۱۳۳۹۷۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تصویر اژه ای از قوه قضاییه آرمانی

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اقتدار، سریع‌العمل و در خدمت نظام و مردم بودن دستگاه قضا، اظهار کرد: قوه قضاییه باید به گونه‎ای باشد که ظالم از آن گریزان و مظلوم به آن امیدوار باشد.

انتخاب: حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‎ای در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دادگستری استان یزد، با تبریک هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: وقتی سخن از شهید رجایی و دولت رجایی می‎شود، در ذهن‎ها تعهد، دولت انقلابی، دولت خدمت‎گزار، دولت متدین و معتقد به خدا و دولت ولایتمدار متبادر می‎شود.

وی افزود: وقتی سخن از شهید رجایی و دولت رجایی می‎آید به ذهن عدالت، نگاه خاص به مظلومین و افرادی که کمتر از امکانات زندگی بهره‎مند شده‎اند، متبادر می‎شود.

محسنی‌اژه‎ای همچنین دولت رجایی را نشان دهنده اعتماد به وعده‎های الهی و نهراسیدن از دشمن و کوچک شدن قدرت‎های دنیوی در مقابل قدرت الهی خواند و ابراز امیدواری کرد که دولتمردان در جهت خدمات به مردم تلاش کنند.

وی از کمک تمام عیار قوه قضاییه به دولت برای رسیدن به اهداف مقدس نظام و خدمت رسانی به مردم سخن گفت.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه ارزش هر چیز را به کاربرد و ثمره و نتیجه آن در جهت تعالی و کمال انسان‎ها دانست و گفت: هدف از این خلقت رسیدن به ظرفیت‎ و کمال واقعی انسان است و در همین راستا خداوند همه چیز را برای بشر خلق کرده تا بشر خداگونه شود و ظرفیت بشر نیز پیوند یافتن با خداوند قرار داده شده است.

وی عنوان کرد: اگر قوه قضاییه بتواند قضای اسلامی را همانطور که اسلام تعیین کرده پیاده کند به این هدف مقدس کمک شایانی کرده است و زمانی می‎توانیم این ادعا را داشته باشیم که مقتدر، سریع‌العمل و در خدمت نظام و مردم باشیم.

این مقام قضایی تصریح کرد: مردم باید ببینند که قوه قضاییه به گونه‎ای مقتدر است که ظالم از آن گریزان و مظلوم به آن امیدوار است و اگر چنین باشد موفق عمل کرده‎ایم.

وی در این باره افزود: مظلوم باید در هر کجا که مورد ظلم واقع شد به ذهنش بیاید که دستگاهی عادل و قادر وجود دارد که می‎تواند به آن مراجعه کند که از وی رفع ظلم می‎شود.

محسنی‌اژه‎ای گفت: قوه قضاییه باید طوری باشد که هر کسی به آن مراجعه می‎کند احساس کند که نیروهای کاردانی در آنجا هستند که به محض این که درد فرد بیان شد، درد وی را درک می‎کنند و سریع به آن رسیدگی و به وی کمک می‎کنند.

وی اظهار کرد: قوه قضاییه باید به جایی برسد که همگان به این برسند که در آنجا بی طرفی محض وجود دارد و تنها موازین اسلامی در آن لحاظ می‎شود.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: اگر به این جایگاه رسیده‎ایم که ظالم از ما ترسان و مظلوم به ما امیدوار است و عدالت در آن رعایت می‎شود، موفق بوده‎ایم و جای تبریک به همکاران دارد و الا باید تلاش کنیم تا به این جایگاه برسیم.

محسنی اژه‎ای در بخش دیگری از سخنانش خدمت به نظام اسلامی و مردم متدین و انقلابی را یکی از عبادات بزرگ خداوند دانست و با قدردانی از زحمات غلامحسین حیدری رییس کل سابق دادگستری یزد، انتصاب وی به عنوان معاون دیوان عالی کشور را تبریک گفت.

وی همچنین با اشاره به خدمات ۳۰ ساله محمدرضا حبیبی دادستان استان اصفهان، انتصاب وی به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان یزد را تبریک گفت و با اشاره به دارالعباده بودن یزد، خطاب به وی تاکید کرد: هر چند در استان یزد مشکل خاصی نداریم و همه بخش‎ها همدل و همفکر هستند ولی باید بیش از پیش تلاش شود چرا که وظیفه شما از قبل سنگین‎تر است.

وی به رییس جدید دادگستری یزد تعامل و همفکری با مسئولان استان به ویژه نماینده ولی فقیه و در مقابل تعامل مسئولان استان با حبیبی را توصیه کرد و افزود: باید علاوه بر وظایف عمومی دستگاه قضا در کل کشور، بر اساس مختصات هر استان ارائه خدمت کنیم.

وی به ویژگی‎های تدین و سختکوشی مردم یزد اشاره کرد و لازمه این استان را حفظ امنیت و همدلی ذکر کرد.

محسنی‌اژه‎ای اظهار کرد: افتخار نیست که بگوییم این مقدار پرونده و زندانی داریم بلکه باید در کنار برخورد مقتدارنه و قانونی با جرائم، با توجه به مسئله پیشگیری از جرائم، به کمترین پرونده و زندانی افتخار کنیم و این انتظاری است که از دارالعباده یزد داریم.

در این مراسم از خدمات ۹ ساله‎ غلامحسین حیدری رییس کل سابق دادگستری استان تقدیر و حکم انتصاب وی به عنوان معاون دیوان عالی کشور به او اعطا شد، همچنین محمدرضا حبیبی رییس کل جدید دادگستری استان حکم خود را دریافت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج