۱۳۰۸۷۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

استان رکورددار در آمار زندانیان جرائم غیرعمد

جولایی با اشاره به اینکه بیشترین زندانی مربوط به صدور چک بلامحل است گفت: در این زمینه استان تهران ۵۶۸ زندانی، استان فارس ۳۹۶ زندانی و استان اصفهان نیز ۳۲۶ زندانی دارد.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه بیشترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به تهران است، گفت: استان‌های بوشهر، سمنان و یزد هیچ زندانی محکوم به نفقه‌ای ندارند.

سیداسدالله جولایی در گفت‌وگویی با اشاره با آمار زندانیان جرائم غیر عمد استان‌های کشور اظهار داشت: از تعداد ۸ هزار و ۷۴۰ زندانی جرائم غیر عمد و غیر کلاهبرداری، ۸ هزار و ۶۳۹ نفر مرد و ۱۰۱ نفر زن هستند.

وی افزود: استان ایلام با ۷ زندانی مهریه و یک زندانی نفقه کمترین پرونده را در خصوص حقوق خانواده به خود اختصاص داده است، همچنین استان فارس با ۲۶۳ زندانی مهریه و ۴۵ زندانی محکوم به پرداخت نفقه بیشترین زندانی مرد را در آمار کشوری دارد.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه استان‌های بوشهر، سمنان و یزد هیچ زندانی محکوم به نفقه‌ای ندارند گفت: کمترین زندانی جرائم غیر عمد به ترتیب مربوط استان یزد با ۵۰ نفر، سمنان با ۸۹نفر و سیستان و بلوچستان با ۹۱ نفر است همچنین استان تهران با ۹۸۲ زندانی، استان فارس با ۸۹۱ نفر و اصفهان با ۵۹۶ زندانی بیشتری آمار زندانیان جرائم غیر عمد را به خود اختصاص داده‌اند.

جولایی با اشاره به اینکه بیشترین زندانی مربوط به صدور چک بلامحل است گفت: در این زمینه استان تهران ۵۶۸ زندانی، استان فارس ۳۹۶ زندانی و استان اصفهان نیز ۳۲۶ زندانی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: از مجموع ۱۷۸۸ زندانی محکوم به پرداخت دیه، ۱۵۶۵ نفر پرونده‌های تصادفات رانندگی را به خود اختصاص می‌دهند که از این تعداد ۷۸۴ نفر زندانی منجر به فوت و ۷۸۱ نفر زندانی منجر به جرح هستند.

وی با اشاره به تلاش ستاد دیه کشور مبنی بر اصلاح و تصویب قانون بیمه اجباری شخص ثالث و تمدید مهلت آزمایشی آن گفت: با این اقدام ستاد دیه ورودی زندان‌ها در روز به ۲ یا ۳ نفر رسیده است.

جولایی در پایان خاطر نشان کرد: آن چه بیش از هر چیزی اهمیت دارد بحث فرهنگ‌سازی است، هر اندازه که یک فعل ناهنجار در منظر عموم ناپسند است به همان اندازه نیز یک تخلف رانندگی قبیح بوده و مرتکب آن متخلف شرع و عرف به حساب می‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج