۱۳۴۳۰۳
۵۱۵۶
۵۱۵۶
پ

پنسیت با میگو و مرغ

پنسیت یکی از غذاهای فیلیپینی است که بیشتر مردم فیلیپین آن را در مراسم خاص‌شان درست می‌کنند. پنسیت معمولا بدون مرغ یا میگو مصرف می‌شود، چون قارچ پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

پنسیت با میگو و مرغ
مجله سیب سبز: پنسیت یکی از غذاهای فیلیپینی است که بیشتر مردم فیلیپین آن را در مراسم خاص‌شان درست می‌کنند. پنسیت معمولا بدون مرغ یا میگو مصرف می‌شود، چون قارچ پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند اما در مهمانی‌ها و مراسم خاص به آن مرغ و میگو یا یکی از آنها را اضافه می‌کنند.

پنسیت با میگو و مرغ

مواد لازم برای غذای اصلی

۱. نودل: سه فنجان
2. برنج قهوه‌ای: دو فنجان
۳. قارچ: شش عدد کوچک
4. سینه مرغ: نصف فنجان خردشده
۵. میگو: ۱۰ عدد متوسط
6. سس سویا: چهار قاشق چای‌خوری
۷. کلم: یک فنجان خرد شده باریک
8. لوبیا سفید پخته: نصف فنجان
۹. هویج پخته شده و خردشده: نصف فنجان
10. برگ کرفس تازه خردشده: نصف فنجان
۱۱. روغن مایع: دو قاشق غذاخوری
12. پودر سیر: دو قاشق چای‌خوری
۱۳. پیازچه: نصف فنجان
14. پیاز قرمز: یک عدد بزرگ
۱۵. سبزی معطر خردشده: یک فنجان
16. لیموی تازه: یک عدد
۱۷. نمک و فلفل: به اندازه کافی

روش تهیه

۱. ابتدا پیاز و پیازچه خردشده را با پودر سیر داخل تابه بریزید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه تفت دهید. میگوهایی را که قبلا پخته‌اید به مواد داخل تابه اضافه کنید. سینه مرغ را هم جداگانه بپزید و بعد از خنک شدن آن را به صورت مکعبی ببرید و مکعب‌ها را به مواد داخل تابه اضافه کنید. لوبیای سفید و هویج را هم بپزید. بعد از خرد کردن هویج به صورت حلقه‌ای آن را همراه لوبیای سفید، به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید. کمی بعد کلم و سس سویا را نیز به مواد اضافه کرده و زیر شعله را کم کنید تا این مواد با هم بپزند.

۲. قارچ‌ را بشویید و داخل آبکش بریزید تا آب آن برود. سپس آنها را با پایه به صورت طولی ببرید. قارچ‌ها را همراه نمک و فلفل داخل تابه‌ای جداگانه بریزید و تفت دهید تا سرخ شود. قارچ‌ها را کنار بگذارید تا بعد به مواد اصلی اضافه کنید. برنج و نودل را نیز جداگانه بپزید. اکنون نوبت مخلوط کردن مواد با یکدیگر است. همه مواد را داخل تابه با هم مخلوط کنید. آنها را پنج دقیقه تفت دهید. غذا را داخل ظرف مورد نظرتان برای سرو بریزید و بعد برگ کرفس‌ها و لیموی تازه را که به صورت بسیار باریک و عرضی برش زده‌اید، روی آن بریزید. این غذا باید کاملا گرم سرو شود، بنابراین پیش از گذاشتن آن روی میز، غذا را داخل مایکروفر بگذارید و بعد سرو کنید.

نکته ۱: برای پختن غذا می‌توانید از مرغ یا میگو استفاده کنید ولی لازم نیست هر دوی آنها در غذا باشند.

نکته ۲: اگر برنج قهوه‌ای ندارید از برنج سفید استفاده کنید اما مردم فیلیپین، پنسیت را با برنج قهوه‌ای می‌پزند.

نکته ۳: می‌توانید برنج یا نودل را انتخاب کنید؛ ضرورتی برای استفاده از هر دوی آنها نیست ولی بهتر است برنج را انتخاب کنید.

نکته ۴: اگر علاقه به طعم مرغ یا میگو ندارید، می‌توانید آنها را از مواد اولیه حذف کنید. می‌توانید این غذا را با کمی ماهی دودی یا ماهی شور هم میل کنید.

نظر متخصص تغذیه چیست ؟

برنج پوست چوبی!

برای ما ایرانی‌ها که به خوردن برنج سفید عادت کرده‌ایم، خوردن برنج قهوه‌ای شبیه خوردن تکه‌های چوب در غذاست! اما بد نیست به خوردن این برنج عادت کنیم چراکه این تفاوت رنگ نشان‌دهنده ویژگی‌های تغذیه‌ای این خوراکی است و دلیل آن نیز وجود سبوس همراه این برنج است. به همین دلیل رنگ آن قهوه‌ای است. هر لیوان برنج قهوه‌ای، ۲۱۸ کیلوکالری و همین میزان برنج سفید، ۲۶۶ کیلوکالری انرژی دارد. میزان هیدرات کربن برنج قهوه‌ای ۴۵،۸ گرم و میزان هیدرات کربن برنج سفید، ۵۸،۶ گرم است. میزان فیبر برنج قهوه‌ای ۳،۵ گرم و فیبر برنج سفید، نیم گرم است. برنج قهوه‌ای حاوی سلنیوم، منیزیم و منگنز است. برنج قهوه‌ای شاخص گلایسمیک کمتری دارد.

نظر متخصص طب سنتی چیست ؟

کرفس، طعم‌دهنده گرم

این گیاه انواع مختلفی دارد. بعضی از انواع آن به صورت خودرو می‌رویند. این گیاه طبع گرم و خشکی دارد بنابراین مصرف آن برای افرادی که طبع گرم دارند چندان مناسب نیست. این گیاه را می‌توانید همراه با ماست بخورید. کرفس برای کنترل میزان صفرا مناسب است بنابراین مصرف آن برای افرادی که میزان صفرای‌شان بالاست، مشکلی ندارد. ‌

خوردن کمی آب کرفس باعث کاهش میزان کلسترول خون می‌شود. کرفس سرشار از کلسیم است بنابراین با مصرف آن می‌توانید کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کرده و مانع از ابتلا به پوکی استخوان شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج