۱۳۳۶۶۱
۴ نظر
۵۱۳۸
۴ نظر
۵۱۳۸
پ

راز های خوش عکسی

چي بپوشم؟ چطور ژست بگيرم؟

نگاهي به عكس‌هاي نوجواني‌تان بيندازيد. آنچه اين عكس‌ها را در نگاه شما عجيب و گاهي خنده‌دار مي‌كند، دماغ بزرگ روزهاي بلوغ‌تان نيست؛ بلكه ژست‌هاي از رده خارج شده و لباس‌هايي است كه با ظاهر اين روزهاي شما زمين تا آسمان تفاوت دارد.

چي بپوشم؟ چطور ژست بگيرم؟
مجله سیب سبز : نگاهي به عكس‌هاي نوجواني‌تان بيندازيد. آنچه اين عكس‌ها را در نگاه شما عجيب و گاهي خنده‌دار مي‌كند، دماغ بزرگ روزهاي بلوغ‌تان نيست؛ بلكه ژست‌هاي از رده خارج شده و لباس‌هايي است كه با ظاهر اين روزهاي شما زمين تا آسمان تفاوت دارد. اگر مي‌خواهيد ۱۰ سال بعد به عكس‌هاي امروزتان نخنديد و اگر مي‌خواهيد دوربين مقابل‌تان زيباترين چهره را از شما به تصوير بكشد، نگاهي به اين نكات بيندازيد. ما به شما مي‌گوييم چه بپوشيد، چطور آرايش كنيد و چه ژستي بگيريد تا زيباتر به نظر برسيد.

تابستاني شويد

اگر كلاه حصيري براي رفتن به آتليه آماده كرده‌ايد، يك تيپ تابستاني بزنيد. كلاه حصيري را نمي‌توانيد با يك ژاكت يا كت ست كنيد. براي گرفتن عكسي زيبا بد نيست با پاي برهنه يا يك صندل تابستاني مقابل دوربين بايستيد.

همرنگ نه، هم طیف شوید

درعكس‌هاي دونفره يا بيشتر،لازم نيست لباس همگي شما همرنگ باشد چون تصوير،كمي خسته‌كننده مي‌شود ولي اصل تناسب را هرگز فراموش نكنيد و از لباس‌هايي با يك طيف رنگ يا مكمل هم استفاده كنيد.مثلا پوشيدن لباس‌هايي با رنگ بنفش، ياسي و صورتي كمرنگ كه در يك طيف هستند، عكس را جذاب‌تر مي‌كند.

بافت‌دار بپوشید

عكس‌هاي سياه و سفيد را هم فراموش نكنيد چون در ميان عكس‌هاي رنگي، بسيار زيبا و جذاب هستند.در عكس‌هاي سياه و سفيد حتما سعي كنيد از لباس‌هايي با پارچه‌هاي بافت‌دار استفاده كنيد چون بافت درشت پارچه همچنين لباس‌هاي بافتني نمود بسياري دارند.

چي بپوشم؟ چطور ژست بگيرم؟

به رنگ غالب توجه کنید

رنگ كفش را نيز بهتر است متناسب با يكي از رنگ‌هاي موجود در لباس خود انتخاب كنيد و تاحدامكان،رنگ غالب را در نظر بگيريد. اگر هم ساپورت به پا داريد،كفشي همرنگ با آن به پا كنيد تا قد شما بلندتر و كشيده‌تر به نظر بيايد و عكسي زيباتر داشته باشيد.

کفش شیشه‌ای بپوشید

اگر قرار است چند عكس بگيريد ولي براي همه آنها كفش يا صندل مناسب نداريد، بهتر است يك صندل شيشه‌اي و بيرنگ تهيه كنيد تا به همه لباس‌هاي شما بيايد به اين ترتيب نيازچنداني به عوض كردن كفش درعكس‌هاي مختلف خود نداريد.

کمربند براق، برای کفش براق

اگر بلند قد هستید، در عکس از كمربند پهن و اگر كوتاه قد هستید از كمربند باريك استفاده كنید. اگر هم رنگ كمربند با كفش‌تان يكي باشد بهتر است.درضمن با كفش براق، كمربند براق ببنديد و اگر هم كفش شما مات است بهتر است كمربند مات انتخاب كنيد.

شلوغش نکنید

بهترین انتخاب برای روز عکاسی، استفاده از لباس‌های تک رنگ است. لباس گل گلی یا پیراهنی که طرحی شلوغ دارد، تمرکز بیننده را از چهره به سمت لباس هدایت می‌کند و باعث می‌شود بیننده‌ها زیبایی عکس شما را نبینند. اگر در پيراهن يا تاپ شما رنگ‌هاي زيادي وجود دارد يا طرح آن شلوغ است، حتما از شلوار يا دامني ساده استفاده كنيد.

برق برقی نپوشید

هیچ کس دوست ندارد تصویر صورت برق افتاده‌اش را در عکسش ببیند. به همین دلیل هنگام عکاسی نباید سراغ لباس‌هایی که برق می‌زنند، بروید. گفتیم که بهترین انتخاب برای شما یک بلوز ساده است، اما رنگ بلوز ساده شما نباید براق باشد. یک رنگ طوسی مات، مسلما نسبت به لباس ساتن طوسی شما را در عکس زیباتر نشان می‌دهد.

مد روز نپوشید

یادتان نرود که قرار است این عکس را ۱۰ سال دیگر هم نگاه کنید. پس لباسی ساده،شيك و كلاسيك بپوشید تا بعدها به ظاهر عجیب‌تان نخندید.

عکس سلفی

اگر سلفی می‌گیرید، گوشی‌تان را بالای سرتان بگیرید و کمی از خود فاصله دهید. زاویه گوشی شما باید کمی رو به پایین باشد. حالا هر ژستی می‌خواهید بگیرید و یک سلفی زیبا بیندازید.

چي بپوشم؟ چطور ژست بگيرم؟

اگر اضافه وزن داريد ...

ساده بپوشید

اگر به‌خاطر اضافه وزن یا چاقی سراغ آتليه و گرفتن عكس نمي‌رويد يك پيشنهاد براي شما داريم. حتما از لباس‌هايي با طرح‌های ساده استفاده كنيد چون برجستگي‌هاي بدن را كمتر نشان مي‌دهد و كمك مي‌كند عیوب بدن شما پوشانده شوند.

سراغ خطوط افقی نروید

اگر به لباس‌هاي طرح‌دار علاقه داريد از پوشيدن لباس‌هایي با طرح برش‌هاي مربع یا مستطیل اجتناب كنيد. لباس‌هايي كه به هرصورت،خطوطي افقي داشته باشند به هيچ عنوان مناسب شما نيست و شما را در عكس بسيار چاق‌تر از چيزي كه هستيد نشان مي‌دهد.

تیره بپوشید

انتخاب رنگ لباس هم بسيار مهم است و معجزه مي‌کند. بهتر است در آتليه، از لباس‌هايي با طيف رنگ‌هاي تيره استفاده كنيد تا در عكس‌ها، ظاهري لاغرتر داشته باشيد. استفاده از جواهرات تزئيني تيره نيز مي‌تواند به تاثير اين لباس در لاغر جلوه دادن، بيشتر كمك كند. استفاده از لباس‌هايي تيره با آستين بلند یا انداختن یک شال روی بازو هم مشكل‌تان را حل کرده و هم به ژست شما كمك می‌کند.

یادتان نرود

با دیوارتان ست کنید

هنگام گرفتن عكس در آتليه، بهتر است به فكر رنگ و طرح ديواري هم كه قرار است اين عكس‌ها روي آن نصب شود، باشيد.ممكن است لباس‌هاي شما درعكس،به تنهايي بسيار زيبا باشد ولي قاب روي ديوار، با رنگ‌هاي دكور خانه، كاغذ ديواري و... چندان متناسب نباشد.

ورزشکار شوید

درعكس‌هاي اسپرت دونفره، طوري لباس بپوشيد كه گويي عازم يك مقصد هستيد مثلا اگر يك راكت تنيس در دست داريد لباس هردوي شما بايد حال و هواي ورزش داشته باشد.يا هردو لباس راحت يا جين بپوشيد، نمي‌شود يكي از شما كت و شلوار رسمي بپوشد و ديگري لباس راحت.

چي بپوشم؟ چطور ژست بگيرم؟

با عینک‌تان بازی کنید

در عكس‌هاي خود از كيف،چتر، عينك و... نيز استفاده كنيد البته به شرطي كه رنگ آنها به رنگ لباس و آرايش صورت شما بيايد و با آن متناسب باشد.از چتر يا عينك مي‌توانيد براي گرفتن فيگورهايي مختلف نيز استفاده كنيد تا عكس‌هايي منحصر به فرد داشته باشيد.

اگر قد كوتاهید ...

با خط اتو آشتی کنید

اگر دل‌تان مي‌خواهد در عكس‌ها قدبلند و كشيده‌تر به نظر بياييد، مي‌توانيد از شلوارهای پاچه گشاد و بلند با خط اتوي مشخص استفاده كنيد.اگر پارچه شلوار، طرح راه راه باريك داشته باشد هم، مي‌تواند به باريك و بلند نشان دادن شما كمك كند.دامن‌هاي كوتاه با قد روي زانو نيز به اين موضوع كمك مي‌كنند.

زیر زانو نپوشید

اگر مي‌خواهيد به جاي بلوز و دامن، پيراهن به تن كنيد مراقب باشيد كه اندازه قد اين لباس، پايين‌تر از زانوي شما نباشد. فقط يادتان باشد كه دامن‌های چین‌دار و پف‌دار، شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

یکرنگ نباشید

نكته ديگري كه افراد كوتاه قد براي ست كردن در آتليه بايد مد نظر قرار دهند، رنگ لباس است. لباس‌هايی كه بالاتنه و پایین‌تنه آن رنگ‌هایي متفاوت و روشن دارند، شما را قدبلندتر نشان مي‌دهند. پس از بلوز، شلوار، دامن و كفش يكرنگ استفاده نكنيد تا در عكس قدبلندتر به نظر برسيد.

راه راه شوید

اگر قدکوتاه هستید لباس طرح‌دار بپوشید اما مراقب باشيد كه اين طرح‌ها داراي خطوطي عمودي باشند چون اين خطوط، شما را بلندتر و باريك‌تر نشان مي‌دهد و در نهايت با نگاه كردن عكس خود، احساس رضايت مي‌كنيد.

صاف نایستید

در ساده‌ترين فيگور براي عكس، مي‌توانيد به حالت سه رخ بايستيد و از بالاي شانه‌ها به دوربين نگاه كنيد. نگاه‌تان را مهربان كنيد تا عكسي زيباتر داشته باشيد.

چي بپوشم؟ چطور ژست بگيرم؟

دست به چانه شوید

سر را كمي بچرخانيد، به دوردست نگاه كنيد و دست‌ها را زير چانه قرار دهيد. اين فيگور مناسب عكس‌هاي پرتره است و مي‌تواند به يكي از بهترين عكس‌هاي شما تبديل شود.

کمربند ببندید

هنگام حضور در آتليه مي‌توانيد از ترفندهايي هم استفاده كنيد تا قد شما در عكس بلندتر به نظر بيايد. از بستن كمربندي باريك همرنگ با دامن یا شلوار گرفته تا انداختن يك شال در اطراف گردن كه تا زانو مي‌رسد و روسـری کـه به سـمت پـایین آویزان باشد، قـد شما را بلندتر جلوه می‌دهد.

ژست بگیرید

به بالا نگاه کنید

روي زمين يا صندلي بنشينيد و زانوها را به هم نزديك كنيد طوري كه با هم تماس داشته باشند حالا سر را كمي بالا بياوريد و به بالا نگاه كنيد تا عكاس از بالاي سرتان عكس بگيرد. اين ژست، به دليل زاويه‌دار بودن عكس بسيار پرطرفدار است.

نیم رخ شوید

در حالت ايستاده كمي به پهلو بچرخيد و دست‌هاي خود را در جيب عقب شلوار قرار دهيد سرتان نيز اگر نيم رخ باشد و مستقيم به دوربين زل نزنيد بهتر است. نگاه‌تان، زاويه‌دار باشد و سعي كنيد پاها را نيز به صورت ضربدري روي هم قرار دهيد.

چي بپوشم؟ چطور ژست بگيرم؟

به دیوار تکیه کنید

ديوارهايي با رنگ‌هاي مختلف در آتليه‌ها يا پوشانده شده توسط كاغذ ديواري نيز مي‌توانند به زيبايي عكس و فيگور شما كمك كنند. به ديوار تكيه دهيد، يك پاي خود را خم كرده و پاشنه كفش را به ديوار بزنيد. دست‌ها را هم مي‌توانيد به سينه بزنيد و سر را به ديوار بچسبانيد. بهتر است عكاس از بغل عكس بگيرد.

با پاها ضربدر بسازید

در حالت ايستاده مي‌توانيد پاها را به صورت ضربدري روي يكديگر قرار دهيد و مطمئن شويد كه همه وزن بدن به طور يكسان روي هر جفت پا نيست تا حالتي طبيعي‌تر داشته باشید. دست به سينه به صورت نيم رخ بايستيد و كمي لبخند به لب داشته باشيد. اين فيگور براي عكس‌هاي اسپرت بسيار مناسب است.

کت به دوش شوید

يكي ديگر از فيگورهاي مناسب درحالت ايستاده نيز انداختن پيراهن، كت يا كاپشن روي يك شانه و قرار دادن انگشت شست دست ديگر در جيب جلويي شلوار است. مي‌توانيد مستقيم به دوربين نگاه كنيد، به دوردست يا بالا نگاه كنيد.اگر هم شلوار شما جيب ندارد حتي مي‌توانيد فقط فيگور آن را بگيريد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر1

      وااای چه اقای خوشتیپی......

    • بدون نام

      يه جوري بپوش خدا راضي باشه

    • الی

      خوب زه دفع بگید خوده طرف خوشکل باشه

    • yaser

      خوب نبود
      به دردم نخورد
      :(((((((((((((0

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج