جاباما
۱۳۵۲۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

با پول «مغازه» چند «آپارتمان» می‌توان خرید؟

با ۱۸ میلیون تومان می‌توان در جنوب تهران یک سوئیت ۱۸ متری نوساز را خریداری کرد، اما با همین مبلغ یعنی ۱۸ میلیون تومان هم اکنون در شمالی‌ترین نقطه پایتخت می‌توان فقط یک متر مغازه نوساز را صاحب شد.

قیمت مغازه ( واحد تجاری ) در نقاط شمالی تهران معادل ارزش خرید حداقل ۵ آپارتمان متراژ متوسط در نقاط مرکزی پایتخت است. همچنین با پولی که برای خرید هر متر مربع از یک مغازه در شمال تهران پرداخت می‌شود، می‌توان حداقل ۱۰ متر مربع بنای مسکونی در این کلان شهر خریداری کرد.

با ۱۸ میلیون تومان می‌توان در جنوب تهران یک سوئیت ۱۸ متری نوساز را خریداری کرد، اما با همین مبلغ یعنی ۱۸ میلیون تومان هم اکنون در شمالی‌ترین نقطه پایتخت می‌توان فقط یک متر مغازه نوساز را صاحب شد.

این روزها شواهد در بازار معاملات ملکی در یکی از محله‌های شمال تهران، حاکی از این خبر است که قیمت فروش هر متر مربع برخی از مغازه‌هایی که در مکان‌های پر رفت و آمد همچون دربند که جنبه تفریحی دارند ساخته شده، به ۱۸ میلیون تومان می‌رسد.

به تازگی تعدادی مغازه نوساز با کلیه امکانات به همراه پارکینگ و انباری در منطقه دربند برای فروش به بازار عرضه شده است که قیمت کوچک‌ترین این مغازه‌ها، متری ۱۸ میلیون تومان از سوی فروشنده اعلام شده است و مسوولان فروش به متقاضیان تاکید کرده اند که نرخ هر متر مربع از واحدهای متراژ بزرگ ارزان‌تر از واحدهای متراژ کوچک محاسبه می‌شود.

یکی از مشاوران املاک فعال در شمال تهران دراین باره گفت: اگر هر یک از این مغازه‌ها به همراه سرقفلی و مالکیت برای فروش به بازار عرضه شده باشند، ۱۸ میلیون تومان قیمت ارزنده‌ای است که البته تنها میزان امکانات، توجیه کافی برای مناسب بودن یک ملک نیست، بلکه به اصطلاح «میزان پاخور» و همچنین موقعیت قرارگیری ملک تجاری هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: ۱۰ درصد قیمت سرقفلی به مالکیت مربوط می‌شود و متناسب با قیمت هر متر مربع از مساحت مغازه مذکور (۲۷ متری) که ۱۸ میلیون تومان است، نرخ مالکیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود بنابراین اگر این مغازه بدون مالکیت برای فروش آگهی شده باشد، باید متری ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به خریدار پیشنهاد شود.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

با پول «مغازه» چند «آپارتمان» می‌توان خرید؟




پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج