۱۳۰۶۴۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

خوراکی‌هایی برای روزهای بلند تابستان

نمی‌شود که همیشه یک لیوان شیر یا چای با ۲ عدد بیسکوئیت سبوس‌دار دستمان بگیریم و بگوییم که این هم میان‌وعده امروزمان. گاهي بايد خلاقيتي به خرج داد تا ميان‌وعده امروزمان با ميان‌وعده روزهاي ديگرمان كمي متفاوت باشد.

همشهری آنلاین: نمي‌شود كه هميشه، يك سيب يا گلابي گاز بزنيم و بگوييم كه اين هم از ميان‌وعده امروزمان. نمي‌شود كه هميشه يك لقمه نان و پنير بخوريم و فكر كنيم ميان‌وعده فقط يعني همين. گاهي بايد خلاقيتي به خرج داد تا ميان‌وعده امروزمان با ميان‌وعده روزهاي ديگرمان كمي متفاوت باشد. متفاوت باشد تا ما و فرزندانمان را براي خوردن يك خوراكي مغذي، سر شوق بياورد؛ به‌خصوص در روزهاي بلند تابستان كه بيشتر بيدار هستيم و بيشتر به ميان وعده‌ها نياز داريم. اما چطوري؟ با ما همراه‌ باشيد تا بگوييم چطوري!

كيك بيسكوئيتي

خوراکی‌هایی برای روزهای بلند تابستان

مواد لازم

  • ۱بسته متوسط بيسكوئيت ساده
  • ۱بسته متوسط بيسكوئيت كاكائويي
  • ۱بسته كوچك خامه ساده
  • ۱بسته كوچك خامه شكلاتي
  • ۴قاشق غذاخوري فندق خرد شده
  • مقداري پودر كاكائو يا قهوه فوري
  • توت فرنگي به ميزان لازم

طرز تهيه

كف يك ظرف پيركس مستطيل را با بيسكوئيت‌هاي ساده بپوشانيد. روي آنها يك لايه خامه شكلاتي بماليد و مقداري فندق خردشده بپاشيد. براي درست كردن لايه بعدي، بيسكوئيت‌هاي كاكائويي را بچينيد. روي آنها خامه ساده و سپس پودر كاكائو يا قهوه فوري بريزيد. لايه‌هاي بعدي را هم به همين ترتيب بچينيد تا مواداوليه‌تان تمام شود. روي ظرف را با سلفون بپوشانيد و آن را به‌مدت 2تا 3ساعت داخل يخچال بگذاريد. سپس برش‌هاي كوچك و مربعي به خوراكي‌تان بدهيد و آن را مانند كيك داخل پيش‌دستي سرو كنيد. روي اين كيك‌هاي ساده را مي‌توانيد با تكه‌هاي توت‌فرنگي تزيين كنيد.

يك فوت آشپزي

توت‌فرنگي‌ها مي‌توانند آغشته به شربت توت‌فرنگي يا پودر نارگيل باشند تا هم ظاهر ميان وعده شما را زيباتر كنند و هم خودشان خوشمزه‌تر بشوند. براي ايجاد چسبندگي بيشتر بين مواد موجود در اين كيك هم مي‌توانيد بيسكوئيت‌ها را قبل از چيدن، 1ثانيه داخل شير بزنيد و دربياوريد.

همراهان

چاي ساده يا قهوه با شير و بدون شكر و شكلات، بهترين همراهان اين كيك شيرين و خوشمزه هستند.

ارزش تغذيه‌اي

كيك بيسكوئيتي، ساده اما پركالري است. به‌همين دليل هم خوردن 2 يا 3 بار آن به‌عنوان ميان‌وعده در طول هفته به افراد لاغر يا بچه‌هاي لاغر و بدغذا توصيه مي‌شود. شما مي‌توانيد براي افزايش ارزش تغذيه‌اي و كالري اين كيك براي افراد ورزشكار يا بچه‌هاي لاغر، آن را با شير سرو كنيد. فندق موجود در اين كيك، جزو مغزها و داراي ويتامين‌ها، املاح و آنتي‌اكسيدان‌هاي فراواني مانند كلسيم، پتاسيم و ويتامين B است و مي‌تواند به رفع اضطراب كمك زيادي كند.

سالاد ميوه

خوراکی‌هایی برای روزهای بلند تابستان

مواد لازم

  • ۱عدد سيب پوست‌كنده و خرد شده
  • ۲عدد زردآلوي خرد شده
  • ۱عدد گلابي نرم و خردشده
  • ۱عدد هلوي متوسط پوست‌كنده و خرد شده
  • ۳قاشق غذاخوري حبه انگور قرمز يا سبز
  • ۲قاشق چاي‌خوري عسل
  • ۱قاشق مرباخوري پودر دارچين
  • ۲قاشق چاي‌خوري كنجد خام

طرز تهيه

همه ميوه‌ها را باهم مخلوط كنيد و به آرامي هم بزنيد تا له نشوند. عسل، دارچين و كنجد را جداگانه مخلوط كنيد و به‌صورت سس روي ميوه‌ها بكشيد.

يك فوت آشپزي

سالاد ميوه را در ظرف‌هاي كوچك سرو كنيد و سس‌ را روي هر ظرف به‌صورت جداگانه بريزيد. افزودن كمي شربت آلبالو يا توت‌فرنگي روي ظرف‌هاي سالاد ميوه، ظاهر بسيار زيبا و طعم فوق‌العاده‌اي به آن مي‌دهد.

همراهان

اگر لاغر هستيد، مي‌توانيد سالاد ميوه را روي ظرفي كه با 2تا 3اسكوپ بستني ساده پر شده است، سرو كنيد.

ارزش تغذيه‌اي

اين سالاد به‌دليل دارا بودن ميوه‌هاي متنوع و متفاوت، داراي ويتامين‌ها و املاح فراواني است. فيبر سرشار موجود در آن هم از ابتلا به يبوست پيشگيري مي‌كند. ويتامين‌هاي مختلف موجود در سالاد ميوه، هم براي حفظ سلامت و شادابي پوست مفيد هستند و هم از ابتلا به سرطان و بيماري‌هاي قلبي و عروقي پيشگيري مي‌كنند. محققان دانشگاه هاروارد، مصرف روزانه 5تا 9وعده ميوه و سبزي را به همه افراد جامعه توصيه مي‌كنند.

بنيه سيب

خوراکی‌هایی برای روزهای بلند تابستان

مواد لازم براي تهيه خمير بنيه

  • نصف ليوان شير
  • ۳عدد تخم‌مرغ
  • ۱۲۰تا ۱۳۰گرم آرد سفيد الك‌شده
  • ۲قاشق سوپ‌خوري روغن مايع
  • ۱قاشق مرباخوري جوش شيرين نمك و فلفل به ميزان لازم

مواد لازم براي سيب داخل خمير

  • 2عدد سيب
  • خاك قند به ميزان لازم
  • روغن سرخ‌كردني به ميزان لازم

طرز تهيه

ابتدا بايد خمير بنيه را تهيه كنيد. براي اين كار، كافي است كه نمك، فلفل و جوش‌شيرين را داخل شير سرد حل كنيد و تخم‌مرغ‌ها را به آن بيفزاييد. بعد از اينكه تخم‌مرغ و شير را كاملا هم زديد، آرد و روغن را اضافه كنيد و مايه خمير را آنقدر هم بزنيد تا كاملا يكدست شود. بعد از آماده شدن خمير، پوست سيب‌ها را بكنيد، آنها را حلقه حلقه كنيد و دانه‌هاي وسط ميوه را به‌صورت دايره‌وار دربياوريد. حالا اين حلقه‌هاي سيب توخالي را ابتدا داخل خاك قند و سپس در خمير بنيه بغلطانيد و در نهايت آنها را سرخ كنيد.

يك فوت آشپزي

بهتر است براي اينكه بنيه سيب‌ روغن اضافي به‌خود نكشد، سيب‌ها را داخل ظرفي كوچك و گود كه روغن آن حداقل يك بند انگشت بوده و از قبل گرم‌شده است، سرخ كنيد و سپس حلقه‌هاي آماده را روي دستمال نخي بچينيد تا روغن اضافي‌اش كشيده شود. اين ميان‌وعده خوشمزه را مي‌توان با موز يا گلابي هم درست كرد.

همراهان

چاي دارچيني، بهترين همراه بنيه سيب است.

ارزش تغذيه‌اي

حتما شما هم اين ضرب المثل را شنيده‌ايد كه خوردن يك عدد سيب در طول روز، شما را از دكتر دور نگه مي‌دارد. سيب، سرشار از آنتي‌اكسيدان‌ها، املاح و ويتامين‌هاست. اين ميوه پرخاصيت، حدود ۴گرم فيبر محلول دارد و مي‌تواند علاوه بر سير نگه داشتن شما، جلوي ابتلا به يبوست را هم بگيرد. وجود ۱۴درصد ويتامينC در سيب، باعث افزايش قدرت سيستم دفاعي بدن با مصرف اين ميوه شيرين و خوش‌عطر مي‌شود. فيبر و آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در سيب مي‌توانند با كاهش سطح چربي بد و كلسترول خون، به حفظ سلامت قلب هم كمك كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج