۱۳۴۷۹
۷ نظر
۵۱۲۶
۷ نظر
۵۱۲۶
پ

از حضور بدل خواننده تا بارش برف در میلاد!

گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین

کنسرت رو‌ها خوب می‌دانند که جو برنامه‌های زنده داخلی خیلی وقت است که روندی تکراری و خسته کننده را به خود گرفته و دیگر جذابیت گذشته را ندارد. خواننده‌ها روی سن می‌روند و ۱۵ الی ۲۰ قطعه را پشت سر هم می‌خوانند و تمام! برنامه تمام می‌شود...

کنسرت رو‌ها خوب می‌دانند که جو برنامه‌های زنده داخلی خیلی وقت است که روندی تکراری و خسته کننده را به خود گرفته و دیگر جذابیت گذشته را ندارد. خواننده‌ها روی سن می‌روند و ۱۵ الی ۲۰ قطعه را پشت سر هم می‌خوانند و تمام! برنامه تمام می‌شود. تداوم این روند قطعا در ادامه این مسیر می‌تواند ضربه بدی به کنسرت‌های پر مخاطب این روز‌ها بزند و مخاطبان آنار سرخورده و اسیر معضلی به نام «تکرار» کند.

اما جمعه شب فرزاد فرزین همیشه برای کنسرت‌هایش برنامه‌های خاصی دارد و این بار نیز طرح جالبی را آماده کرده بود. همین باعث شد روند انر‍ژی شور و هیجانشان تا لحظه آخر بال بماند و یک لحظه هم حس خستگی به آن‌ها دست ندهد. هر چند کار خیلی سختی است که در یک گزارش، تمام جزئیات این برنامه پر هیجان را ذکر کرد ولی سعی کرده‌ایم در این صفحه به بخش‌های ویژه این برنامه بپردازیم.

کلیپ‌ها و تیزرهای مختلفی قبل از شروع برنامه در حال پخش است. تیزر آلبوم «شلیک»، تیزر کنسرت علی اصحابی، و.... اسپانسر‌ها هم که سنگ تمام گذاشته‌اند و بیلبوردهای تبلیغاتیشان از LED روی سن هم بزرگ‌تر است!

جمعیت در حال ورود به سالن اجرای برنامه هستند. آرام آرام تمام صندلی‌ها در حال پر شدن‌اند. از همه قشر در سالن دیده می‌شود و قابل پیش بینی است که قطعا روز شلوغ و پر هیجانی در انتظار حاضرین در سالن است. حاضران در سالن به کوچک‌ترین اتفاق روی سن از قبیل دود و نور‌پردازی که برای تست قبل از اجرا است، واکنش نشان می‌دهند و مشخص است که با انرژی زیاد، برای شروع برنامه لحظه شماری می‌کنند.

در بک استیج چه خبر است؟

در سالن پشت صحنه همیشه باید چهره‌های شاخص و هنرمندان زیادی را دید. این بار هم همین طور است و به راحتی و با یک چشم چرخاندن، چهره‌های آشنای می‌شود دید. لیلا اوتادی، مهدی مدرس، علی اصحابی و سامان گوران از جمله چهره‌هایی هستند که دور می‌زهای پذیرایی نشسته‌اند و فرزین در حال خوشامد گویی به آنهاست. در کمال تعجب، قبل از فرزاد فرد دیگری در اتاق گریم در حال گریم شدن است و معلوم نیست او چه کسی است. پرس و جو‌ها هم به جایی نمی‌رسد تا معلوم شود ظاهرا خبرهایی هست.

آقای «پارکور» ی...

کلیپ جالبی از صفحه نمایش پخش می‌شود که داستان آن به این صورت است که یکی از طرفداران فرزاد یادش رفته که کنسرت فرزاد امروز است و بعد از یک تماس تلفنی متوجه می‌شود و با عجله سعی دارد خودش را به برج میلاد برساند. او یک «پارکور» کار حرفه‌ای است و از آنجایی که عجله دارد، از مسیر‌های عجیب و غریب و با حرکت‌های خارق العاده سعی دارد زود‌تر به سالن برسد. او از روی ماشین‌های در حال حرکت به صورت متحیر کننده‌ای می‌پرد و بدون کمک گرفتن از وسیله خاصی از پشت بام‌ها و معابر و دیوارهای بلند پائین می‌پرد.

به محض اینکه او به ورودی سالن می‌رسد، کلیپ قطع می‌شود و در تاریکی محض سالن یک شاخه نور قوی روی‌‌ همان پارکور کار کلیپ، می‌افتد. او از بین جمعیت حاضر در سالن با حرکات خاص «پارکورکار‌ها» خودش را به روی صحنه می‌رساند و در روی صحنه به اجرای حرکات شگفت انگیزی پشتک وارو می‌پردازد. سالن از این ایده بکر به وجد آمده و مردم به شدت در حال ابراز احساسات هستند. آقای پارکوری از خروجی روی سن از سالن خارج می‌شود. این یکی از ایده‌های پرهیجان برای استارت برنامه بود.

چراغا رو خاموش کن...

با یک شمارش معکوس که از ده شروع می‌شود، نور‌پردازی به طرز جالبی آغاز می‌شود و وقتی این شمارش معکوس به اتمام می‌رسد، سالن در تاریکی محض فرو می‌رود و تنها شاخه نورهای باریکی در روی سن انداخته می‌شوند. ملودی قطعه «شانس» (عشق منی)، از سوی نوازنده‌ها نواخته می‌شود و فرزین هم پشت به سن و با فیگور خاصی ایستاده است. فرزین رو به جمعیت می‌شود و شروع به خواندن می‌کند.

صدایش به نظر خیلی فرق کرده و چون نور روی سن هنوز کاملا گرفته شده، دلیل این صدای نا‌آشنا را نمی‌توان تشخیص داد. بعد از اینکه فرزاد از روی سن چند بیت کوتاه را می‌خواند به یک باره نور سالن بروی فرزاد فرزین «واقعی» که وسط جمعیت نشسته انداخته می‌شود و او از لابه لای مردم قطعه را ادامه می‌دهد تا همه انگشت به دهان بمانند که چطور یک نفر در یک لحظه می‌تواند در دو جای مختلف سالن حضور داشته باشد؟! این ایده باعث شور خاصی در سالن می‌شود و باعث می‌شود کنترل سالن از دست عوامل خارج شود. فرزاد در حالی که با انرژی تمام می‌خواند، با پرشی بلند روی سن می‌رود تا این شروع هیجان خوبی به حضار دهد.

لبخند رضایت بر لبان اوست و این غافلگیری باعث شده حاضران در سالن سر از پا نشناسند.

چه اتفاقی افتاد؟

قصه از این قرار بود که گروه کارگردانی این برنامه، یک «بدل» که به شدت هم شبیه فرزاد فرزین بوده را پس از جستجوهای فراوان پیدا کرده بودند و با گریم این خواننده و‌‌ همان لباس، این حقه را برای سورپرایز مخاطبانشان انتخاب کرده بودند. برنامه‌ای که به شدت مورد توجه قرار گرفت و حتی با گذشت زمان زیادی از برنامه، حاضران تحت تاثیر آن بودند.

از آغاز برنامه خوشتان آمد؟!

پس از پایان قطعه اول فرزین چند جمله‌ای را با حاضران به صحبت پرداخت و پس از خوشامد گویی، از آن‌ها پرسید: «از برنامه خوشتان آمد؟!»... «یادمه»، «اون تو نیستی» و «دونه دونه» قطعاتی بودند که این خواننده در بخش‌های بعدی برنامه‌اش آن‌ها را اجرا کرد.

گروه جوان و حرفه‌ای

برخلاف اخباری مبنی بر اینکه رهبری ارکس‌تر این برنامه بر عهده «امیر فتحی» خواهد بود، «امیر میلاد نیکزاد» نوازنده جوان و پر انرژی گروه را هدایت می‌کرد و نوازنده‌های جوان و حرفه‌ای هم در این گروه ساز می‌زدند. ظاهرا امیر فتحی چند روز قبل از اجرا، از حضور در این برنامه عذر خواهی کرده بود تا با گروه «سون» در کیش بروی سن برود. یاشار خسروی (نوازنده سر‌شناس ساکسیفون) و نوازنده چیره دست ویلن گروه از جمله خوب‌های این برنامه بودند که در تزریق انرژی به سالن نقش ویژه‌ای را داشتند.

قطعات پر طرفدار

فرزاد با گفتن: «قطعا این آخرین باری است که این قطعه را در کنسرت‌هایم می‌خوانم، چون آلبوم بعدی که منتشر شود بیشتر کارهای جدید را در برنامه‌هایم اجرا خواهم کرد»، قطعه «شراره» را خواند و پس از آن هم «سوپر استار» سالن را غرق در سکوتی رمانتیک کرد. هنگامی که «سوپر استار» در سالن اجرا می‌شد، ویدئویی از این فیلم ساخته تهمینه میلانی، از صفحه نمایش پخش شد تا یادی از این فیلم پر خاطره هم در ذهن مخاطبان موسیقی بشود. دو نوازی ویلن و ساکسیفون در این قطعه قابل توجه بود.

حضور نامحسوس بهنام صفوی و علی اصحابی

«هوای خونه» قطعه پرطرفدار دیگری بود که اجرای سه نفره فرزاد فرزین و بهنام صفوی و علی اصحابی در تلویزیون هرگز از یاد مخاطبان موسیقی نخواهد رفت. فرزین با همخوانی «انوشیروان تقوی» ‌ (که در این برنامه به عنوان همخوان حضور داشت) به اجرای آن پرداخت و پس از تشویق‌های مکرر برای آنتراکت صحنه را ترک کرد تا لحظه هنرنمایی نوازنده‌های گروه فرا برسد. هنرنمایی که جزو بخش‌های پر طرفدار این برنامه بود.

علامت سوال

با اتمام تک نوازی‌ها کلیپ دیگری پخش شد که فرزین قطعه‌ای جدید را در آن اجرا کرد. قطعه‌ای که قرار است در البوم «شلیک» منشر شود و در اختیار علاقمندان این خواننده قرار بگیرد. نکته جالب توجه این ویدئو حضور «عباس لطیفی» در کنار فرزین بود که علیرغم گنار گذاشته شدن پر حرف و حدیث از این گروه، تصویر او در این ویدئو گنجانده شده بود. لطیفی پس از برخی اتفاقات ناخوشایندکه به رسانه‌ها هم درز پیدا کرد، از گروه فرزین کنار گذاشته شد و پخش تصویر او در این برنامه علامت سوال بزرگ این کنسرت بود.

وقتی در سالن میلاد برف بارید!

پس از اتمام این کلیپ باز هم نور سالن به صورت کامل گرفته شد و نوازنده شروع به نواختن کردند. به محض اینکه نور روی سن انداخته شد دکور کاملا عوض شده بود و فرزین پشت یک میز و با یک فنجان نشسته بود تا کمی فضا تغییر پیدا کند. «دیگه نمی‌ای» قطعه‌ای بود که فرزین در حال خواندن بود و به یک باره پنجره‌ای چوبی از بالای سن با نخ‌های نامرئی پائین آمد و از پشت پنجره هم برف تندی شروع به بارید کرد که باز هم فضا را بهتر و بیشتر به سمت خاص شدن برنامه برد.

برنامه با اجرای چند قطعه دیگر ادامه پیدا کرد و آخر این کنسرت هم با جرای گروهی قطعه «وطنم» که توسط فرزین و تقوی و چند نفر از اعضای ارکس‌تر برگزار شد، به اتمام رسید.


گفتگو با فرزاد فرزين به اين راحتي ها نيست. مخصوصا اگر او از روي سن تازه پائين آمده باشد و خيس عرق هم باشد. گريم اش به هم ريخته و همه براي عكس گرفتن از او صف كشيده باشند. ولي او به اندازه اي كافي به رسانه ها احترام قائل است كه با يك علامت دست من از دور براي گفتگو جواب مثبت داد و سوالات ما را با حوصله و احترام جوابگو شد.

* توي تبليغات برنامه ات آمده بود: «متفاوت ترين كنسرت سال ». اتفاقات اين برنامه باعث شد كساني كه بخاطر اين عبارت تبليغاتي بليت خريده بودند، كاملا راضي و خوشحال برنامه را ترك كنند.

ما از يك ماه پيش براي اجراي اين برنامه برنامه ريزي كرده بوديم. دنبال كسي بوديم كه به من شباهت داشته باشد. خود آقاي كامران خلج ، دستيار آقاي عبدالله اسكندري كه تمام پروژه گريم مجموعه «مختار » را بر عهده داشتند براي اين سوژه انتخاب شده بودند. حتي ماسك صورت من هم ساخته شد كه بتوانيم از آن استفاده كنيم.

ولي محدوديت زماني داشتيم و از طرف ديگر دوست ديگري را پيدا كرديم كه تا حد زيادي به من شباهت طبيعي داشت. تست ها انجام شد و بالاخره در دقيقه نود اين اتفاق صورت گرفت و من حتي تا روي سن هم استرس داشتم. يعني بعد از تست روي سن قطعيت برنامه حاصل شد.

* تغييراتي را هم در طول اين دو روز در نحوه ورود «بدل» انجام داديد.

بله. بعضي حركات را با هم تمرين كرديم و اوضاع بهتر شد و ماجرا جالب ‌تر به نظر آمد. زمان زيادي نداشتيم و با بازي نوري كه راه انداختيم توانستيم كاري كنيم كه مردم متوجه نشوند و ماجرا لو نرود كه خوشبختانه اين اتفاق افتاد و ماجرا تا لحظه اجرا لو نرفت.

* چطور وارد سالن شدي كه كسي چيزي نفهميد؟

وقتي برنامه ورود دوست «پاركور» كار مان در سالن اجرا شد همه نظر ها به سمت او بود و همين باعث شد كسي حضور من در سالن را متوجه نشود. در هر 4 سانس هم ما دو صندلي در وسط سالن را خالي نگه داشته بوديم كه من همان جا بنشينيم.

* كارگرداني برنامه خيلي خوب و قابل توجه بود. به نظرم ايده هاي «كيوان ملك مطيعي » براي موسيقي ما خيلي مي تواند مثمر ثمر باشد.

ما با كيوان خيلي در مورد سوژه هايمان فكر مي كنيم و در مورداش نظر مي دهيم. كيوان خودش را از همان برنامه «اريكه » نشان داد و همين طور در حال حركت رو به جلو هستيم. با توجه به كمبودهاي فراواني كه ما در بحث سالن و امكانات سخت افزاري درايم، كيوان خيلي خوب خودش را وفق داده و ايده هايش به خوبي در مي آيد.

ما واقعا مشكلات فراواني داشتيم و از لحاظ زماني خيلي عقب بوديم. اعضاي گروه دقيقه نود قطعي شدند و برخي ناهماهنگي ها باعث شد مشكلاتي بوجود بيايد.

* قرار بود «امير فتحي» رهبر اركستر گروه تو در اين برنامه شود. چه اتفاقي افتاد كه اين همكاري صورت نگرفت؟

اجازه بدهيد وارد اين بحث نشويم. فقط اينكه ايشان نرسيدند به اين برنامه . ايشان هنرمند بسيار توانايي هستند و قطعا دوستي من با ايشان همچنان به قدرت خود باقي است.

* با وجود اتفاقاتي كه در اين يكي دو ماه اخير بين تو و «عباس لطيفي» رخ داده ، در يكي از كليپ ها تصوير او در كنار تو در سالن پخش شد. اين ماجرا كمي عجيب به نظر مي رسيد.

من هيچوقت مثل بقيه رفتار نمي كنم و اعتقاد دارم كه معيار آدم ها ، رفتارهايشان است. من وقتي نان و نمك كسي را بخورم تا ابد به بعضي رفتارها و اخلاقيات پايبند مي مانم. هر چقدر هم كه ددوستان لطف بي پايان شان را به من ابراز كنند من نمي توانم از جغرافياي اخلاق خارج شوم. چون به برخي اصول پايبند ام. گفتم كه . رفتار آدم ها نشانه شخصيت آنهاست. مردم بهتر در اين طور مواقع مي توانند قضاوت كنند. مردم آدم ها را مي شناسند. جايگاه ها را هم مي دانند. براي من زشت است در مورداين چيزهاي كوچك و سخيف صحبت كنم. برويم سراغ سوال بعدي !

* آلبوم كي وارد بازار مي شود؟ چهار بار تاريخ انتشارت عقب افتاده.

قطعا بعد از محرم و صفر. مجوز اش بالاخره اخذ شده و ديگر دغدغه نداريم.

گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین
منبع: موسیقی ما

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

گزارشی از کنسرت عجیب فرزاد فرزین



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید 2

      فرزین دوست داریم .. فرزین دوست داریم .. فرزین دوست داریم .. فرزین دوست داریم .. فرزین دوست داریم ..

      پاسخ ها

      • saeed

        TO JAYE ENTERNET BORO ESTADIUM FOTBALE AZADY!!!!2

    • شهری

      فرزین جا توهمیشه عالی هستی چقدر ناراحتم که این دفعه نتونستم در کنسرتت شرکت کنم
      همیشه موفق باشی

    • hibyeee

      khieli foqalade booooooood barat behtarin haro arezoo mikonam farzin azizam.

    • علی

      اینکه خواننده نیست صدا هم ندارد لطفاء دقت کنید...........

    • علی

      انشاءالله هیشکی تو کنسرتت شرکت نکنه....... خیلی بد میخونی.....تو که خواننده نیستی.......

    • وفا

      خوانندگیش همش چرتو پرته... . خیلی بد میخونه...اینو چه به خوانندگی.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج