۱۳۱۳۶۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

پای شهرداری در مرگ دست فروش وسط نبود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره فوت دستفروشی که هفته گذشته در تهران جان باخت، گفت: این برخورد به نام شهرداری تمام شده در حالی که حوزه های خدماتی، برون سپاری شده است.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی در نشست خبری که برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ارتقاء مسائل رفتاری و اخلاقی در مجموعه کارکنان تحت امر مدیریت شهری، در پاسخ به پرسشی در رابطه با وقوع حادثه فوت یک دستفروش گفت: نباید معتقد باشیم که هر اتفاقی که رخ می دهد، ارتباطی به شهرداری دارد.

چرا که شهرداری مستقیم به حوزه ها ورود پیدا نکرده است. درمورد فوت دست فروشی در شهرداری منطقه۴ هم پای شهرداری در میان نبوده بلکه این اتفاق از سوی پیمانکار رخ داده است. ضمن اینکه ما از سوی شورای شهر تهران نیز پیگیر این موضوعات هستیم .

رییس این کمیسیون ضمن تاکید بر عملکرد مناسب شهرداری در مبارزه با آسیبهای اجتماعی گفت: تصویب بودجه ۷۱ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای کاهش آسیب های اجتماعی در این کلانشهر نشان از عزم ما برای کاهش آین آسیبها دارد.

وی با بیان این که در شهرداری تهران ستاد ساماندهی برای آسیب دیدگان اجتماعی ترتیب داده شده است گفت: ما مجبوریم در حل بخشی از مشکلات آسیبهای اجتماعی، سازمانها و وزارتخانه های دیگر را به کمک شهرداری تهران بطلبیم. شهرداری تهران آسیب دیده ای را جمع آوری می کند ولی به دنبال این اقدامات مشکلاتی به وجود می آید که نه تنها به شهرداری تهران و شورای شهر ارتباطی پیدا نمی کند، بلکه در قبال این محبتی که به اینها می شود و آنها را حمام می کنند و شام می دهند، فردای آن روز می بینید شهرداری چیزی هم بدهکار می شود و از دست شهرداری شکایت می شود و چندین مورد از این پرونده ها را داشته ایم.

او توضیح داد: به اعتقاد بنده، معتاد، یک بیمار است و لذا اگر یک بیمار معتاد، درمان شود و در بیمارستان یا کمپی نگهداری شود و به قولی، پاک شود و دوباره بخواهد به جامعه برگردد، شهرداری وظیفه ندارد برای او پاسبان و نگهبان بگذارد تا دوباره دچار این آسیب نشود. بخشی از این مراقبتها به خود ایشان و خانواده شان مربوط می شود.

به گفته ناصحی، بخشی از این کارها، وظیفه قانونی شهرداری نیست بلکه بر اساس اخلاق و حقوق شهروندی وظیفه پیدا می کند. شهرداری همانطور که بر اساس حقوق شهروندی، مسجد و کتابخانه و فرهنگسرا و خیابان می سازد، حقوق شهروندی حکم می کند اگر کار اجتماعی به زمین مانده و دیگران به سراغش نمی آیند، شهرداری وارد می شود و این عملکرد قابل تحسین است.

او توضیح داد: ما برای رفع آسیبهای اجتماعی بودجه ای معادل ۷۱ میلیارد تومان در نظر گرفته ایم و این انصافا متفاوت با زمانهای گذشته است. این نشان می دهد کمیسیون فرهنگی در دوره چهارم شورا به میدان آمده تا به صورت عملیاتی کارها را انجام دهد.

در بخش دیگری از نشست خبری رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ناصحی درباره ادامه تدریس موسیقی در فرهنگسراها، خبر داد و گفت: طبق اطلاعاتی که از مسولان فرهنگی شهرداری گرفته ایم، موسیقی تدریس شده، کیفیت لازم را نداشت. لذا قرار شد موسیقی فاخر در این فرهنگسراها تدریس شود.

او در ادامه گفت: بحث موسیقی را برای مردم لازم می دانیم و هرگز با اصل موسیقی مخالف نیستیم و اعتقاد داریم به وسیله نوای موسیقی بسیاری از کارها اساسی نظام جمهوری اسلامی پیش رفته، مانند نوای موسیقی در جبهه های جنگ که بسیار کارساز بود.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی توضیح داد: ما حسب وظیفه نظارتی تعطیلی تدریس موسیقی در فرهنگسراها را پیگیری کردیم. عنوان شد موسیقی ای که در این کلاسها تدریس می شد، بسیار ابتدایی بود و قرار است کلاسهای موسیقی فاخر به وسیله استادان مجرب، دایر شود و لازم است به این بحث توجه کنیم. اگر کلاسهای موسیقی را نداشته باشیم، این کلاسها به زیرزمین کشیده می شود و موزیک خیابانی پیدا می شود.

او در ادامه نشست خبری خود گفت: تشویق و ترغیب می کنیم تا سازمان فرهنگی هنری، کلاسهای موسیقی قابل قبول به لحاظ دینی و اسلامی را برگزار کند.

ریس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش به لزوم مدیریت واحد شهرداری در اماکن ورزشی متعلق به این نهاد، اشاره کرد و گفت: بچه ای اخیرا در یک استخر غرق شد، این استخر در اختیار بخش خصوصی بود و در اختیار سازمان ورزش شهرداری نبود. مکان متعلق به شهرداری بود، اما به بخش خصوصی واگذار شده بود و آنجا را بخش خصوصی اداره می کرد. ما به طور جدی دنبال این هستیم که اماکن و استخرهای شهرداری به سازمان ورزش شهرداری برگردد و با مدیریت واحد اداره شوند. این مسله تصویب شده و چندین جلسه هم با مسوول سازمان ورزش گذاشتیم و از شخص آقای دکتر قالیباف هم خواستیم و ایشان وعده دادند مدیریت اماکن ورزشی با یکپارچه کنند.

او در ادامه جلسه با بیان است که بودجه کمیسیون بیشتر برای هیات های مذهبی پرداخته نشده، به خبرنگاری که در این باره سوال کرده بود، گفت: نمی دانم از کجا این نتیجه را گرفته اید. کمترین مصوبات ما درباره امور دینی است. بودجه ای که در معاونت فرهنگی در نظر گرفته ایم، انصافا برای زیرساختها در زمینه ورزشی و هنری است.

حجت الاسلام ناصحی همچنین مژده ای نیز برای شهروندان داد و گفت: جلسات مشترک با مجمع امور نمایندگان تهران تشکیل شده و به آنها گفتیم برخی از قوانین با همکاری شورای شهر و این مجمع، قابل تصویب و اجراست. لذا پیشنهاد کردیم جلسات مشترک با مجلس و نماینده دولت یعنی استانداری داشته باشیم امروز صبح هم پنجمین جلسه مشترک مجلس شورای عالی، کمیسیون فرهنگی و مسولان استانداری و شهرداری برگزار شد. در صدد هستیم این کمیته را گسترش دهیم و از قوه قضاییه و صدا وسیما، نیروی انتظامی و بهزیستی نیز دعوت کنیم در جلساتی که درباره شهر تهران است، شرکت کنند. این مژده ای برای شهروندان است که کارگروه کمیته مشترک بین مجلس، شورای شهر و دولت تشکیل شده است.

او همچنین به برنامه ریزی برای کاهش آسیبهای اجتماعی در شهر تهران بر اساس اطلس آسیبها خبر داد و گفت: یکی از اهداف همین کمیته مشترک با دولت و مجلس، برنامه ریزی برای رسیدگی به آسیبهای اجتماعی است که به صورت عملیاتی ورود پیدا کند و بحثهایی که در گذشته داشتیم، آسیب های اجتماعی را اولویت بندی کردیم و به صورت عملیاتی ورود پیدا کنیم.

حجت الاسلام مقیمی توضیح داد: یکی از اولویت در آسیبهای اجتماعی، اعتیاد است. واقعیت این است که شهرداری تهران به تنهایی نمی تواند تصمیمات شورای اسلامی شهر را درباره این آسیب اجرا کند. حتما باید قوه قضاییه، بهزیستی و نیروی انتظامی و سازمانهای دیگر ورود پیدا کنند. درخواست کمک از این سازمانها کرده ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ماموران سد معبر با سنگدلی یک پدر زحمتکش را جلوی چشمان پسر 14 ساله اش با پنجه بوکس میزنند انوقت مسئولین شهرداری از پذیرش این اتفاق شانه خالی میکنند - گیریم که پیمانکار بوده - باز هم مسئولش شهرداریست .اگر کشور دیگری بود اول شهردارش استعفا میکرد -

    • بدون نام

      اگه به شهرداری ربط نداره میشه بفرمایید به کی ربط داره؟

    • نیما

      راست میگن ... پای شهرداری وسط نبود ... دستشون وسط بود ... مشتشون وسط بود ... پنجه بوکس وسط بود ...

    • ترسو

      كاملا صحيح فرمودن !؟ ربطي به پا نداشته ! بلكه با دست انجام شده !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج