۱۳۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معاون پيشگيري سازمان آتش‌نشاني اعلام كرد

نمره مردودي به گود‌برداري و تخريب‌ ساختمان‌هاي تهران

معاون پيشگيري سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران با بيان اينكه ميزان حوادث ناشي از گودبرداري‌هاي غيراصولي در تهران نگران‌كننده است، گفت: به گودبرداري و تخريب ساختمان‌هاي نمره مردود مي‌دهيم چرا كه اين اقدامات با شرايط و تكنولوژي روز دنيا فاصله زيادي دارند.


نمره مردودي به گود‌برداري و تخريب‌ ساختمان‌هاي تهران

داود براتي با بيان اينكه آمار گودبرداري‌هاي غير‌اصولي كه در تهران حادثه‌ساز شده‌اند، نگران‌كننده است،‌ گفت: در سال 85 و 86 پيگير اين موضوع بوديم و قدري اين حوادث را كاهش داديم ولي به نقطه ايده‌آل نرسيده‌ايم.

معاون پيشگيري سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران به حادثه ريزش ساختمان بلوار فردوس (غرب تهران) اشاره كرد و گفت: 24 نفر در اين ساختمان سكونت داشتند كه حدود 20 نفر از آنها قبل از وقوع حادثه محل را ترك كردند؛ اگر آنها محل را ترك نمي‌كردند، اين حادثه تلفاتي را بر جا مي‌گذاشت.

* شروع ساختمان سازي توسط افراد غيرمتخصص
--------------------------------------------------------

براتي با تأكيد بر اين موضوع كه خسارت اين حادثه بسيار زياد بود، گفت: ۳ انسان در اين حادثه جان باختند در مجموع هزينه‌هاي مستقيم و غير مستقيم اين حوادث بسيار زياد است.

معاون پيشگيري سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران با تأكيد بر اين موضوع كه صنعت ساختمان سازي بايد با دقت و حساسيت انجام شود، گفت: از صفر تا ۱۰۰ اين صنعت بايد با دقت انجام شود اما متأسفانه در نقطه شروع كه تخريب است كار را به دست افراد غير مسئول و ناآشنا داده و شاهد حوادث اينچنيني هستيم.

براتي با بيان اينكه مهندسين ناظر مسئوليت بالايي دارند، گفت: گروه كارشناسي كه از محل حادثه بلوار فردوس بازديد كرده‌اند گزارش داده‌اند كه ساختمان فرو ريخته بدون سازه ايمني بوده است.

وي با اشاره به اينكه پيمانكار حادثه ساختمان بلوار فردوس ضعيف عمل كرده است،‌ گفت: در حوادث اينگونه بايد ابعاد مختلف كار شناسايي شود. سازمان آتش‌نشاني در حال بررسي موضوع است و نتايج را حتماً به ارگان‌ها و سازمان نظام مهندسي ارجاع مي‌دهد.

*سازه نگهبان ساختمان ناقص بود؛ مجري بايد پاسخگو باشد
---------------------------------------------------------------------

معاون پيشگيري سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران با بيان اينكه اجراي سازه نگهبان الزامي است، گفت:‌ سازه نگهبان اين ساختمان نقص داشته و بايد مجري پاسخ دهد چرا اين سازه را به درستي انجام نداده است.

*مالك، ناظر و مجري همه بايد پاسخگو باشند
--------------------------------------------------------

به گفته براتي، مالك، ناظر و مجري همه بايد پاسخگو باشند.

وي با بيان اينكه نقطه شروع هر ساختمان تخريب است و بايد در همان ابتدا كار به صورت كارشناسي انجام شود، گفت: متأسفانه مالكان براي اينكه هزينه‌هاي خود را كاهش دهند يك لودر مي‌آورند و مي‌گويند گودبرداري كنيد و اصلاً كار مهندسي صورت نمي‌گيرد.

براتي به حوادث گود‌برداري در سال‌هاي قبل اشاره كرد و گفت: در سال ۸۵ ، ۱۳۰ حادثه گودبرداري داشته‌ايم كه اين حوادث ۲۱ فوتي و ۶۰ مصدوم بر جا گذاشت.

وي ادامه داد: همچنين در سال ۸۶ ، ۲۳۸ حادثه گودبرداري بود كه ۲۸ فوتي و ۱۲۶ مصدوم بر جا گذاشت. در سال ۸۷ ، ۲۳۳ حادثه گودبرداري كه ۳۶ فوتي و ۹۱ مصدوم داشت.

معاون پيشگيري سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران افزود: در سال ۸۸ ، ۱۷۷ حادثه گودبرداري كه ۱۵ فوتي و ۵۸ مصدوم بر جاي گذاشت و در سال ۸۹ ، ۷۳ حادثه گودبرداري داشته‌ايم.

براتي بيان كرد: از سال ۸۶ تا ۸۹ روند كاهش را داشته‌ايم ولي به نقطه مطلوب در اين زمينه نرسيده‌ايم.

معاون پيشگيري سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران با بيان اينكه سازمان آتش نشاني تعهدنامه محضري در ابتداي كار از مالكان مي‌گيرد، گفت: آتش‌نشاني اين كار را انجام مي‌دهد تا مالكان قواعد و مقررات ايمني را در مراحل گودبرداري انجام دهد در غير اين صورت بايد پاسخگو باشند به همين دليل قدري حوادث كاهش يافته است.

وي با اشاره به اينكه حوادث گودبرداري‌هاي غيراصولي نگران كننده است، گفت: به گودبرداري و تخريب ساختمان‌هاي در تهران نمره مردود مي‌دهيم چرا كه اين اقدامات با شرايط و تكنولوژي روز دنيا فاصله زيادي دارد.

منبع : خبرگزاری فارس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج