جاباما
۱۳۳۹۰۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گزارش تکان دهنده از تجاوز به کودکان انگلیسی

بر پایه‌ی نتایج منتشر شده‌ی یک بررسی در راترهام، شهری در شمال انگلیس، از ۱۶ سال گذشته تا کنون صدها کودک مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه در این گزارش عدم برخورد متناسب نهادهای مسئول با این رویداد در سال‌های گذشته است.

همشهری آنلاین: در شهر راترهام انگلیس ظرف ۱۶ سال گذشته از صدها کودک سوء‌استفاده جنسی شده است. یک گزارش تکان دهنده مقامات مسئول شهر را مسئول این فاجعه می‌داند. نه پلیس به‌موقع واکنش‌نشان داده و نه سازمان حفاظت از جوانان و نوجوانان.

رئیس پیشین سازمان حفاظت از نوجوانان که این گزارش را تنظیم کرده است، می‌گوید: «بر پایه‌ی تخمین‌ها از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۳ تقریبا ۱۴۰۰ کودک مورد استثمار جنسی قرار گرفته‌اند.»

این گزارش توضیحات و جزئیات تاسف‌باری را در برمی‌گیرد که حاکی از تجاوزهای دسته‌جمعی به کودکان و ربودن دخترانی است که بسیاری در زمان ناپدید شدن هنوز به سن ۱۱ سالگی هم نرسیده بوده‌اند.

بسیاری از این دختران به شهرهای دیگر انگلیس قاچاق شده‌اند. بنا بر گزارش، مجرمان، مردانی هستند که بسیاری از آن‌ها آسیایی‌تبارند.

روش‌های ترساندن کودکان

طبق گزارش رئیس پیشین سازمان حفاظت از نوجوانان، متجاوزان برخی از این کودکان را با ریختن بنزین روی بدنشان و تهدید به اینکه آن‌ها را زنده زنده خواهند سوزاند، ترسانده‌اند.

در ادامه گزارش آمده است، بسیاری از آن‌ها را مجبور کرده‌اند به صحنه‌ی تجاوز به دیگر کودکان چشم بدوزند. متهمان و کودک‌آزاران با تهدید به خشونت وحشتناک، قربانیان کم سن خود را وادار به سکوت کرده‌اند.

طرح موفق یک ایرانی برای مقابله با سوءاستفاده جنسی از کودکان

در این گزارش آمده است که برخی از قربانیان با وجود تهدیدها به پلیس پناه آورده‌اند و از آزاردهندگان به عنوان "آسیایی‌ها" یاد کرده‌اند. اما مقامات و نهادهای مسئول از ترس متهم شدن به گرایشات یا قضاوت‌های نژادپرستانه اشاره به تبار مجرمان را نادیده گرفته‌اند.

رئیس شورای محلی شهر ۲۵۰ هزار نفری راترهام بی درنگ پس از انتشار این گزارش از مقام خود استعفا داد.

شورای محلی شهر راترهام اولین جایی بود که دستور تحقیق و تفحص و تنظیم گزارشی در مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان را در این شهر صادر کرد. این دستور هنگامی صادر شد که سال ۲۰۱۰ پنج مرد به جرم‌های جنسی به حبس محکوم شدند.

این اولین بار نیست که آزار جنسی کودکان در انگلیس خبرساز می‌‌شود. سال ۲۰۱۳ شهر آکسفورد هم از جمله شهرهایی بود که در آن خبر موارد زیادی از آزار جنسی به رسانه‌ها کشیده شد.

افشاگری دیگری از آزار جنسی وسیع کودکان در انگليس

دويچه وله در گزارش ديگري اعلام كرده پلیس بریتانیا بیش از۶۰۰ مظنون به آزار جنسی کودکان را درعملیاتی شش ماهه دستگیر کرد. موج جدید دستگیری هم‌زمان با بررسی پرونده‌های پرسروصدای آزار جنسی کودکان توسط افراد مشهور اتفاق افتاد.

با استفاده از روشهای پیچیده وعملیاتی ملی، پلیس بریتانیا موفق شد ۶۶۰ مظنون آزار جنسی کودکان را دستگیر کند. این افراد متهم به بارگذاری عکس‌های غیراخلاقی ازکودکان در اینترنت هستند. آن‌ها این عکس‌ها را در اختیار کاربران دیگر قرارمی‌دادند.

نایب رئیس آژانس ملی جرم و جنایت بریتانیا، ان سی ای، گفت این دستگیری بزرگترین عملیات پلیس درنوع خود بوده است. وی افزود دراین عملیات صرفا افرادی که مرتکب جرم شده‌اند مورد توجه پلیس نبوده‌اند، بلکه افرادی هم که پتانسیل سواستفاده جنسی از کودکان را داشته اند، برای پلیس اهمیت داشته‌اند.

پلیس در نقش خلافکار

در این عملیات زیرکانه درمواردی پلیس وانمود کرده بود آزارگرجنسی کودکان است. ۴۵ نهاد قانونی در سراسر بریتانیا در این فرایند به پلیس کمک کرده‌اند. ان سی ای جز‌ئیاتی که منجر به شناسایی مظنونین ازطریق رهگیری فعالیت‌های سایبری آن‌ها شده بود را بیان نکرد.

آژانس ملی جرم و جنایت بریتانیا همچنین گفت افراد دستگیر شده پزشک، وکیل، معلم، مددکار وافسران سابق پلیس بوده‌اند.۳۹ نفر از دستگیرشدگان آزارگران جنسی سابقه‌دار هستند.

سابقه آزار جنسی کودکان در بریتانیا

با افشای موارد متعددی از رسوایی آزار جنسی کودکان در سال‌های اخیر، بریتانیا بیش ازپیش در کانون توجه قرارگرفت.

یک نمونه از این رسوایی‌ها درز جزئیات جنایات جنسی جیمی سویل، مجری معروف و درگذشته بی بی سی بود. او درمدت نیم قرن به صدها خردسال و بزرگ‌سال تعرض کرده بود.

در موردی جدیدتر افشای مدارک سوء استفاده جنسی از کودکان توسط مقامات دولتی در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج