جاباما
۱۳۳۴۱۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نظر صریح قالیباف درباره «تفکیک جنسیتی»

شهردار تهران با تأکید براینکه بنده مخالف تفکیک جنسیتی هستم، گفت: طرحی که در شهرداری تهران در راستای تکریم بانوان انجام شد توسط بیگانگان و ایادی آن‌ها در داخل مورد هجمه قرار گرفت.

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران با تأکید براینکه بنده مخالف تفکیک جنسیتی هستم، گفت: طرحی که در شهرداری تهران در راستای تکریم بانوان انجام شد توسط بیگانگان و ایادی آن‌ها در داخل مورد هجمه قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف دقایقی پیش در نشست اساتید بسیجی سراسر کشور با اشاره به اینکه فرهنگ در تاریخ اسلام مورد مظلومیت‌های زیادی واقع شده است، اظهار کرد: وقتی به تمامی تحولات منطقه و کشورهای دیگر مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که تاریخ رابطه‌ای ناگسستنی و ارتباطی بسیار نزدیک بافرهنگ دارد و می‌توان گفت اسلام بر اساس فرهنگ شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اسلام اساس کارش فعالیت‌های فرهنگی است افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز بر اساس همین نگاه فرهنگی شکل گرفته است و به همین دلیل ما امروز می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه به فرهنگ دارند.

شهردار تهران تصریح کرد: دانش و دانایی باید در کنار دین قرار گیرند زیرا دانش و دانایی اگر از دین دور باشد نمی‌تواند سعادت انسان را تامین کند و به طور قطع هیچ وقت ما را به مسیر سعادت نزدیک نمی‌کند.

قالیباف با طرح این پرسش که دانش و دانایی بر بستر دین کفایت می‌کند یا خیر عنوان کرد: وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم دانش و دانایی در کنار دین باید با عنصری دیگر به نام خلاقیت نیز ترکیب شود امروز نمی‌توانیم بدون خلاقیت نه دین را عرضه کنم و نه علم را ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید در طول این سال‌ها بررسی می‌شد که خلاقیت چقدر مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد: ممکن است بسیاری از کسانی که در این جلسه حضور دارند و یا صحبت‌های من را می‌شنوند نقدهایی را به صحبت‌های من وارد کنند که این موضوع به هیچ وجه جای نگرانی ندارد. زیرا نقد نیز در بستر خلاقیت شکوفا می‌شود، ما نباید از نقد دلسوزانه فرار کنیم.

قالیباف گفت: خلاقیت زمانی اتفاق می‌افتد که آزادی اندیشه در جامعه وجود داشته باشد؛ ما نمی‌توانیم از آزادی اندیشه در جامعه خود غفلت کنیم زیرا زمانی پیشرفت می‌کنیم که در کنار آزادی اندیشه شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از مسئولان و خودمان بپرسیم برای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها چه کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند همان خلاقیتی است که در کنار علم همراه با دین شکل می‌گیرد؛ ما باید در کنار این خلاقیت‌ها به دانشگاه شور و نشاط اضافه کنیم، دانشگاهی که شور و نشاط نداشته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند.

شهردار تهران تصریح کرد: ما باید به دانش و دانایی در بستر دین و ایمان توجه کنیم، همچنین باید به این نکته آگاه باشیم که خلاقیت در بستر آزادی اندیشه اتفاق می‌افتد که اگر این موارد پیگیری نشود نمی‌توانیم در مسیر رشد و تعالی گام برداریم.

وی با اشاره به عناصر پیشرفت بیان کرد: یک چشم انداز و افق مشخص آرمان‌گرایانه که متأثر از واقعیت‌های امروز جامعه باشد باید شکل بگیرد و با برنامه‌ریزی به سمت آن حرکت کنیم.

قالیباف با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حوزه تمدن اسلامی عنوان کرد: ما باید خدا را شاکر باشیم که بعد از صدها سال در برهه زمانی خاص زیر پرچم حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم؛ باید این نعمت را توسعه و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد و فرهنگ یک دولت اسلامی موفق عمل نکرده‌ایم، گفت: موفق عمل نکردن در حوزه فرهنگ و اقتصاد یک بحث سیاسی نیست بلکه در این ۳۵ سال همه سلایق روی کار آمدند و برایند کار آنها شکل گیری یک دولت اسلامی که در همه حوزه‌ها به غیر از حوزه فرهنگ و اقتصاد موفق عمل کردند.

شهردار تهران با بیان اینکه مادیات و معنویات با هم ما را به سمت تعالی می‌برد اظهار کرد: یک عنصر مهم در فرهنگ، سبک زندگی اسلامی است و اگر این موضوع دغدغه همه ما بشود می‌توانیم منسجم به سمت تعالی و سعادت حرکت کنیم.

وی با اشاره به دوران خدمتش در نیروی انتظامی بیان کرد: من زمانی که در نیروی انتظامی خدمت می‌کردم موضوع سبک زندگی در ذهن من شکل گرفت که با مخالفت برخی از دوستان مواجه شدم ولی من معتقد بودم و هستم که سبک زندگی اسلامی می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند.

قالیباف با تأکید براینکه بنده مخالف تفکیک جنسیتی هستم، عنوان کرد: طرحی که در شهرداری تهران در راستای تکریم بانوان انجام شد توسط بیگانگان و ایادی آن‌ها در داخل مورد هجمه قرار گرفت.

وی افزود: عده‌ای گفتند آقای قالیباف بعد از انتخابات غیرت دینی پیدا کرده اما قبل از آن ما پارک مخصوص بانوان، شهربانوها، و مد لباس را برای بانوان طراحی کرده بود.

شهردار تهران با تأکید براینکه کرامت خانم‌ها برای ما مهم است، گفت: من نرخ به نون روز نمی‌خورم، در تاریخ ۸۵.۰۱.۲۵ ابلاغ کردم که ۱۰ درصد از معاونان و مدیران شهرداری از بانوان استفاده کنند.

وی با اشاره به کارگیری دو عنصر فرهنگ و اقتصاد در بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: در تمامی سال‌ها در بیانات مقام معظم رهبری عنصر سبک زندگی مطرح بوده و ما مسئولان از آن غفلت کردیم و اکنون باید به سمت یک الگو با سبک زندگی اسلامی برویم.

قالیباف با اشاره به عناصر پایه‌ای الگوی سطح زندگی اسلامی گفت: مردم عنصر اصلی الگوسازی هستند و هر برنامه‌ریزی که در آن اصل مردم مورد توجه نباشد محکوم به شکست است؛ مولد بودن یکی دیگر از عناصر پیشرفت است که در اسلام همیشه به آن تأکید شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه قدرت، ثروت، معرفت و منزلت به هم پیوسته ‌هستند، گفت: چرا در کار فرهنگی و اقتصاد موفق نیستیم به نظر من اگر به خاطر این است که رابطه بین این چهار عنصر ضعیف، ناعادلانه، ناشیانه و برخی مواقع همراه با فساد بوده است.

وی با بیان اینکه رابطه قدرت و ثروت بد نیست، تصریح کرد: ما باید رابطه منزلت و ثروت را در جامعه اساس فرهنگ اسلامی تعریف کنیم؛ چرا اکنون وقف که در تمدن نهادینه شده و برای رسیدن ثروت به منزلت بسیار مفید است مورد فراموشی قرار گیرد.

قالیباف با بیان اینکه بین معرفت و ثروت هم باید رابطه برقرار کنیم، گفت: امنیت، سلامت، معنویت مسلتزم برقراری ارتباط بین این چهار عنصر است.

وی با بیان اینکه در تمدن سازی ۴ لایه دارای وظیفه هستند، اظهار کرد: لایه اول متعلق به مقام معظم رهبری است و وظیفه ایشان آرمان‌سازی، هدف‌گذاری، بسیج منابع، هدایت، دشمن شناسی و سیاست‌گذاری است؛ در لایه دوم نخبگان، تبیین و ارائه عملیاتی برای آنچه که خواسته رهبری و خواست مردم است را انجام دهند.

شهردار تهران تصریح کرد: در لایه سوم مدیران عالی نظام و در لایه چهارم مجریان بخش اجرایی دارد.

قالیباف با بیان اینکه در لایه اول و چهارم مقام معظم رهبری و مردم به خوبی وظیفه خود را انجام دادند افزود: بزرگترین چالش ما در راه تمدن سازی در لایه دوم و سوم است و اگر بین معرفت، منزلت، قدرت و ثروت ارتباط درست برقرار شود با روحیه جهادی ما به هدف نهایی خود می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون ما در جبهه آزادی خواهی، عدالت خواهی و حقیقت خواهی هستیم، بیان کرد: اگر انسانی آزادگی و مسئولیت پذیری نداشته باشد دچار موفقیت نمی‌شود و هم اکنون جهاد امام حسین(ع) همچنان ادامه دارد و موفقیت ما از کربلا می‌گذرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج