز به یکساعت نشستن سر کلاس نداشتید

    • علی

      کسانی که بورسیه شده اند فقط وصل بودند والی ازلحاظ علمی زیر صفر می باشند. بنابراین دروغ محض می باشد به عنوان مثال اینها که بورس شده اند نمی توانند یک خط انگلیسی راترجمه کنند.چه برسدبه اینکه ........

    • بدون نام

      من کسی را می شناسم که نفر دوم در امتحان کتبی دکتری بوده ولی در مصاحبه رد شد و تنها سوال مصاحبه شغل پدر بوده که پدرش چون کشاورز بود رد شد.

    • بدون نام

      توکه راست میگی.... ما همگی نفهم

    • رضا

      آقا زاده ها باپارتی ازبورس دکترا درخارج استفاده میکنند وآقای دکتر میشوند باپارتی سرکارمیروند با پارتی زدوبند میکنند خلاصه داستانیه برای خودش بیچاره ما که توهفت آسمون یه ستاره نداریم دارای مدرک مهندسی با معدل بالای 17هستم سه سال خدمتم تمام شده اما هنوز کاری پیدا نکردم

    • سینا

      دوستان قبح پارتی بازی درکشور ما ریخته شده چراکه حتی برای اون قانونی هم درمجلس به تصویب رسیده این قانون میگه هر پدری که درهرارگان دولتی بازنشسته شد میتونه فرزند خودش رو جایگزین خودش کنه مثلا برای فرزندش به ارث بذاره شماقضاوت کنید این قانون منصفانه است من افرادی رو سراغ دارم که پس ازسی سال فعالیت درشرکت توانیر بازنشسته شدند ولی تعدادی ازفرزندان این آقایون اصلا صلاحیت علمی وفنی شغل موردنظرروندارندوتنها به کمک این قانون غلط سرکارآمدند درحالی که برخی ازدوستانم رو میشناسم که نسبت به این افراد شایسته ترند ودارای تحصیلات وتخصص مرتبط این شغلند که به نظرمن پارتی بازی وسفارش کردن ضربه مهلکی به کشور میزنه وباعث یاس وناامیدی نیروی تحصیلکرده ومتخصص میشه همه باید درشرایط برابری برای دریافت شغل وبورسیه و... باشند ودرنهایت فرد اصلح انتخاب شود ونه صرف سفارش وقانون های غلط.

      پاسخ ها

      • عرفان

        بله متاسفانه این رویه غلط که بعد ازبازنشستگی پدر فرزند این پدر میتواند شغل موردنظر روکسب کنه هرچند تخصص وتحصیلات لازم رو در اون نداشته باشه تبدیل به قانون شده که به نظر من هم این عین بی عدالتی وغیرمنصفانه است واین قانون باید اصلاح بشه وهمه درشرایط برابر وبدون پارتی بازی بتوانند برای داشتن شغل مناسب اقدام کنند وتنها صلاحیت افراد ملاک قرارداده شود

    • هلن

      نتایج پارتی بازی رو الان تو مملکت داریم میبینیم.همین جوری پیش بره هیچی از ایران نمیمونه.
      حیفه ایران....

    • ميلاد

      توي ايران جوري شده كه ديگه به علم و دانش كسي بهايي نميدن ... يا بايد پول دار باشي، يا پارتي كلفت داشته باشي تا بخوان آدمو!
      انوقت ميگن ايران رتبه اول فرار مغزهاست ... چقدر بد ... چيكار كنيم.
      يه كمي اگه از پارتي بازي و پولكي بودن دست بردارين و اجاز پيشرفت صنعت و كشورو بدين نخبه ها جونشونو بر نميدارن در برن از ايران

    • ناشناس

      من رتبه تک رقمی کنکور ارشد . لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه تهران و دو تا مقاله در ارشد دادم. رویان و دانشگاهای پیام نور هیچ کدوم منو نگرفتن و دو سال بیکار بودم. اون رتبه های حدودی صددر صد الکی هستند همونطور که قبلا هم ازینا زیاد دیدیم. هم ازمایشگاهی من که شبانه بود با رتبه 3 رقمی چون پدرش تو یکی از شرکتهای بزرگ بود بلافاصله استخدام شد. الانم من خارجم و هیچ عذاب وجدانی ندارم بخاطر همه اون روزایی که حتی برا کار 150 هزارتومنی اصرار میکردم :((

    • مریم

      خانم مدیر ما که آقاشون یک کاره استانداری بود شهر قبولی دانشگاه دخترش را خیلی راحت همان ترم اول و ترم بعد رشته اش را به یک رشته خیلی بالاتر عوض کرد. هر بار هم توی جلسه نیم ساعت همه را پند اخلاقی می دهد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج