جاباما
۱۳۱۱۱
۵۰۶۱
۵۰۶۱
پ

آفتاب ناقلای پاییزی!

متخصصان پوست معتقدند استفاده از ضدآفتاب مناسب می تواند پوست را در مقابل اشعه های خطرناک خورشید محافظت کند، به این ترتیب اگر مجبورید ساعت های طولانی خود را در فضای آزاد سپری کنید و پوست تان کمتر در معرض خطر قرار بگیرد. استفاده از ضدآفتاب فراموش نشود.

مصرف ضدآفتاب برای همه و در تمام طول سال ضروری است زیرا بدون توجه به فصل، اگر بیش از حد در فضای باز و در معرض آفتاب بایستید بالاخره دچار آفتاب سوختگی می شوید؛ بنابراین استفاده از ضدآفتاب، تابستان و پاییز نمی شناسد.

آفتاب ناقلای پاییزی!

متخصصان پوست معتقدند استفاده از ضدآفتاب مناسب می تواند پوست را در مقابل اشعه های خطرناک خورشید محافظت کند، به این ترتیب اگر مجبورید ساعت های طولانی خود را در فضای آزاد سپری کنید و پوست تان کمتر در معرض خطر قرار بگیرد. استفاده از ضدآفتاب فراموش نشود؛ البته هر نوع ضدآفتابی برای هر نوع پوستی مناسب نیست. بنابراین باید در انتخاب آن دقت کرد. برای آگهی بیشتر از این موضوع با ما همراه شوید.

فواید ضدآفتاب ها

استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از بروز سرطان پوست، پیری زودرس و دیگر آثار زیان آور آفتاب ضروری است. براساس آخرین پژوهش ها حتی چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خوشید، چنانچه به طور مرتب و روزانه و بدون استفاده از ضدآفتاب باشد باعث ایجاد تغییرات فاحشی در پوست می شود که نه فقط چین و چروک زودهنگام بلکه لک و افتادگی پوست را نیز به دنبال دارد.

انتخاب ضدآفتاب مناسب

برای انتخاب کرم ضدآفتاب تجربه هر فرد مهم است. زیرا مصرف بعضی از آنها ممکن است باعث ایجاد قرمزی، خارش و حتی جوش شود. بعضی از ضدآفتاب ها نیز حاوی مواد معطر، رنگی یا اجزایی دیگر هستند که ممکن است برای پوست ها حساسیت ایجاد کنند؛ بنابراین چنانچه پوستی حساس دارید از این نوع ضدآفتاب ها استفاده نکنید. ماده موثر ضدآفتاب ها اکسید روی یا اکسید تیتانیوم است که با ایجاد مانعی فیزیک، اشعه ماوراءبفنش را منعکس می کند. بعضی از کرم های ضدآفتاب دارای ترکیبات رنگی ای مانند کرم پودر هستند. این ترکیبات، به اثر پوشانندگی کرم کمک می کنند. در غیر این صورت اگر کسی بخواهد بعد از ضدآفتاب از کرم پودر استفاده کند، هیچ مشکلی وجود ندارد اما توصیه می کنیم حتما نیم ساعت بعد از مالیدن ضدآفتاب از کرم پودر استفاده کنید.

آفتاب ناقلای پاییزی!

تاثیر SPF

تمام ضدآفتاب ها دارای عدد محافظتی SPF هستند. هرقدر میزان SPF بیشتر باشد، قدرت محافظت از پوست در برابر سوختگی بیشتر می شود؛ اما این میزان به مرور زمان کاهش می یابد. متخصصان پوست توصیه می کنند از ضدآفتاب های دارای SPF ۱۵ به بالا استفاده کنید. اگر می خواهید مدت زمانی نامشخص و طولانی در معرض مستقیم نور خورشید باشید، باید هر دو ساعت یک بار ضدآفتاب بزنید زیرا نور خورشید باعث از بین رفتن تاثیر آنها می شود. برای تعیین میزان اثربخشی یک ضدآفتاب از روی SPF آن ابتدا باید بدانید که بدون استفاده از آن چقدر می توانید بدون اینکه دچار آفتاب سوختگی شوید در معرض آفتاب قرار بگیرید. این مدت را «حداقل مدت قرمزی» می نامند؛ برای مثال اگر پس از ۱۵ دقیقه ماندن در زیر آفتاب دچار سوختگی شوید، SPF ۴ این مدت را به یک ساعت و SPF ۱۵ این مدت را به چهار ساعت افزایش می دهد.

آفتاب ناقلای پاییزی!

ضدآفتاب در پاییز

هر روز باید از ضدآفتاب استفاده کنید و در فصل پاییز و هوای ابری نیز این کار را ترک نکنید. زیرا استفاده از یک ضدآفتاب مناسب میزان تاثیر اشعه ماوراء بنفش را روی پوست کاهش می دهد و علاوه بر جلوگیری از آثار درازمدت آفتاب (مانند سرطان) از آثار کوتاه مدت آن مانند آفتاب سوختگی، قرمزی و تیره شدن پوست می کاهد. کارشناسان می گویند ضدآفتاب علاوه بر اینکه مانع ورود تشعشع های خطرناک خورشید به پوست می شود، از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند.

توصیه های مهم

*ضدآفتاب را ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج از خانه به پوستتان بمالید.

*کرم ضدآفتاب را باید به صورت یکنواخت روی تمام قسمت هایی که در معرض آفتاب قرار دارند (مانند گردن، گوش ها و پشت دست ها) بمالید.

*مراقب باشید ضدآفتاب به لباس تان نخورد، زیرا بعضی از آنها موجب ازبین رفتن رنگ لباس یا لک هایی می شود که یا از بین نمی روند یا به سختی پاک می شوند.

*اگر نمی دانید از چه نوع ضدآفتابی استفاده کنید، از پزشک یا داروساز بخواهید که شما را درمورد ضدآفتاب هایی که هم اشعه UVA و هم اشعه UVB آفتاب را مهار می کنند، راهنمایی کنند.

*بهتر است کودکان و افراد مبتلا به بیماری های پوستی خاص که دارای پوستی تحریک پذیر هستند از ضدآفتاب های فیزیکی (ضدآفتاب های دارای موادی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم)استفاده کنند.

*برای انتخاب ضدآفتاب به نکاتی که روی برچسب آن قید شده است دقت کنید.

*ضدآفتاب مناسب پوستتان را انتخاب کنید زیرا هر نوع ضدآفتابی برای هر نوع پوستی مناسب نیست.

منبع: هفته نامه تندرستی

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

آفتاب ناقلای پاییزی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج