۱۳۵۸۶۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

واکنش به طرح انتقال مرقد پیامبر (ص)

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، گفت: مسلمانان غیور و شجاع، هتک و بی‌حرمتی نسبت به مرقد مطهر حضرت رسول اکرم (ص) را تحمل نخواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، گفت: مسلمانان غیور و شجاع، هتک و بی‌حرمتی نسبت به مرقد مطهر حضرت رسول اکرم (ص) را تحمل نخواهند کرد.

وی در دیدار سرپرست حجاج ایرانی در آستانه تشرف به مراسم حج تخریب اماکن و آثار تاریخی اسلام را بزرگترین خیانت به تاریخ اسلام دانست.

وی با اشاره به اهمیت کنگره جهانی حج گفت: مراسم روحانی حج و حضور حجاج محترم ایرانی در این کنگره عظیم، بسیار مغتنم است و باید از این فرصت، کمال استفاده را برد.

صافی گلپایگانی افزود: حاجیان عزیز باید از این سفر الهی، توشه‌های معنوی بردارند و قدر مناسک پر رمز و راز حج را بدانند.

وی دربخش دیگر از سخنان خود اظهار کرد: چیزی که بسیار مایه تأسف و ناراحتی است این که تعدادی افراد که بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، خودشان را به دین رحمت، منتسب کرده و چهره زیبا و مهربان اسلام را واژگون نشان می‌دهند و با جنایات و وحشی‌گری‌های خود، بزرگ‌ترین خیانت را به اسلام و عالم انسانیت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت نگاه تاریخی به آثار اسلامی و تخریب آن، اظهار کرد: هتک حرمت مراقد مطهر ائمه معصومین(ع) وتخریب اماکن تاریخی اسلام، خیانت بزرگی به تاریخ سراسر نور و رحمت اسلام است.

صافی گلپایگانی گفت: ما اگر بخواهیم مدینه منوره را به دنیا نشان دهیم و بگوییم این، مدینة الرّسول (ص) و شهری است که وحی الهی بر آن نازل شده و پیامبر و اصحاب با وفای آن حضرت در آنجا زندگی می‌کردند، باید آثار تاریخ اسلام در آن را محفوظ نگه داریم.

وی افزود: الان در دنیا هر کجا یک ساختمان ولو کوچک قدیمی و باستانی وجود داشته باشد، آن را مرمت می‌کنند تا اینکه سابقه خود را به همه نشان دهند اما این فرقه ضاله، آثار اسلامی را از بین برده و هتک می‌کنند.

صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: البته به نظر می‌رسد که اینها از دشمنان اسلام دستور گرفته و مقاصد آنها را اجرا می‌کنند در غیر اینصورت چطور مسلمانی حاضر می‌شود این همه جنایت و خیانت به اسلام عزیز کند؟!

وی در ادامه هتک و بی‌حرمتی نسبت به آثار اسلامی در حرمین شریفین را، مایه تنفر عمومی مسلمانان از عاملان آن دانسته و گفت: مرقد مطهر حضرت رسول اکرم(ص)، برای همه مسلمانان محترم است و کوچکترین بی‌احترامی به این مرقد مطهر را، مسلمانان غیور و شجاع تحمل نخواهند کرد.

وی گفت: باید این افکار و خیالات شیطانی را از مغزهای خود بیرون کنند و بیش از این، خود را در بین مسلمانان منفور نکنند.

صافی گلپایگانی در خاتمه برای مزید توفیقات آقای قاضی عسکر و همکاران وی در این سفر پر خیر و برکت دعا کرد و گفت: امیدوارم که خدمات شما مورد نظر و عنایات حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج