جاباما
۱۳۴۸۱
۲ نظر
۵۰۳۰
۲ نظر
۵۰۳۰
پ

مكان‌هايي كه انسان را به خود جذب مي‌كنند

پربازدیدترین مکان های دنیا

يك ملاك جالب براي انتخاب مقصد در گردشگري تعداد افراد بازديدكننده در سال است. خب طبيعي است كه وقتي افراد زيادي يك مكان را براي بازديد انتخاب مي‌كنند يعني آن مكان ويژگي‌هاي خاص و جالبي دارد اما پربازديدترين جاهاي جهان كجا هستند؟

پربازدیدترین مکان های دنیا
تا به‌حال چيزي در مورد سرزمين‌هاي فانويل‌هال يا پارك ديزني شنيده‌ايد؟ خب اگر نشنيده‌ايد مقصر هستيد چراكه اين مكان‌ها پربازديدتر از ديوار چين و تاج محل هندوستان هستند. يك ملاك جالب براي انتخاب مقصد در گردشگري تعداد افراد بازديدكننده در سال است. خب طبيعي است كه وقتي افراد زيادي يك مكان را براي بازديد انتخاب مي‌كنند يعني آن مكان ويژگي‌هاي خاص و جالبي دارد اما پربازديدترين جاهاي جهان كجا هستند؟


پربازدیدترین مکان های دنیا

قلب نئوني

ميدان تايم، نيويورك، آمريكا

بازديد سالانه توريست‌ها: ۳۹ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر

مي‌گويند ميدان تايم نيويورك زنده‌ترين ميدان جهان است كه طي ۲۴ ساعت شبانه‌روز خواب ندارد، به تعبيري هم اين ميدان «قلب نئوني» شهر نيويورك است. مغازه‌هاي بزرگ برندهاي معروف، تالارهاي نمايشي و پياده‌روها و خيابان‌هاي سنگفرش شده كه ورود اتومبيل به آن‌ها ممنوع بوده و مخصوص پياده‌روي است، به همراه ده‌ها كافه و رستوران زيبايي‌هاي اين ميدان است. در اطراف اين ميدان انواع و اقسام هتل‌ها،‌ با قيمت‌هاي گوناگون قرار گرفته است. براي رسيدن به اين ميدان هم مي‌توانيد از تاكسي، اتوبوس و مترو استفاده كنيد. در واقع خود نيويوركي‌ها مي‌گويند در اين شهر همه راه‌ها به ميدان تايم ختم مي‌شود.


پربازدیدترین مکان های دنیا

طبيعت در دل شهر شلوغ

پارك مركزي، نيويورك، آمريكا

بازديد سالانه توريست‌ها: ۳۸ ميليون نفر

در نيويورك پارك‌هاي زيادي وجود دارد اما هيچ‌كدام به شهرت سنترال پارك نيست. اين پارك در محدوده‌اي به وسعت ۸۵۰ هكتار در منطقه مانهاتان قرار دارد و ارزش ملك آن ميلياردها دلار است. در اين پارك شما مي‌توانيد پياده‌روي كنيد يا دوچرخه‌سواري، از يك باغ‌وحش زيبا ديدن كنيد، يا از يك قصر زيباي متعلق به قرن نوزدهم يا در كنار يك درياچه زيبا اندكي به آسودگي استراحت كنيد.



پربازدیدترین مکان های دنیا


معروف‌ترين آبشار جهان

آبشار نياگارا، اونتاريو،‌ كانادا

بازديد سالانه توريست‌ها: ۲۵ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر

اين آبشار در مرز كشورهاي آمريكا و كانادا واقع است‌ اما بيشتر بازديدكننده‌هاي آن از كشور كانادا به اين منطقه مي‌آيند چون منظره‌ زيباتري دارد. اين آبشار بسيار معروف بزرگ‌ترين آبشار جهان نيست اما به دليل حالت خاصي كه دارد و جاي گرفتن آن درچند فيلم مشهور جهان،‌ معروف‌ترين آبشار جهان شده است. ارتفاع اين آبشار در برخي نقاط بين ۳۰ تا ۷۵ متر است و هرلحظه حدود
2 ميليون متر مكعب آب از آن پايين مي‌ريزد و اين باعث شده است كه اين آبشار با تمام آبشارهاي ديگر جهان فرق داشته باشد. امكانات تفريحي در نزديكي اين آبشار هم باعث شده است هر روز توريست‌هاي بسياري براي تماشاي آن بشتابند.


پربازدیدترین مکان های دنیا

ايستگاه چندميليون نفري

ترمينال مركزي شهر نيويورك

بازديد سالانه توريست‌ها: ۲۱ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر

اين مكان از نظر بسياري از كارشناسان نبايد در اين فهرست قرار بگيرد، زيرا درواقع اين محل بازديد توريست‌ها نيست بلكه محلي است كه توريست‌ها از آن استفاده مي‌كنند تا به نقاط ديگر شهر برسند اما مسئولان شهرداري نيويورك مي‌گويند، اين ايستگاه به‌خاطر تمام ويژگي‌هايش يك مركز كاملا توريستي است. بزرگ‌ترين نقشه راهنماي جهان در مورد تمام خيابان‌هاي نيويورك و مسير مترو، اتوبوس و تاكسي در اين ايستگاه واقع است و بيشتر از ۳۰۰ مغازه و تعداد زيادي كافه و رستوران در اين ايستگاه و اطراف آن باعث مي‌شود كه خود اين ايستگاه هم يك جاذبه توريستي محسوب شود.


پربازدیدترین مکان های دنیا

لذت طبيعت‌گردي

قصر و جنگل فونتن‌بلو، فرانسه

بازديد سالانه توريست‌ها: ۱۸ ميليون نفر و ۵۰۰ هزار نفر

براي خود فرانسوي‌ها هم عجيب است كه جنگل‌هاي بزرگ فونتن‌بلو بيشتر از برج ايفل، كاخ ورساي و موزه مادام توسو توريست به‌خود جلب مي‌كند اما اين جنگل‌هاي ۰۲ هزار هكتاري كه آن را زيباترين جاي فرانسه مي‌دانند با پارك‌ها و مناطق حفاظت شده و آثار تاريخي خود هر‌ساله توريست‌هاي فراواني را از سراسر جهان به‌خود جلب مي‌كند. در دل اين جنگل، شكار، قايق‌راني و دوچرخه‌سواري انجام مي‌شود و كاخ‌ها و قصرهايي كه از قرن دوازدهم تا شانزدهم ميلادي ساخته شده‌اند با جاذبه‌هاي مختلف خود افراد بسياري را جذب مي‌كنند. بسياري از كوهنوردان حرفه‌اي و آماتور هم به اين جنگل‌ها مي‌آيند تا در تپه‌ها و كوه‌هاي آلپ در حاشيه اين جنگل كوهنوردي كنند. قصر معروف ناپلئون هم يكي از جاذبه‌هاي اين ناحيه است.


پربازدیدترین مکان های دنیا

پربازدیدترین مکان های دنیا

توريست‌ها در قلمروي ممنوعه

شهر ممنوعه، پكن، چين

بازديد سالانه توريست‌ها: ۱۷ ميليون و ۲۵۰ هزار نفر

شهر ممنوعه در واقع مجموعه كاخ‌هاي سلطنتي است كه در دوران امپراتوري مينگ ساخته شده است. اين كاخ‌ها كه در قلب پكن واقع هستند براي مدت ۵۰۰ سال مركز زندگي‌ امپراتوران چين بود. در مجموع مساحت اين ناحيه ۱۸۰ هكتار است و در كل ۹۰۰ ساختمان و مجموعه را به‌خود اختصاص داده است. حالا چيني‌ها اين مجموعه را «موزه سلطنتي» مي‌نامند. در داخل كاخ‌ها بسياري از اشياي تاريخي و آثار هنري دوران‌هاي مختلف در معرض ديد عموم قرار دارد. در سال ۲۰۰۵ قرار شد كه كافي‌شاپ‌ و فست‌فودهاي غربي در اين مجموعه آغاز به كار كنند اما اين فروشگاه‌ها در سال ۲۰۰۷ تعطيل شدند ولي اين موضوع تاثير منفي روي تعداد توريست‌هاي اين مجموعه عظيم نداشت.


پربازدیدترین مکان های دنیا

كباب تركي و قهوه ترك

بازار مركزي، استانبول، تركيه

بازديد ساليانه توريست‌ها: ۱۵ ميليون نفر

زماني بازار مركزي استانبول پل ميان جهان شرق و غرب بود، حالا شايد اين جايگاه را نداشته باشد اما هنوز هم مركز توجه توريست‌هاست. در اين بازار مي‌توانيد سراميك‌هاي نقاشي شده، جواهرآلات اصل و بدل شرقي،‌ لباس‌هاي محلي و انواع و اقسام ادويه‌جات را تهيه كنيد. قدمت اين بازار به بيش از ۵۰۰ سال قبل برمي‌گردد و حالا با رستوران‌ها، كافه‌ها و تفريحگاه‌هاي مختلف توريست‌هاي بسياري را به خود جلب مي‌كند، به تمام كساني كه به اين بازار پا مي‌گذارند توصيه مي‌شود كه كباب تركي و قهوه ترك مخصوص آن را از دست ندهند.


پربازدیدترین مکان های دنیا

اگر وروديه دريافت نمي‌كردند...

برج ايفل پاريس،‌ فرانسه

بازديد سالانه توريست‌ها: ۵/۱۴ ميليون نفر

مي‌گويند اين بناي فلزي مشهورترين ساخته دست بشر و نماد كشور فرانسه است. برج تمام فلزي كه در سال ۱۸۸۹ ساخته شده هنوز هم بلندترين سازه شهر پاريس است (ارتفاع آن در بلندترين نقطه ۳۲۴ متر است) و تو ريست‌ها مي‌توانند تا ارتفاع ۲۶۰متري آن بالا بروند. مي‌دانيد چرا اين برج درصدر مكان‌هاي پربازديد جهان قرار ندارد؟ به يك دليل ساده آن هم اين‌كه براي بازديد از اين مكان بايد پول داد. درواقع اگر با هربار ورود به آن پولي پرداخت نمي‌شد آن‌گاه اين مكان پربازديدكننده‌ترين نقطه توريستي جهان مي‌شد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

پربازدیدترین مکان های دنیا


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • benyamin

      WOW... WOW...WOW...WOW...WOW...WOW...WOW...WOW...WOW...WOW...WOW...WOW...WOW...

    • nazanin

      خیلی عالی بود مخصوصا عکسهای بخشهای مختلف نیویورک لطفا بازم بذارین:)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج