جاباما
۱۳۳۶۹۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

خواهشاً تا ۱ سال بعد از طلاق، ازدواج نکنید!

گلزاری در مورد طلاق گفت: متاسفانه در ایران، بیشتر طلاقها در گروه سنی ۲۵ تا ۳۰ است و ۱۵ تا ۲۰ درصد زوجها در ۵ سال اول زندگی خود از یکدیگر جدا می‌شوند بنابراین با چند هزار جوان جدا شده از همسر مواجه هستیم.

خبرآنلاین: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت، ضمن ارائه گزارش عملکردی از فعالیتهای انجام شده در حوزه ازدواج، وام ازدواج و مشاوره، درباره فعالیتهایی که در دنیای مجازی برای ازدواج و به ویژه آنچه به عنوان ازدواج آسان مطرح می شود نیز سخن گفت و تاکید کرد: با برخی از سایت‌های همسریابی جلسه داشتیم اما هیچ کدام نتوانستند ما را در زمینه چگونگی همسریابی از طریق دنیای مجازی و برخورداری از زندگی مشترک مطلوب قانع کنند.

محمود گلزاری ادامه داد: تا کنون 300 سایت به عنوان سایت همسریابی فعالیت می‌کنند که گاهی اوقات این سایت‌ها فیلتر می‌شوند گاهی اوقات فیلتر نمی‌شوند و برخی مواقع به صورت پنهانی کار می‌کنند. به هرحال آنها از نظر ما غیرقانونی هستند.

گلزاری با بیان این که یکی از سایت‌های مذکور، خود را دارای مجوز از این وزارتخانه اعلام کرده است، تاکید کرد به عنوان معاون وزارت ورزش و جوانان هیچ سایت همسریابی را به رسمیت نمی‌شناسد.

او با بیان اینکه این معاونت در صدد راه اندازی مراکز حضوری انتخاب همسر با کمک مشاور است گفت: این مراکز نقش واسطه‌ها را دارند که از گذشته در جامعه ما وجود داشته است. سایتی در حال فعالیت است که با تیتری درشت در زمینه ازدواج موقت فعالیت می‌کند؛ این سایت خانواده‌ها را نگران و افراد هوسران را وسوسه می‌کند.

گلزاری با بیان اینکه در این سایت به بخشی از فتوای مراجع عظام تقلید اشاره شده است ادامه داد: با پیگیری مشخص شد این فتاوا به صورت کلی و در زمانی که ازدواج موقت به عنوان ضرورت و در موارد استثنایی لازم است، صادر شده است. در این سایت موارد مختلفی برای ازدواج موقت ذکر شده و هنگام مطالعه این موارد خانواده‌ها نگران می‌شوند. ما به طور جدی از نیروی انتظامی و وزارت کشور خواسته‌ایم که این سایت‌ها تعطیل شوند، چراکه در آنها از اسم دین سوءاستفاده می‌کنند.

او گفت: با هرنوع برنامه شادی که مخالف ارزشها نباشد موافقیم. ما برای فرهنگ سازی بر روی سمفونی ازدواج کار می کنیم و به زودی منتشر می شود.

تقدیر از نخبگان

گلزاری ادامه داد: ما در تلاش هستیم که از کمیسیون فرهنگی ایرانیان خارج از کشور با نخبگان خارج از کشور ارتباط بگیریم و اگر امکان بازگشت آنها باشد با کمک آنها کارگروههای آموزشی برگزار کنیم.

او در مورد دو تحقیق مشترک میان روانشناسان و وزارت بهداشت گفت: در سال های گذشته اضطراب و افسردگی نه تنها میان جوانان، بلکه میان خانواده ها هم افزایش زیادی داشته است و روانشناسان در کلینیک های خود متوجه شاد نبودن جوانان شده اند.

اعتیاد و مشکلات جوانان

گلزاری، اعتیاد، بروز خشونت و نابسامانی های خانوادگی را از جمله نشانه های مشکلات روانی در میان جوانان وخانواده ها برشمرد و گفت: نداشتن امید به آینده، بیکاری و نداشتن شغل از دیگر دلایل مشکلات میان جوانان است.

او گفت: برخوردهای قهرآمیز برخی مسوولان دولت قبل، سبب شد با نظام بین الملل در تعارض قرار بگیریم، اما پس از گذشت یکسال، با فعالیت های دولت کنونی برخی از این مشکلات رفع شده است.

مجمع خیرین ازدواج

موضوع دیگری که گلزاری در مورد ازدواج جوانان به آن اشاره کرد تشکیل مجمع خیرین ازدواج به عنوان یکی از فعالیت‌های اقتصادی وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان بود.

او گفت: در بسیاری از موارد خیرین ناهماهنگ عمل می‌کنند و برای همین یک نفر از چندین موسسه وام یا جهیزیه دریافت می‌کند. تلاش کرده‌ایم به خیرین دلسوز اطلاع‌رسانی کنیم و قوی‌ترین آنها را به عنوان هیات موسس انتخاب کردیم. از این میان آنان یک هیات امنا تشکیل شده است که بیش از 30 نفر هستند. این افراد هیات مدیره را انتخاب می‌کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: اساسنامه مجمع خیرین ازدواج تنظیم و مراحل ثبت قانونی آن در وزارت کشور طی شده است. خیرین در استان‌های مختلف کشور هم قرار است دور هم جمع شوند و در هفته ازدواج، گردهمایی خیرین ازدواج در تهران برگزار می‌شود و هیات مدیره و هیات امنای مجمع خیرین ازدواج را اعلام و فرآیند دریافت تسهیلات از این مجمع را اعلام می‌کنیم.

کارت جهیزیه

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای صدور کارت‌ جهیزیه با چندین بانک مذاکره کرده‌ایم که یک راس این کار صنایع داخلی تهیه لوازم منزل هستند که تا کنون چندین شرکت بزرگ لوازم خانگی وارد کار شده‌اند که این کار در خروج صنایع از رکود هم موثر است بنابراین آنها می‌توانند با ما تماس بگیرند و اعلام آمادگی کنند.

مطلقه های زیر30 سال

او در مورد طلاق گفت:متاسفانه در ایران، بیشتر طلاقها در گروه سنی 25 تا 30 است و 15 تا 20 درصد زوجها در 5 سال اول زندگی خود از یکدیگر جدا می‌شوند بنابراین با چند هزار جوان جدا شده از همسر مواجه هستیم.

او با بیان اینکه بسیاری از طلاقها شتابزده و بچگانه است گفت: ما باید تلاش کنیم تا این افراد به همسر قبلی خود به ویژه در سال اول پس از طلاق بازگردند، بنابراین از جوانان تقاضا می‌کنم که شش ماه تا یک سال پس از طلاق، اقدام به ازدواج مجدد نکنند شاید بتوانند به زندگی قبلی خود بازگردند.

گلزاری ادامه داد: گروهی دیگر از افراد مطلقه خود نمی‌توانند به همسر قبلی خود بازگردند بنابراین باید برای ازدواج مجدد آنها تلاش کنیم و باید بدانیم نبود امکان ازدواج برای افراد مطلقه نشانه فرهنگ جاهلیت است .

او در مورد راه‌اندازی کارگروه طلاق گفت: لازم است همراه با شناسایی راهکارهای پیشگیری از طلاق در زمینه اصلاح موارد قانونی طلاق تلاش کنیم، بنابراین با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم و معاونت فرهنگی قوه قضاییه و سازمان بهزیستی این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در این زمینه کارشناسان معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور نیز به ما کمک می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیس...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا................

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج