۱۳۵۱۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

طلای فوق سنگین جهان بر گردن بهداد سلیمی

رکورد رضا زاده شکست/ ایران سوم شد

بهداد سلیمی با کسب مدال طلای دسته فوق سنگین رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان، علاوه بر شکستن رکورد حسین رضازاده در حرکت یکضرب، جایگاه سومی را هم برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این مسابقات برای کشورمان به ارمغان آورد.

بهداد سلیمی با کسب مدال طلای دسته فوق سنگین رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان، علاوه بر شکستن رکورد حسین رضازاده در حرکت یکضرب، جایگاه سومی را هم برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این مسابقات برای کشورمان به ارمغان آورد.

این برای نخستین بار است که وزنه برداری ایران در جایگاه سوم جهان می ایستد. بهترین عنوان وزنه برداری ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۰۳ ورشو بود که وزنه برداری ایران با نسل طلایی شامل وزنه بردارانی چون حسین رضازاده، شاهین نصیری نیا و محمدعلی فلاحتی نژاد به عنوان پنجمی امتیازی دست پیدا کرد ضمن اینکه در رده بندی مدالی هم با درخشش رضازاده و فلاحتی نژاد به دو مدال طلا دست پیدا کردیم.

تیم ایران در رقابت‌های سال 2011 که در دیزنی‌لند پاریس برگزار شد برای اولین بار به عنوان سومی جهان دست یافت ضمن اینکه با 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم و بهداد سلیمی در فوق سنگین، سجاد انوشیروانی در فوق سنگین و سعیدمحمدپور در 94 کیلوگرم در جایگاه دوم مدالی ایستاد.

بهداد سلیمی در حرکت یکضرب موفق شد با بالای سر بردن وزنه 214 کیلوگرمی، علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد حسین رضازاده که در سپتامبر سال 2003 در چین به ثبت رسیده بود را یک کیلوگرم ارتقا بخشد. وی در حرکت دوضرب هم وزنه 250 کیلوگرمی را مهار کرد تا ضمن کسب مدال طلای این حرکت با مجموع 464 به مدال طلای دسته فوق سنگین مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان دست یابد.

سجاد انوشیروانی هم که در حرکت یکضرب با مهار وزنه 198 کیلوگرمی به مدال برنز رسیده بود در رقابت‌های دوضرب وزنه 241 کیلوگرمی را بالای سر برد و با رکورد مجموع 439 به کار خود در مسابقات جهانی پایان داد. این وزنه بردار علاوه بر کسب مدال برنز حرکت یکضرب، مدال نقره حرکت دو ضرب و نقره مجموع را هم از آن خود کرد.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

رکورد رضا زاده شکست/ ایران سوم شد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • pooya

      واقعا دمشون گرم این شیربچه های ایرانی ما رو توی جهان سربلند کردند. شیرمادرشون حلالشون.
      برن ورزش های دیگه مخصوصا فوتبالی ها هم یاد بگیرن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج