۱۳۵۵
۵۱۲۵
۵۱۲۵
پ

از سوي شورايعالي تهيه كنندگان سينماي ايران؛

معرفی برترين هاي سينما در سال ۸۹

شورايعالي تهيه كنندگان سيمناي ايران در نخستين نشست خود،‌ از هنرمندان و سازندگان آثار سينمايي در سال ۸۹ تقدير كرد.


معرفی برترين هاي سينما در سال 89

نشان عالی برای فرهادی، میرکریمی، میری و داودنژاد اصغر فرهادی، رضا میرکریمی، مازیار میری و علیرضا داودنژاد نشان عالی نخستین مراسم شب تهیه‌کنندگان را دریافت کردند.
پس از پایان سخنان امین تارخ که طولانی‌ترین بخش مراسم شب تهیه‌کنندگان سینما بود، بخش اصلی شرع شد، مجید مجیدی، کامبوزیا پرتوی، مجتبی راعی، محمدرضا هنرمند، امین تارخ، مهدی فخیم‌زاده و منوچهر محمدی داوران مراسم، به دعوت شهرام شکیبا روی سن رفتند.
- شکیبا از داوران خواست چند کلمه‌ای با حاضران صحبت کنند، محمدرضا هنرمند در پاسخ به شوخی شکیبا درباره توصیه‌هایی که به او در داوری شده، قاطعانه پاسخ منفی داد و تاکید کرد توصیه و مشاوره‌ای نداشته است.
- مجتبی راعی گفت: داوری در بهترین شکلش اعمال سلیقه است، و اگر دیگرانی سلیقه‌شان را اعمال می‌کردند نتیجه چیز دیگری می‌شد، کامبوزیا پرتوی به شوخی گفت: راجع به داوری صحبتی ندارم، اما سرماخوردگی و سیگار با هم نمی‌سازد و من را کلافه کرده است. مثل خانه سینما و معاونت سینمایی که با هم نمی‌سازند!
- مجید مجیدی با آرامش همیشگی گفت: خوشحالم در این جمع صمیمی هستم، مدت‌ها بود بعضی دوستانم را ندیده بودم، شرکت در این مراسم توفیق بود، جمعی که در آن حضور داریم اتفاق بزرگی است، اصل همین جمع شدن است و بقیه بهانه است.
- پس از این سخنان نامزدهای دریافت نشان بهترین فیلمنامه معرفی شدند: شهرام شکیبا نام نامزدها را خواند: بهرام توکلی برای فیلم "اینجا بدون من"، علیرضا داودنژاد برای "مرهم"، امیر عربی برای "سعادت آباد"، اصغر فرهادی برای "جدایی نادر از سیمین"، رضا میرکریمی و محمدرضا گوهری برای "یه حبه قند"
نشان بهترین فیلمنامه و پنج سکه بهار آزادی به اصغر فرهادی برای نوشتن فیلمنامه "جدایی نادر از سیمین" اهدا شد، فرهادی روی سن آمد و گفت: متشکرم از هیئت داوران و برگزاری نخستین مراسم را به شورای عالی تهیه‌کنندگان تبریک می‌گویم، این جایزه بهانه‌ای شد تا از فیلم خوب "مرهم" یاد کنم.
شهرام شکیبا متن نشان فرهادی را برای حضار خواند: جناب آقای اصغر فرهادی سینمای ایران به خود می‌بالد که آینه هنر و توانایی شما باشد، شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران یادمان بهترین فیلمنامه را به شما تقدیم می‌کند.
- در بخش بهترین کارگردان، نامزدها معرفی شدند: کمال تبریزی برای فیلم "خیابان‌های آرام"، علیرضا داودنژاد برای فیلم "مرهم"، اصغر فرهادی برای "جدایی نادر از سیمین"، رضا میرکریمی برای "یه حبه قند" و مازیار میری برای "سعادت آباد".
شهرام شکیبا نام رضا میرکریمی را خواند، میرکریمی پس از دریافت نشانش گفت: از داوران سپاسگذارم، این اولین بار است که برای یه حبه قند" جایزه می‌گیرم، از دوستان و همکارانم در این فیلم تشکر می‌کنم و از حوزه هنری تهیه‌کننده فیلم.
شکیبا متن نشان میرکریمی را هم قرائت کرد: جناب آقای میرکریمی "یه حبه قند" جادوی آفتاب است که به آرامی گرمای خود را به جان و تن تماشاگر می‌نشاند، شورای عالی تهیه‌کنندگان مفتخر است نشان عالی خود برای کارگردانی "یه حبه قند" به شما اهدا کند.
- در بخش بهترین فیلم، نامزدها را شهرام شکیبا معرفی کرد: "سعادت آباد" (همایون اسعدیان)، "مرهم" (علیرضا داودنژاد)، "خیابان‌های ناآرام" (سیدمحمود رضوی)، "جدایی نادر از سیمین" (اصغر فرهادی)، "یه حبه قند" (رضا میرکریمی).
در این بخش داوران دو جایزه اهدا کردند، "جدایی نادر از سیمین" و "یه حبه قند" نشان را دریافت کردند، پس از آن نوبت به دو جایزه ویژه هیئت داوران رسید. داوران شب تهیه‌کنندگان برای ویژگی‌های بارز و ارجمند در عناصر سازنده فیلم به "مرهم" جایزه ویژه داد.
مازیار میری کارگردان فیلم سینمایی "سعادت آباد" دومین جایزه ویژه این مراسم را دریافت کرد.


منبع : خبرگزاری مهر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج