جاباما
۱۳۳۹۱۰
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

کودکی که هر ۳ هفته عوض می‌شود +عکس

"جوی زیادی" یک کودک تازه متولد شده است که تنها ۸ هفته سن دارد. این کودک از بدو تولد دچار مشکل خاصی بود که باعث شده تا به حال ۲ بار خونش را عوض کند. بیماری "جویی" با نام علمی DBA شناخته می شود.

باشگاه خبرنگاران: تمام کارهای بدن ما از طریق رگ های خونی و گلبول های قرمز انجام می شود و اگر این ماده در بدن نباشد خیلی سریع جان خود را از دست می دهیم. خون ماده ای است که بی شک حیات ما به آن متصل است.

"جوی زیادی" یک کودک تازه متولد شده است که تنها ۸ هفته سن دارد. این کودک از بدو تولد دچار مشکل خاصی بود که باعث شده تا به حال ۲ بار خونش را عوض کند. بیماری "جویی" با نام علمی DBA شناخته می شود.

این بیماری که تنها ۸۰۰ نفر در دنیا به آن مبتلا هستند مانع از تولید گلبول های قرمز در خون می شود پس انتقال اکسیژن پس از مدتی به اعضای مختلف بدن دچار مشکلاتی شده و مشکلاتی مانند فلج شدن یا مرگ را به وجود خواهد آورد.

کودکی که هر 3 هفته عوض می‌شود +عکس

تنها راه نجات از این بیماری و فرار از مرگ تعویض کردن خون است. این کودک هر سه هفته باید خون جدیدی را وارد بدنش کند تا دستگاه های داخلی وظیفه خود را به خوبی انجام دهند البته این زمان سه هفته برای این سن است که کودک فعالیتی ندارد و اکسیژن کمتری نیاز دارد.

این بیماری تا الان تاثیراتی هم بر روی "جویی" گذاشته است. این کودک در حال حاضر تقریبا نابینا شده است زیرا خون کافی برای چشمان او ارسال نمی شود هم چنین سیستم حسی او نیز سخت کار می کند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پیوند مغز استخوان می تواند از این بیماری تا حدی جلوگیری کند اما درمان قطعی آن نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      آخی عزیز دلم.. چقدم نازه....

    • آرش

      خیلی ناراحت شدم ولی با این کار این بچه بیشتر رنج می کشه درسته گفتن این حرف اصلا جالب نیست ولی شاید مرگ براش راحت تر باشه

    • بهار

      این چه جور تیتر زدنه! کودکی که هر سه هفته عوض میشود؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج