۱۳۴۲۱۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پنج قانون ايجاد يك برند ديجيتال قابل اعتماد

در پنج سال گذشته پيشرفت سريع تكنولوژي باعث شده تا نحوه خريد كالاها و خدمات در انگلستان تغيير كند.

ام بی ای نیوز: در پنج سال گذشته پيشرفت سريع تكنولوژي باعث شده تا نحوه خريد كالاها و خدمات در انگلستان تغيير كند. در حال حاضر شكل كار آژانس هاي تبليغاتي، شركت هاي بيمه و خرده فروشان تغيير كرده و ۹۴% از خانوار هاي انگليسي به اينترنت وصل هستند. در عين حال ۴۹% از آن ها نيز با موبايل به دنياي اينترنت وارد مي شوند.

پنج قانون ايجاد يك برند ديجيتال قابل اعتماد

اما اين تغيير در برخي بخش ها آهسته تر از بقيه اتفاق مي افتد. يك برند منحصرا ديجيتال، در اصل با تكنولوژي و كالاهاي مصرفي در ارتباط است اما در خصوص بخش هاي سنتي تر مانند بانكداري، حضور فيزيكي بانك ها كمتر شده يا فقط صدايي از پشت تلفن به گوش مي رسد. در حقيقت ۶.۷ ميليون نفر بالغ در انگلستان تاكنون هرگز از اينترنت استفاده نكرده اند.

پيدا كردن يك بازار كوچك اما پر بازده

اينترنت، بازاري رقابتي است كه فقط برخي ايده ها در آن به موفقيتي بلند مدت دست مي يابند. رقابت موفق نياز به تشخيص يك بازار كوچك اما پر بازده و جايگاه يابي خوب يک محصول دارد. مصرف كنندگان امروزه در پي كشف برند هايي هستند كه هدفي راستين و واقعي داشته و نتيجه متفاوتي از آن حاصل شود. راه اندازي حساب انرژي جديد BG سال گذشته توسط British Gas به خوبي اين موضوع را شرح مي دهد. اين حساب انرژي با مديريت كاملا آنلاين با سبک زندگي جوان ترين نسل پرداخت كنندگان صورت حساب تطابق دارد.

پنج قانون ايجاد يك برند ديجيتال قابل اعتماد
بحث اعتماد

چالش بزرگ موجود بر سر راه يك برند منحصرا ديجيتال و البته به خصوص در حوزه خدمات مالي، جلب اعتماد است. اين همان چيزي است كه تعداد كمي از برند ها در دستيابي به آن موفق عمل كرده اند.

در تحقيقي در سال 2013 مشخص شد كه چه عواملي اعتماد را به يك برند ارائه دهنده خدمات مالي بر مي گرداند. يافته ها نشان داد كه روش جلب اعتماد در عصر ديجيتال به طور قابل توجهي تغيير كرده و اكثر مردم، سيستمي كاملا جديد را براي اعتبار سنجي و دريافت مشاوره و راهنمايي از دوستان و همسالان را به كار مي برند. آن ها به طور كلي به كانال هاي ديجيتال روي آورده و با منابع سنتي مخالفند. در حقيقت، كمتر از 3% از پاسخ دهندگان به اين سوال براي انجام امور مالي به سراغ شركت هاي مشاوره مي روند.

پنج قانون طلايي

اشتياق به برندهاي منحصرا ديجيتال به وضوح وجود داشته و اين فرصتي بزرگ براي برندهاي فعال در حوزه خدمات مالي براي جلب اعتماد از طريق عملكردي قوي به شمار مي رود اما در اين ميان براي تضمين موفقيت بايد به چند نكته زير توجه كرد:

1. هدف خود را روشن كنيد

عصر ديجيتال، بسياري از چيزها را تغيير مي دهد اما بر روي روش تصميم گيري مصرف كنندگان تاثيري نخواهد گذاشت. هنوز احساسات بر روي اين موضوع تسلط دارند. حس وفاداري وقتي ايجاد مي شود كه مردم علاوه بر كاربرد محصولات يك برند با برقراري ارتباطي احساس از شخصيت آن تقدير به عمل بياورند بنابراين برند ها بايد وراي محصول و قيمت آن فكر كرده و با كشف ارتباطي احساسي تبديل به هدفي روشن و معتبر در زندگي آن ها بشوند. بعدها بايد اين روند ادامه يابد.

پنج قانون ايجاد يك برند ديجيتال قابل اعتماد

۲. هنجار ها را به چالش بكشيد

محصولات روز به روز بيشتر به هم شبيه شده و به اين ترتيب تجربه و خدمات بين آن ها تفاوت ايجاد مي كند. براي اين كه به عنوان يك رقيب تازه شناخته شويد يك برند بايد همچنان هنجارها را به چالش كشيده و تازگي پيشنهادها و اقدامات خود را تضمين كند.

پنج قانون ايجاد يك برند ديجيتال قابل اعتماد

۳. بر روي مشتري تمركز كنيد

هرگونه تعامل برند با مشتري بايد شخصي و مرتبط بوده و درک سبک زندگي و انگيزه هاي او را منعكس كند. در ادامه يك برند بايد رفتار هايي از خود نشان دهد كه در بلند مدت به نفع مشتري باشد.

يك برند بايد به جاي پاداش دادن به كاركنان براي دستيابي به اهداف فروش تهاجمي، تمركز خود بر روي نيازهاي مشتري را نيز نشان دهد.

پنج قانون ايجاد يك برند ديجيتال قابل اعتماد

۴. قدرت داده ها و ديدگاه ها را تحت كنترل خود درآوريد

آينده، كلا به سفرهاي شخصي و استفاده از ابزارهاي ديجيتال براي كشف نيازهاي واقعي مصرف كنندگان و پاسخ دادن به آن ها به شيوه اي هوشمندانه و درست مي پردازد. تجارب شخصي همچنان به روند توسعه رابطه برند و ارتباطات هدفمند براي ارائه نتايج مورد نظر ادامه خواهند داد. برند هايي كه قادر به استفاده از ديدگاه ها براي شگفت زده و خوشحال كردن مشتريان هستند، حس وفاداري را در دل آن ها در بلند مدت به وجود خواهند آورد.

پنج قانون ايجاد يك برند ديجيتال قابل اعتماد

۵. به بهينه سازي ادامه دهيد

بهترين برندهاي ديجيتال هرگز آرام نمي نشينند. كليد بقا، عبرت گرفتن از كارهاي ديگران، تلاش مداوم براي كشف چيزهاي جديد و جستجوي مستمر براي اصلاح و بهبود است.

پنج قانون ايجاد يك برند ديجيتال قابل اعتماد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج