۱۳۲۴۸۱
۳ نظر
۵۰۲۴
۳ نظر
۵۰۲۴
پ

با ۲۰ میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

هر چقدر شهریور به نیمه نزدیک شود، قیمت خودرو در بازار دست دوم ها افزایش پیدا می کند. این خاصیت بازار دست دوم هاست که با شروع دور تازه سفرها تکرار می شود.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟





روزنامه هفت صبح: به زودی دور دوم سفرهای تابستانی شروع می شود. برای اینکه دست خانواده را بگیریم و چند روزی از شهر خود فاصله بگیریم، راه های زیادی هست اما هیچ چیز ماشین خود آدم نمی شود. فصل سفرهای تابستانی هم که شروع می شود، بازار خرید و فروش خودرو داغ می شود اما وضعیت بازار خودرو با وجود کاهش سه تا پنج درصدی قیمت ها هنوز مشخص نیست.

راه چاره ای که خیلی ها را به سمت خود می کشد، خرید از بازار خودروی دست دو است. این هفته احتمالا آخرین فرصت برای خرید خواهد بود و هر چه شهریور به نیمه برسد، بعد از آن دیگر تضمینی وجود ندارد که قیمت ها بالا نرود. سری به بازار خودروهای دست دوم زدیم و قیمت خودروهایی که زیر 20 میلیون تومان قیمت دارند را درآوردیم.

ام وی ام 110

ام وی ام های 110 ساخته شده در سال 85 با سه سیلندر و کارکرد کم را می توان با قیمتی از حدود 10 و نیم میلیون تا 12 میلیون تومان خریداری کرد. قیمت مدل 86 همین خودرو نیز اگر سالم و بدون رنگ باشد را می توان با همین قیمت از صاحبان قبلی شان خرید.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

این خودروها سه سیلندر دارند و وقتی سال تولیدشان به ۸۷ و ۸۸ می رسد، تفاوت قیمت چندان بالایی با مدل هایی که گفتیم نخواهند داشت. نهایت قیمتی که فروشندگان به مشتریان ارائه می دهند، ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یا ۱۳ میلیون تومان خواهد بود. با اینحال بعضی افراد می گویند خودروی مدل قدیمی دردسر دارد و به خاطر مخارجی که شاید بعدها مجبور به پرداخت آن باشند، سراغ خودروهای تازه ساخت تر می روند.

این افراد اگر بخواهند ام وی ام ۱۱۰ ساخته شده در سه سال اخیر را تهیه کنند، می توانند با پرداخت دامنه قیمتی متوسط ۱۷ میلیون تومان صاحب خودرو شوند. این روزها ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندری که تولید سال ۹۰ باشد از ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان فروخته می شود. همین خودرو اگر در سال ۹۱ تولید شده باشد با ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروخته می شود.

پراید

این روزها پراید تنها به خاطر قابلیت ارزانتر بودن از خودروهای دیگر، مشتری های خود را دارد. این خودرو که نوی آن ۲۰ میلیون تومان هزینه برمی دارد را نیز در بازار دست دو فروشی ها می توان با قیمت های پایین تری تهیه کرد. امروزه یک پراید سفید رنگ نسبتا تمیز مدل ۸۶ را می توان با ۱۰ میلیون تومان خرید.

پراید ۱۳۱: اگر به سراغ پرایدهای سال های بعد بروید، متوجه می شوید یک پراید ۱۳۱SX ساخت ۹۰، از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان بالاتر در بازار دست دو فروشی ها خرید و فروش می شود. اگر رنگ این خودرو نوک مدادی باشد و فرمان هیدرولیک و ترمز ABS داشته باشد، قیمت آن به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم می رسد.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

پرایدهای ۱۳۱SX هم نهایت قیمت شان ۱۶.۵ میلیون تومان است ولی اگر در این بازار چشمتان به پراید نوک مدادی آخر ۹۱ با حدود ۱۴ میلیون تومان افتاد اصلا تعجب نکنید چون همیشه استثناهایی هم وجود دارد.
میانگین قیمت برای پرایدهای 131SL مدل های 92، 19 میلیون تومان است. پراید 131TL با کارکرد 8000 کیلومتر هم که بدون رنگ و تصادف فروخته می شود، با 18 میلیون و 700 هزار تومان قابل خرید است. پراید 131SE مدل 92 که کارخانه در تیر ماه سال جاری به خریداران تحویل داده است را می توان با 19 میلیون و 500 هزار تومان خرید. اگر کمی بیشتر و با دقت بگردید، پراید تولید 93 دست دوم هم پیدا می کنید که صاحبانشان قصد فروششان را دارند و قیمت 19 میلیون تومان برایش تعیین کرده اند.

پراید 132: این روزها یک پراید 132 نقره ای رنگ مدل 88 را می توان 14.5 میلیون تومان خرید. این خودرو اگر سفیدرنگ باشد تا 15.5 میلیون تومان فروخته می شود. پراید 132SL تولید 89 نیز با یک سال بیمه، دزدگیر و لاستیک نو، بدون رنگ شدگی 15 میلیون تا 15.5 میلیون تومان قیمت دارد . این خودرو اگر دوگانه سوز باشد از 14 میلیون و 300 هزار تا پانصد هزار تومان بالاتر قیمت دارد.
پراید ۱۳۲SL سفید رنگ ۹۰ هم اگر بدون لکه و رنگ باشد، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و اگر رنگ شده باشد از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

صندوق دار صبا: برای کسانی که می خواهند برای پراید کمتر از این حرف ها هزینه کنند، بهترین گزینه پرایدهای دست دوم و صندوق دار صبا است. بیشتر این خودروها زیر ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند. یک خودرو پراید سفید رنگ کره ای سال ۷۷ که از نظر فنی سالم است و بیمه دارد، شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می شود.

پرایدهای ۷۷ دودی رنگ پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت دارند. این خودرو در رنگ طوسی متالیک با تخفیف بیمه برای چند سال آینده نزدیک به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. غالبا پرایدهای سفید رنگ ۱۴۱ تا سال ۸۰، هفت و نیم میلیون قیمت دارند. البته پرایدهای یشمی رنگ ارزان تر هستند و می توان با نزدیک به یک و نیم میلیون کمتر، آنها را با قیمت شش میلیون تومان خریداری کرد. در این رنگ پراید بدون تصادف صبا مدل ۸۲ را می توان با هشت میلیون تومان خریداری کرد.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

پراید صندوقدار صبا مدل ۸۱ چیزی حدود شش میلیون تومان برای رنگ سفید قیمت دارد. وقتی به خط ارائه خودروهای صبا مدل های ۸۵ و ۸۶ می رسیم، قیمت ها مرز ۱۰ میلیون تومان را رد می کنند. پرایدی با رنگ نوک مدادی مدل ۸۵ حدود ۱۲ میلیون تومان هزینه برمی دارد. برای رنگ مشکی که حدود هشت ماه هم بیمه دارد، البته قیمت پایین تر می آید و به ۱۱ و ۱۱.۵ میلیون تومان می رسد. سبز متالیک مدل ۸۵ حدود ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار خودروهای دست دوم فروخته می شود. این مدل ها اگرچه قیمت شان بیشتر از ۱۰ میلیون تومان است اما می توان استثناهایی هم پیدا کرد.

پرایدهای ۸۵ دوگانه سوز نقره ای رنگ با بیمه کامل ۹ و نیم تا ۱۰ میلیون تومان ارائه می شوند.مدل های سال ۸۶ خودروهای صبا بالای ۱۱ میلیون تومان می رود و در مدل های ۸۷ این بازه قیمتی به ۱۳ میلیون تومان می رسد. صبای نقره ای سالم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. دوگانه سوز این خودرو حدودا ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. رنگ مشکی صبا مدل ۸۷ قریب به ۱۲ میلیون تومان می رسد. سال های ۸۹ و ۹۰ هم دامنه متوسط قیمت شان به ۱۳ و نیم میلیون تومان می رسد.

پراید هاج بک: در میان خانواده پراید عده ای هم به پراید هاچ بک علاقه دارند. قیمت دست دوم این خودرو از هفت میلیون تومان شروع می شود و تا ۱۶ و نیم میلیون تومان می رسد. معمولا پرایدهای هاچ بک هفت میلیونی مدل های ۷۵ و پرایدهای ۱۷ میلیونی هم هاچ بک های مدل ۹۰ هستند.

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نقره ای رنگ ۸۲ و ۸۳ که حدود ۱۰ سال تخفیف بیمه داشته باشند را می توان ۱۳ و نیم میلیون تومان خریداری کرد. در تیپ ۳، ۲۰۶ هایی با قیمت ۱۵ میلیون تومان پیدا می شوند که مشکی رنگ هستند.
اگر دوست دارید 206 شما خاکستری باشد می توانید در این تیپ برای 206 های 86، 16.5 میلیون تومان پرداخت کنید اما اگر می خواهید صاحب 206 تیپ 4 شوید باز هم قیمت ها تغییر می کنند. مثلا 206 بژ تولید 86، 15 میلیون تومان می ارزد. 206 تیپ 2 سال 86 هم در بازار 18 میلیون تومان است.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

پژوهای ۲۰۶ دست دو وقتی به سال های ۸۷ و ۸۸ می رسند قیمت شان بالاتر می رود و می توان گفت همگی به طور متوسط ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارند. ۲۰۶ های سال های بعد مرز ۲۰ میلیون تومان را می شکنند و ممکن است برای کسانی که توان خرید خودروهای گرانقیمت را ندارند جالب نباشد.

پژو ۴۰۵

میانگین قیمت پژوهای ۴۰۵ تولید سال های ۷۶ تا ۸۰ در بازار ۱۰ و نیم میلیون تومان است. یک پژو زغالی متالیک با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود. این پژو اگر رنگ سبز یشمی داشته باشد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت می خورد.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

این خودروها اگر دوگانه سوز باشند قیمت شان شکسته می شود و به زیر ۱۰ میلیون تومان هم می رسند. مثلا وقتی پژو مدل ۷۹ سیاه رنگ دوگانه سوزی پیدا کنید قیمت آن را حدودا هشت میلیون تومان می بینید. در ردیف این پژوها ممکن است تولید سال های قبل از ۷۶ هم پیدا شود که باز هم زیر ۱۰ میلیون تومان به فروش می رسد. برای این مدل ها حتی قیمت ۴.۵ میلیون تومان هم دیده شده است.

آن سوی سکه هم وجود دارد و قیمت های بالاتری روی پژوهای مدل جدیدتر خورده است. مدل پژوهای تولید سال ۸۷ به بعد حدودا ۱۸ میلیون تومان قیمت دارند. ۱۷ میلیون تومان قیمت یکی از همین خودروها است که از نظر فنی سالم است اما چند لکه رنگی هم دارد. از این دست مدل، خودروهای دوگانه سوز دارای قیمتی ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومانی هستند.

سمند

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

سمند که روزگاری خودروی ملی لقب گرفته بود امروزه در مدل های ۸۱ و ۸۲ به طور متوسط ۱۳ میلیون تومان برآورد می شود. مدل دوگانه سوز این خودرها هم حدود ۱۲ تا ۱۲ و نیم میلیون تومان به فروش می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      هنر کردی با این گذارشت خجالت نمیکشی ماشین ایرانی صفر کیلومترش درست کار نمیکنه چه برسه به ماشینی که 7 تا 8 سال کار کرده

      پاسخ ها

      • بینام

        بستگی داره صاحبش چه کاره بوده

    • سامان

      نه خوبه ولی قیمتا یکم کم گفته بودی مخصوصا پراید 86 به بالا الان کمتر 12 تا نمیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج