۱۳۲۷۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بحرین – ایران: جمعه ساعت ۱۹

شیر های ایرانی در شهر نفرین شده اعراب

نبردی که کمتر از ۴۸ ساعت دیگر در منامه انتظار ما را می کشد، دوئل مرگ و زندگی نیست، ولی نمی توان اهمیت و تاثیرگذاری اش را هم کتمان کرد. نتیجه ای که در بازی رفت رقم خورد به علاوه فضای حاکم بر روابط سیاسی دو کشور هم مزید بر علت می شود تا به این نتیجه برسیم که یک بازی معمولی در انتظار تیم ایران نیست.

نبردی که کمتر از ۴۸ ساعت دیگر در منامه انتظار ما را می کشد، دوئل مرگ و زندگی نیست، ولی نمی توان اهمیت و تاثیرگذاری اش را هم کتمان کرد. نتیجه ای که در بازی رفت رقم خورد به علاوه فضای حاکم بر روابط سیاسی دو کشور هم مزید بر علت می شود تا به این نتیجه برسیم که یک بازی معمولی در انتظار تیم ایران نیست و البته همه چیز هم درون زمین رقم نمی خورد پس باید تیم ملی خودش را برای انواع و اقسام ترفندهای غیرورزشی و حاشیه های خاص آماده کند.

تیم ملی فردا و در منامه، شهر نفرین شده ای که هیچ خاطره خوبی از آن نداریم، میهمان بحرنی است که فقط برای اعاده حیثیت می آید تا خاطرات دردناک بازی رفت را به فراموشی بسپارد. تیم ملی در این بازی به جز بحرین باید با طلسم ورزشگاه ملی منامه هم بجنگد. ورزشگاهی که در طول تاریخ هیچ گاه از آن با دست پر و برنده خارج نشده ایم و در چهار بازی فقط یک امتیاز گرفته ایم که به زمان حضور برانکو در منسد قدرت تیم ملی برمی گردد.

شیر های ایرانی در شهر نفرین شده اعراب

۱ - تاریخچه

هفت برد و چهار باخت

دو تیم تا به حال ۱۴ بار رودرروی هم قرار گرفته اند که سهم ما هفت برد در مقابل چهار باخت بوده. تیم ملی ۲۹ گل زده که ۱۲تایش در دو بازی بوده و ۱۱ گل هم خورده. این درست که ما در منامه هرگز برنده نشده ایم ولی نباید فراموش کنیم که بحرین هم در ایران هرگز نبرده که هیچ، حتی یک بار هم دروازه تیم ملی را باز نکرده است.

* بازی ایران و بحرین در کشور سوم

۱۱ مهر ۱۳۷۳- هیروشیما، بازی های آسیایی ۱۹۹۴: ایران صفر - بحرین صفر

۱۶ فروردین ۱۳۷۹- حلب، مقدماتی جام ملت های ۲۰۰۰ آسیا: ایران صفر - بحرین یک

۱۶ مرداد ۱۳۸۳ - پکن، رده بندی جام ملت های ۲۰۰۴ آسیا: ایران ۴ - بحرین ۲: علی دایی (۲ گل)، جواد نکونام و علی کریمی

۲ مهر ۱۳۸۹ - امان، جام غرب آسیا: ایران ۳ - بحرین صفر: هادی عقیلی (۲ گل) و مهرداد اولادی

* ایران و بحرین در منامه

۲۹ مهر ۱۳۸۰ - مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲: ایران یک - بحرین ۳: علی دایی

۲۱ بهمن ۱۳۸۳ - مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶: ایران صفر - بحرین صفر

۲ فروردین ۱۳۸۷ - دوستانه: ایران صفر - بحرین یک

۹ شهریور - ۱۳۸۸ دوستانه: ایران ۲ - بحرین ۴: فریدون زندی (۲ گل)

* ایران و بحرین در تهران

۱۶ شهریور ۱۳۵۳ - بازی های آسیایی ۱۹۷۴: ایران ۶ - بحرین صفر: غفور جهانی، پرویز قلیچ خانی - محمود اعتمادی، محمد دستجردی، کارو حق وردیان و مدافع حریف

۲۹ مرداد ۱۳۵۴ - مقدماتی المپیک ۱۹۷۶: ایران ۳ - بحرین صفر: غلامحسین مظلومی (دو گل) و علی پروین

۲۱ فروردین ۱۳۷۹ - مقدماتی جام ملت های ۲۰۰۰ آسیا: ایران ۳ - بحرین صفر: محمود فکری، علی کریمی و علی دایی

جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۸۰ - مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲: ایران صفر - بحرین صفر

چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۴ - مقدماتی جام جهانی ۲۰۶: ایران یک - بحرین صفر

سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰: ایران ۶ - بحرین صفر: جلال حسینی، مجتبی جباری، هادی عقیلی، آندرانایک تیموریان، کریم انصاری فرد و غلامرضا رضایی

شیر های ایرانی در شهر نفرین شده اعراب

۲ - حوصله

در منامه تیم ملی بیشتر از هر چیز به بازیکنانی نیاز داردکه صبور باشند و با حوصله بازی کنند. عجله کردن برای گل زدن و حتی برای جبران گل خورده احتمالی یک سم مهلک است. فوتبال اعراب که بحرین هم جزیی از آن است، چندان سریع نیست و از این رو باید با آن، بسان خودش رفتار کرد. حواس تیم ملی در منامه باید خیلی جمع باشد، به خصوص باید به کی روش تذکرات لازم را داد چراکه مطمئن هستیم مرد پرتغالی در این بازی، ترفندها و شگردهایی را می بیند که در تمام این دو سه دهه حضورش در سطح اول فوتبال دنیا ندیده و حتی نشنیده است.

۳ - مصدومیت

متاسفانه تیم ملی برای بازی با بحرین نمی تواند از تمامی بازیکنانش استفاده کند چراکه بحران مصدومیت گریبان تیم ملی را گرفته است. خسرو حیدری و علی کریمی غایبان این بازی هستند. ضمن اینکه محمد قاضی هم که کی روش به واسطه یک مهاجم فیزیکی و بازی خراب کن رویش حساب کرده صددرصد آماده نیست. به این موضوع باید مصدومیت کهنه حسین ماهینی را هم اضافه کرد که جانشین اصلی حیدری برای بازی در سمت راست است.

۴ - حاشیه

بازی با تیم های عربی بدون حاشیه سازی هایشان امکان ندارد پس این بازیکنان تیم ملی هستند که باید از افتادن در این دام ها و تلفه ها فرار کنند. در بازی رفت همه دیدند که به چه آسانی، میلاد میداودی وارد این بازی شد و با گرفتن یک کارت زرد مفتو مسلم، پرونده ادامه حضورش در زمین در نیمه دوم را بست. بحرینی ها در فاز حاشیه سازی نمونه غایی فوتبال اعراب هستند، به خصوص بازیکنان جوان تیم ملی مثل ماهینی و پولادنی یا مردانی که زود از کوره در می روند مثل حسینی، جباری و رضایی باید با حواسی کاملا جمع و توجیه شده وارد زمین بازی شوند.

۵ - اعتراف روزنامه الاخبار بحرین

بحرینی ها چند شب قبل و در یک بازی دوستانه موفق شدند با تک گل محمود عبدالرحمان کویت را شکست دهند، اما ثابت شد اوضاع دفاعی شان نسبت به بازی های قبلی اگر بدتر نشده باشد قطعا بهتر نشده. روزنامه الاخبار الخلیج چاپ بحرین بعد از این بازی چنین نوشت: «تیم ملی برای آمادگی بازی مقابل ایران به مصاف تیم کویت رفت و به برتری رسید اما در این بازی هم به رغم پیروزی بر کویت، ضعف خط دفاعی بحرینی ها به شدت به چشم آمد. محمود فخرو یکی از کارشناسان فوتبال بحرین درمورد این بازی گفته که این برد و پاداش بعد از آن توانست روحیه خوبی به بازیکنان بدهد، اما در این بازی هم خط دفاعی تیم عملکرد خوبی نداشت».

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شیر های ایرانی در شهر نفرین شده اعراب

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شیر پاستوریزه منظورتون هست دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج