۱۳۵۶۲۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پول بدهید خرابه و ویرانی نگاه کنید!

در همه جای دنیا کشورهای جنگ زده و در حال جنگ جای مناسبی برای گردشگرها نیست. کمتر کسی پیدا می شود که به این کشورها به قصد گردشگری سفر کند.

مجله مهر: در همه جای دنیا کشورهای جنگ زده و در حال جنگ جای مناسبی برای گردشگرها نیست. کمتر کسی پیدا می شود که به این کشورها به قصد گردشگری سفر کند. اما تورهای گردشگری در اوکراین با ابتکار عجیب و غریب‌شان مناطق جنگ زده و ویران شده شان را برای بازدید به گردشگرها پیشنهاد می دهند.

بحران اوکراین و جدا شدن شبه جزیره کریمه از این کشور، اوضاع نابه‌سامانی را برای گردشگری این کشور توریست پذیر رقم زده است. اوکراین هرساله شاهد حضور گردشگران زیادی بود و به گفته «رومان بلوف» کارشناس اتاق اجتماعی دفاع از گردشگران؛ شهر کی‌یف سالهای گذشته رشد خوبی داشت. حتی تعداد زیادی هتل در این شهر ساخته شد و رشته هتل سازی در این کشور پیشرفت زیادی کرد. به طوری که کی‌یف نمونه بسیار خوبی از نقطه نظر پذیرش توریست در اروپا محسوب می شد. اما در حال حاضر گردشگری در اوکراین به شدت درحال رکود است و تا نبود یک ثبات سیاسی، گردشگران میلی به بازدید از این کشور ندارند. به خصوص بعد از حادثه سرنگونی هواپیمای مالزیایی که در آسمان مورد هدف قرار گرفت.

پول بدهید خرابه و ویرانی نگاه کنید!

نکته جالب در بحبوحه اختلافات سیاسی و جنگ زدگی این کشور اما، پیدا شدن یک منوی جدید در لیست تورهای گردشگری اوکراین است. در زمانی که خبری از تورهای عادی برای دیدن اماکن تاریخی و منظره‌های زیبای کوهستانی وجود ندارد و گردشگران معمولی دیگر برای آمدن به این کشور رغبتی نشان نمی دهند. دیدن خرابه ها و ویرانه های «اسلاویانسک» تقاضای جدید برخی گردشگران است که حاضرند برایش پول خرج کنند. نرخ بازدید از این مناطق نیز بین ۷۸ تا ۶۳۰ دلار (۲۶۵ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان) در می آید. هرچه میزان ویرانی ها وعمق فاجعه بیشتر باشد نرخ هم بالاتر می رود!

گردشگران حتی می توانند از این مناطق سوغاتی رایگان ببرند. سوغاتی هایی مثل تکه های فشنگ و توپ و خمپاره که بقایای آنها هنوز در میدان های شهر دیده می شود. این تجارت اگرچه سودآور است اما موجب ناراحتی مردم این کشور شده است. در ماه دسامبر و ژانویه آژانس های توریستی مردم را به میدان خشمگین کی یف بردند تا گردشگران ساکنان این میدان که در چادر اردو زده بودند را ببینند. این نوع سفرها حتی می تواند برای گردشگران نیز خطرناک باشد. اما انگار آنها هیچ ابایی از این موضوع ندارند و به گردش خود ادامه می دهند.

امروزه توریست های کنجکاو برای تنوع در زندگی شان به چنین مکان هایی سفر می کنند و تورهای گردشگری نیز برای سود بیشتر دست به این گونه اقدامات می زنند. در حال حاضر بعضی مردم اوکراین از اینکه بدبختی و جنگ زدگی کشورشان تبدیل به یک سفر سرگرم کننده برای گردشگران شده است احساس خوبی ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج