جاباما
۱۳۰۹۳۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

روزهای خبرساز این ۴ مرد روحانی

این روزها شاید شلوغ‌ ترین و پرحاشیه‌ ترین روزها برای ۴ وزیز کابینه یازدهم باشد. وزرایی که در یک‌ سالگی دولت، خبرسازترین اعضای کابینه شده‌اند و روزهای پرخبر و حاشیه‌ ای را می‌ گذرانند.

مجله مهر - عطیه همتی: «سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰»، «وجود روغن پالم در لبنیات»، «بحران کم آبی»، و «عملکرد وزارت علوم» همه این ها اخباری است که این روزها مردم پیگیر حاشیه ها و نتایج آن هستند. به وجود آمدن بیشتر اتفاقات جامعه، مردم را نسبت به عملکرد وزیر مربوطه حساس می کند. به طوری که نقد دولت و وزیر مربوطه تبدیل به نقل محافل عمومی و رسانه های اجتماعی می شود. این روزها باتوجه به اتفاقات پیش آمده پای ۴ وزیر به نقد و بررسی این روزهای مردم باز شده است.

وزیر بهداشت و ماجرای لبنیات پرچرب

وزیر ۵۵ ساله از ابتدای کار دولت یازدهم نشان داد که با جدیت پیگیر مسائل و مشکلات موجود در کشور است. وزیر بهداشت ۱۲ مرداد در حاشیه برگزاری همایش تغذیه با شیرمادر، وجود روغن پالم در شیر را تایید کرد و از مردم خواست که لبنیات پرچرب را خریداری نکنند. این خبر وزیر بهداشت بازتاب گسترده ای در میان مردم داشت به طوری که فراخوان های متعددی برای نخریدن شیر و تحریم لبنیات داده شد.

روزهای خبرساز این 4 مرد روحانی

خرید لبنیات به خصوص لبنیات پرچرب به شدت کاهش یافت. در این مدت نیز برخی از کارخانه ها در مصاحبه های خود اعلام کردند که محصولاتشان سالم است و هیچ ایرادی متوجه آن ها نیست. دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که ۴۱ متخلف شناسایی شده، ۲۳ مورد آن محرز و ۱۸ مورد نیز مشکوک اعلام شده است. از ابتدا قرار شد نام کارخانه های متخلف اعلام شود که البته هنوز خبری از اعلام اسامی نیست.

بعد از آن معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو دلیل آن را در مصاحبه با خبرنگار مهر این طور گفت «شرکتهای معتبری وجود دارند که بیش از ۱۰۰ محصول تولید می‌کنند که ممکن است در یکی از محصولات آنها تخلفی وجود داشته باشد، بنابراین اگر بخواهیم بیش از تخلف مربوطه با این شرکتها برخورد کنیم ممکن است کل تولید آن شرکت آسیب ببیند و این امر از نظر شرعی صحیح نیست.»

وزارت علوم و گزینه سوم

وزارت علوم دولت یازدهم از همان ابتدا حاشیه ساز بود. بعد از رای نیاوردن دکتر میلی منفرد برای تصدی این وزرات‌خانه، رئیس جمهور، جعفر توفیقی را به عنوان سرپرست معرفی کرد. توفیقی هم در مقام سرپرست این وزرات خانه عزل و نصب هایی انجام داد که با واکنش برخی از نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی همراه بود.

بعد از آن فرجی دانا توانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد تا این وزرات خانه بالاخره صاحب وزیر شود. فرجی دانا در همان روزهای ابتدایی دکتر جعفر توفیقی را به عنوان مشاور عالی و همچنین دکتر جعفر میلی منفرد را به عنوان معاون آموزشی وزرات علوم منصوب کرد! نمایندگان مجلس نیز به دلیل این انتصابات و همچنین استفاده از عناصر فتنه۸۸ در وزارت علوم، فرجی دانا را احضار کردند و از وزیر خواستند توضیحاتش را مبنی بر انتصابات فوق بیان کند.

روزهای خبرساز این 4 مرد روحانی

اما توضیحات فرجی دانا نتوانست نمایندگان را قانع کند و او از مجلس کارت زرد گرفت. غلبه فضای سیاسی بر علمی دانشگاهها، برگرداندن اساتید و دانشجویان اخراجی و ستاره دار و افت علمی کشور دوباره بحث استیضاح وزیر علوم را به مجلس کشاند. ۱۶ تیرماه نیز مجلس جلسه ای برای اعلام وصول استیضاح فرجی دانا برگزار کرد که با وساطت لاریجانی استیضاح موقتا به تعویق افتاد. وزیر علوم در این جلسه قول داد نظرات استیضاح کنندگان را بررسی و پیگیری کند.

اما توضیحات فرجی دانا در جلسه ۱۸ مرداد مجلس نیز برای نمایندگان قانع کننده نبود تا روند قانونی استیضاح ادامه پیدا کند. در نهایت استیضاح دکتر فرجی دانا با امضای ۵۱ نماینده در جلسه علنی ۲۱ مرداد اعلام وصول شد. حالا فرجی دانا باید چهارشنبه ۲۹ مرداد در جلسه استیضاح حاضر شود تا آزمون سخت دیگری را پشت سر بگذارد.

وزیر راه و ماجرای آنتونف

خبر سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ تهران- طبس به یکباره همه مردم را شوکه کرد. سانحه هوایی که بیش از ۴۰ کشته و زخمی برجای گذاشت تا حادثه دلخراش دیگری را در آسمان ایران رقم بزند. با سقوط این هواپیما که به گفته برخی منابع خبری اجازه پرواز نداشت همه نگاه ها متوجه آخوندی وزیر راه و شهرسازی شد.

روزهای خبرساز این 4 مرد روحانی

فردای روز حادثه نیز بعضی روزنامه ها در تیتر اول خود خواستار استعفای وزیر راه شدند. سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز درباره عوامل این سانحه هوایی گفت: «در بخش حمل و نقل، حوادث ما رو به افزایش است و این نشان از بی تدبیری مسئولان این بخش است، موضوعاتی مانند تحریم های اقتصادی نیز صنعت هوایی کشور را در خط مقدم آسیب پذیری قرار داده است، باید با تدابیر ویژه ای این بخش مهم را در برابر سوانح مختلف محافظت کرد.» او در ادامه گفت: «احتمال استیضاح وزیر راه و شهرسازی وجود دارد و این موضوع بستگی به پاسخ آخوندی در برابر سؤالات نمایندگان مردم در مجلس دارد.»

وزیر نیرو و سدهای بی‌آب

بحران کم آبی در کشور بسیار جدی است و هر روز خبرهای ناگوارتری از کم آبی به گوش می رسد. بارها در بنرهای تبلیغاتی و زیرنویس های تلویزیون از مردم تقاضا شده تا در مصرف آب صرفه جویی بیشتری داشته باشند. اما همچنان بحران آب بیشتر نقاط کشور را درگیر کرده است. به طوری که در اخبار حرف از تهاتر نفت با آب نیز مطرح شده است.

روزهای خبرساز این 4 مرد روحانی

برخی از مردم و بعضی از نمایندگان مجلس، وزارت نیرو را مقصر این کم آبی می دانند و معتقدند وزارت نیرو باید از مدت ها قبل چاره ای برای این معضل می اندیشیده و در این امر کوتاهی کرده است. با اینکه غلامرضا کاتب عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ۲۳ مرداد در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت که دلیلی برای استیضاح وزیر نیرو وجود ندارد و دلیل آن را بی فایده بودن حل بحران آب مطرح کرد اما امروز حسین علی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مصاحبه با فارس گفت که طرح استیضاح وزیر نیرو را با جدیت دنبال می کند.

حالا باید منتظر ماند و دید مربع خبرساز کابینه یازدهم، از توفان حاشیه‌ها در امان خواهند ماند یا دومین وزیر دولت یازدهم نیز همچون «فرجی دانا» در نوبت استیضاح قرار خواهد گرفت؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج