۱۳۵۲۸۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

سروقامتان والیبال ایران در اندیشه فتح ایفل

تیم ملی والیبال ایران بعد از دو پیروزی ارزشمند برابر تیم های والیبال ایتالیا و آمریکا در سومین گام از مسابقات قهرمانی جهان به مصاف فرانسه می رود.

خبرگزاری ایسنا: ملی پوشان والیبال ایران در آغاز مسابقات قهرمانی جهان کولاک کردند. والیبالیست های ایران ابتدا ایتالیا را ۳ بر صفر شکست دادند و سپس مقابل آمریکا، قهرمان لیگ جهانی هم با نتیجه ۳ بر۲ پیروز شدند. حالا شاگردان اسلوبودان کواچ در سومین مسابقه خود باید از ساعت ۱۹ فردا(پنج شنبه)، به مصاف تیم فرانسه بروند.

فرانسه پیش از این ۳ بر صفر پورتوریکو را شکست داده است.

فرانسه مثل سایر کشورهای غرب اروپا، از قدرت های برتر والیبال جهان به شمار نمی رود. با این حال در قیاس با بسیاری از تیم ها از پیشینه و تجربه بسیار بالایی از حضور در مسابقات جهانی برخوردار است.

تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان جهان با تیم های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پرتوریکو و بلژیک همگروه است. در کنار تیم های ایران، ایتالیا و آمریکا، فرانسه امیدوار است تا به مرحله دوم این مسابقات صعود کند.

*آشنایی با فرانسه، یک تیم با کوله باری از تجربه

والیبال فرانسه تا کنون در ۱۴ دوره از مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان حضور داشته اما تنها به یک مدال برنز این رقابت ها ( سال ۲۰۰۲ آرژانتین) دست یافته است.

همچنین این تیم در سه دوره این رقابت ها (سال های ۱۹۶۲، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸) در رقابت های جهانی حضور نیافته است که در سالهای ۹۴ و ۹۸ در رقابت ها انتخابی نیز شرکت نکرده است.

تیم ملی والیبال فرانسه تجربه سه حضور در مسابقات والیبال المپیک را دارد که بهترین مقام کسب شده این تیم در این رقابت ها عنوان هشتمی سال ۱۹۹۸ است. ملی پوشان والیبال این کشور در المپیک ۲۰۰۴ آتن نهم شدند و در بازی های المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا نیز رتبه یازدهم را به دست آوردند.

والیبال فرانسه از ۲۵ دوره لیگ جهانی والیبال تنها در شش دوره آن به مرحله نهایی این رقابت ها راه یافته است که در سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲، ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بوده است.

بهترین عنوان کسب شده تیم ملی والیبال فرانسه در لیگ جهانی به سال ۲۰۰۶ و کسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها بر می گردد.

این تیم در مسابقات والیبال قهرمانی مردان قاره اروپا نیز چهار مدال نقره و دو برنز به دست آورده است که در سال های ۱۹۴۸ ایتالیا، ۱۹۸۷ بلژیک، ۲۰۰۳ آلمان و ۲۰۰۹ ترکیه رنگ مدال این تیم نقره ای و در سال های ۱۹۵۱ فرانسه و ۱۹۸۵ هلند برنزی بوده است.

*کارنامه تیم ملی والیبال فرانسه در ۱۷ دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان:

۱- ۱۹۴۹: ششم

۲- ۱۹۵۲: ششم

۳- ۱۹۵۶: هفتم

۴- ۱۹۶۰: نهم

۵- ۱۹۶۲: فرانسه حضور نداشت

۶- ۱۹۶۶: هجدهم

۷- ۱۹۷۰: هفدهم

۸- ۱۹۷۴: شانزدهم

۹- ۱۹۷۸: پانزدهم

۱۰- ۱۹۸۲: شانزدهم

۱۱- ۱۹۸۶: ششم

۱۲- ۱۹۹۰: هشتم

۱۳- ۱۹۹۴: فرانسه حضور نداشت

۱۴- ۱۹۹۸: فرانسه حضور نداشت

۱۵- ۲۰۰۲: کسب عنوان سومی و مدال برنز

۱۶- ۲۰۰۶: ششم

۱۷- ۲۰۱۰: یازدهم

*تیم ملی والیبال ایران، غول کش مسابقات جهانی

تیم ملی والیبال ایران در دو بازی نخست خود از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان، دو پیروزی ارزشمند برابر تیم های مدعی ایتالیا و آمریکا بدست آورد و با این برد ها غول کش مسابقات لقب گرفت. حالا دیگر به جرات می توان از والیبال ایران به عنوان یکی از قدرت های برتر والیبال جهان یاد کرد.

بعد از کسب مقام چهارمی در لیگ جهانی ۲۰۱۴، بسیاری از قدرت های جهان حساب ویژه ای روی والیبال ایران باز کردند. البته تیم ملی والیبال ایران هنوز در عرصه جهانی بسیار نوپاست و همچنان به دنبال کسب نخستین مدال جهانی خود است. تمام افتخارات والیبال ایران به دو قهرمانی در آسیا و نایب قهرمانی در بازی های آسیایی خلاصه می شود. اگرچه تیم ملی والیبال ایران در سال های گذشته پیروزی های خوبی را برابر همه قدرت ها به جز روسیه بدست آورده اما هنوز نتوانسته در عرصه جهانی مدال بگیرد.

شاگردان کواچ در مرحله گروهی و مقدماتی مسابقات جهانی ۲۰۱۴ با ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پورتوریکو و بلژیک همگروه هستند. با توجه به این که چهار تیم از هر گروه صعود می‌کنند و بعدا هر چهار تیم بدون توجه به رده‌ای که به دست آورده‌اند به همراه چهار تیم برتر گروه دیگر در یک جدول قرار می‌گیرند روی کاغذ، رتبه‌ای که در گروه به دست می‌آید شاید چندان اهمیتی نداشته باشد، اما این مساله آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که نتایج دور مقدماتی در مرحله بعدی اعمال می شود.

به گزارش ایسنا، روی کاغذ ایتالیا، آمریکا، ایران و فرانسه چهار تیمی هستند که می‌توانند بدون دردسر از گروه صعود کنند. چرا که تیم‌های پورتوریکو و بلژیک توان رویارویی با این چهار تیم را ندارند، هر چند بلژیک در بازی نخست برابر آمریکا چهره خوبی از خود نشان اما در مجموع پیش‌بینی می‌شود ایران، ایتالیا، آمریکا، فرانسه و چهار تیم نخست گروه اول که به احتمال زیاد لهستان، آرژانتین، صربستان و استرالیا خواهند بود در یک گروه هشت تیمی قرار بگیرند.

سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، سامان فائزی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد ظریف، عبدالرضا علیزاده، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، مجتبی میرزا جانپور، میلاد عبادی پور ۱۴ بازیکن ایران در این دوره از مسابقات جهانی هستند. اسلوبودان کواچ(سرمربی)، چورا، رحمان محمدی راد(مربی) و امیرخوشخبر(سرپرست) و سیامک افروزی(پزشک) به همراه نوید مشجری(آنالیزور) کادر فنی تیم ملی را در این دوره تشکیل می دهند.

*برنامه کامل رقابت های دور مقدماتی گروه چهارم به وقت تهران

چهارشنبه دوازدهم شهریورماه:

استراحت تیم ها

پنج شنبه سیزدهم شهریورماه:

ساعت ۱۵:۳۰، پورتوریکو - آمریکا

ساعت ۱۹، ایران - فرانسه

ساعت ۲۲:۴۵، ایتالیا - بلژیک

جمعه چهاردهم شهریورماه:

استراحت تیم ها

شنبه پانزدهم شهریورماه:

ساعت ۱۵:۳۰، آمریکا - فرانسه

ساعت ۱۹، بلژیک - ایران

ساعت ۲۲:۴۵، پورتوریکو - ایتالیا

یکشنبه شانزدهم شهریورماه:

ساعت ۱۵:۳۰، فرانسه - بلژیک

ساعت ۱۹، ایران - پورتوریکو

ساعت ۲۲:۴۵، ایتالیا - آمریکا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاج

      آفرین
      تو لیگ جهانی یادمه بعضی ها اون تورونمنت رو زیر سوال بردن و گفتند این که مهم نیست.

      اقاجان این جام جهانیه
      این که مهم هست.این سطح والیبال ماست.
      ماشالله به غیرتتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج