۱۳۲۸۱۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حضور چهره‌ ها در مراسم یادبود «سیمین»

مراسم ختم سیمین بهبهانی با خواندن شعرهای این شاعر غزل‌سرا در وصف حضرت علی (ع) و محکومیت کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: مراسم ختم سیمین بهبهانی با خواندن شعرهای این شاعر غزل‌سرا در وصف حضرت علی (ع) و محکومیت کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد.

مراسم ختم سیمین بهبهانی صبح یکشنبه، دوم شهریورماه، در مسجدجامع شهرک غرب برپا شد. در این مراسم چهره‌هایی همچون محمدرضا شجریان، داریوش شایگان، علی‌اشرف درویشیان، سیدعلی صالحی، بهمن فرمان‌آرا، امیرحسن چهلتن، حسین الهی قمشه‌ای، جواد مجابی، نسرین ستوده،‌ ادیب برومند، محمد نوری‌زاد، فریبرز رئیس‌دانا، علی میرزائی، ناصر زرافشان، نصرت‌الله وحدت، ایرج گرگین، محمد متوسلیان، سیروس ابراهیم‌زاده، رویا نونهالی، اسدالله شعبانی، سهیل محمودی، ساعد باقری و افشین علاء حضور داشتند.

این مراسم که از ساعت ۱۱ و با خواندن قرآن آغاز شد با خواندن شعری از سیمین بهبهانی که در وصف شب ولادت حضرت علی (ع) سروده شده است توسط قاری مسجد ادامه یافت.

سپس ابوالحسن تهامی، دوبلور و داماد سیمین بهبهانی، با خواندن متنی درباره زندگی و آثار این شاعر غزل‌سرا به بیان بخشی از ویژگی‌ها و نوع نگاه او به زندگی پرداخت و گفت: ایمان و باور سیمین بهبهانی به قرآن کریم، این کتاب بزرگ، است که باعث می‌شود او در مقابل زورگویی مقاومت کند. سیمین بهبهانی یک زن پیش‌رو و در عین حال پایبند به سنت بود. او زمانی که فرزندانش قصد سفر کردن داشتند خود آن‌ها را از زیر قرآن عبور می‌داد.

تهامی همچنین با خواندن شعری از سیمین بهبهانی که آن را در محکومیت کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی سروده بود، سخنان خود را ادامه داد و بخشی از خاطرات سیمین بهبهانی را که در کتاب‌های نوشته‌شده‌اش آمده‌اند خواند.

بخشی از مراسم نیز به سخنرانی حجت‌الاسلام حمیدزاده، روحانی مسجدجامع شهرک غرب، اختصاص داشت که در سخنان خود با اشاره به فضیلت قلم، از شعر و به‌خصوص شعر سیمین بهبهانی سخن گفت. او در ادامه شعری را به عنوان شعر سیمین بهبهانی خواند که در بخش‌هایی با دست زدن حاضران همراه شد. البته شاعر این شعر با مطلع «من از شب‌های تاریک بدون ماه می‌ترسم / نه از شیر و پلنگ، از این همه روباه می‌ترسم» بهبهانی نیست و این روزها به اشتباه به نام این شاعر در فضای اینترنت هم منتشر می‌شود.

در پایان این مراسم ابوالحسن تهامی، داماد سیمین بهبهانی، به ایسنا گفت: هزینه برگزاری مجلس هفتم به خیریه اهدا می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج