۱۳۲۲۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تغییرات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۹۱

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱ گفت: در این تغییرات چند کد رشته در مجموعه های مختلف جابجا شده اند و کد رشته های جدید ایجاد شده است.

ابوالفضل حسنی با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به اینکه قول داده بودیم در سال ۲ بار پذیرش دانشجوی دکتری داشته باشیم این قولمان را عملی می کنیم و دومین دوره پذیرش دکتری در سال ۹۰ به صورت پذیرش و تکمیل ظرفیت در بهمن ماه انجام می شود.

دبیر چهل و دومین همایش معاونان آموزشی دانشگاه ها با اشاره به زمان برگزاری کنکور دکتری در سال ۹۱، فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده را زمان احتمالی برگزاری کنکور دکتری اعلام کرد. وی با اشاره به مواد درسی دکتری گفت: تاکنون ۹۶ درصد از مواد درسی دومین دوره پذیرش دکتری نهایی شده است و در مرحله اول ۴۸۰۰ نفر را پذیرش کردیم.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم ، ظرفیت سازی با پذیرش دکتری بسیار متفاوت است. وی در این باره اضافه کرد: ظرفیت سازی در پذیرش دکتری در حال انجام است و ۹۵ درصد دانشگاه ها به تقاضای وزارت علوم در این رابطه پاسخ دادند که در دور دوم پژوهش دکتری به میزان ۵۶۰۰ نفر ظرفیت سازی صورت می گیرد اما ممکن است ظرفیت ها تکمیل نشود.

حسنی درباره مهمترین نقیصه‌ای که در اولین کنکور دکتری وجود داشت، گفت: در نخستین کنکور دکتری ضریب زبان بالا بود اما دور دوم پذیرش این ضریب پایین خواهد آمد تا داوطلب نتواند به خاطر تسلط بر زبان امتیاز بیشتری به دست آورد اما در عوض ضریب دروس تخصصی را بالا می بریم.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تغییرات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد 91

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج