جاباما
۱۳۲۱۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گوشی های اندروید نشتی اطلاعاتی دارد!

گوشی‌های اندروید این قابلیت را دارند که بدون آن که متوجه باشید به یک میکروفون مخفی تبدیل شوند و مکالمات شما را شنود کنند.

خبرگزاری تسنیم: گوشی‌های اندروید این قابلیت را دارند که بدون آن که متوجه باشید به یک میکروفون مخفی تبدیل شوند و مکالمات شما را شنود کنند.

محققان دانشگاه استنفورد در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که برنامه چرخش‌سنج (ژیروسکوپ) موجود در گوشی‌های هوشمند، ابزاری برای تبدیل گوشی‌ها به دستگاه شنود هستند.

محققان دانشگاه استنفورد با همکاری شرکت تجهیزات دفاعی رافائل یک برنامه کاربردی اندروید به نام Gyrophone را طراحی کرده‌اند که این برنامه نشان می‌دهد سیستم ارتعاشی مورد استفاده چرخش‌سنج‌ها می‌تواند به سادگی به عنوان ابزاری برای ضبط ارتعاش‌های صوتی در فرکانس‌های ۸۰ تا ۲۵۰ هرتز (فرکانس‌های پایه صدای انسان) مورد استفاده قرار گیرد.

محققان استنفورد درباره نتیجه تحقیقات خود نوشته‌اند: «ما به این نتیجه رسیدیم که سیستم چرخش‌سنج‌ میکرو الکترومکانیک MEMS gyroscope که در گوشی‌های هوشمند امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند علائم صوتی را در مجاورت گوشی، دریافت و محاسبه کنند. علائم دریافتی، اطلاعات فرکانسی بسیار پایینی یعنی کتمر از ۲۰۰ هرتز دارند.

با این حال بررسی‌های ما نشان داد حتی همین فرکانس‌های پایین نیز برای تشخیص صدای گوینده و سخنان وی، کافی است. از آنجا که سیستم عامل گوشی‌های هوشمند همچون اندروید و iOS برای دسترسی به چرخش‌سنج‌ها نیازی به اجازه کاربر ندارند، برنامه‌های کاربردی و محتواهای فعال اینترنتی که به میکروفون گوشی دسترسی ندارند، می‌توانند با سوءاستفاده از سیستم چرخش‌سنج‌ها اقدام به شنود اصوات در مجاورت گوشی کنند.»

محققان استنفورد در وبسایت خود همچنین لینکی را قرار داده‌اند که متقاضیان می‌توانند با وارد شدن به لینک مذکور از طریق گوشی هوشمند خود، بفهمند که آیا ترفند فوق در گوشی آنها کار می‌کند یا خیر؟

نتایج این مطالعه، نقص جدیدی از دنیای گوشی‌های هوشمند را افشا کرده است و البته شاید دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورها خیلی پیشتر از محققان دانشگاه استنفورد، به این حربه پی برده و از آن استفاده کرده باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج