جاباما
۱۳۶۳۲۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

گزارشی از نمایشگاه ایفا ۲۰۱۴ (۲)

در این گزارش برخی از محصولاتی که تاکنون معرفی شده اند را برایتان معرفی کرده ایم.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲)

برترین ها: به رسم هر ساله نمایشگاه ایفای امسال در برلین آلمان برگزار شده و میزبان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الکترونیکی از سراسر دنیاست. اما ظاهرا امسال این نمایشگاه رنگ و بویی دیگر دارد و حضور شرکت‌های موبایلی پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شده است.

در این گزارش برخی از محصولاتی که تاکنون معرفی شده اند را برایتان معرفی کرده ایم.

نوکیا لومیا ۷۳۵ و ۷۳۰

می خواهیم در مورد لومیا ۷۳۵ صحبت کنیم. این گوشی روز پنج شنبه در کنفرانس پر سر و صدای IFA ۲۰۱۴ معرفی شد. این گوشی هم مانند لومیا ۸۳۰ از آخرین نسخه ویندوزفون ۸.۱ استفاده می کند.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲)

ظاهر این تلفن شبیه به لومیا ۸۰۰ است و البته برخلاف آن٬ اینجا با رنگ های متنوعی برای قاب پشتی روبرو هستیم. لومیا ۷۳۵ را به راحتی با یک دست می توان گرفت و قطر مناسبی هم دارد. صفحه ۴.۷ اینچی این دستگاه رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ دارد و از نوع LCD است.

در ساخت لومیا ۷۳۵ از چیپ اسنپدراگون ۴۰۰ چهارهسته ای ۱.۲گیگاهرتز استفاده شده. رم مورد استفاده در این دستگاه نیز ۱ گیگابایت است. باتری این گوشی ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و می توان انتظار داشت که حداقل یک روز با استفاده معمولی قابل استفاده باشد.

قاب پشتی این گوشی قابل تعویض است و در تمامی قاب های آن NFC تعبیه شده است.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲)

دوربین اصلی آن ۶.۷ مگاپیکسلی بوده و دوربین دوم آن لنز ۵ مگاپیکسلی دارد. دوربین جلوی این دستگاه لنزی با زاویه وسیع دارد و می توانید به کمک آن سلفی های بهتری با دوستانتان بگیرید.

لومبا ۷۳۰ هم نسخه دو سیم کارته لومیا ۷۳۵ است؛ همه ویژگی های آنها یکی است و تنها تفاوتشان امکان ارتباط ۴G LTE در لومیا ۷۳۵ است که این امکان در لومیا ۷۳۰ قرار داده نشده و از ۳G استفاده می کند.

لومیا ۷۳۵ در رنگ های سفید، مشکی، سبز و نارنجی عرضه می شود و فروش آن تا آخر امسال به قیمت ۲۹۰ دلار شروع خواهد شد. رنگ های لومیا ۷۳۰ هم مشابه ۷۳۵ بوده و به قیمت ۲۶۰ دلار به فروش خواهد رسید.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲)

ZenWatch ساعت زیبا و هوشمند ایسوس

بعد از روال متداول در انتشار ویدئوهای پیش‌نمایش برای عرضه یک محصول جدید، سرانجام ایسوس اولین ساعت هوشمند خود را در نمایشگاه IFA ۲۰۱۴ معرفی کرد. با عرضه شدن این ساعت پرده از این راز نیز برداشته شد که ساعت هوشمند ZenWatch که دارای سیستم‌عامل آندروید گجت های پوشیدنی است، به جمع خانواده ساعت‌های دایره‌ای نپیوسته است. اما در این ساعت کار قرار دهی یک نمایشگر ۱.۶۳ اینچی با وضوح ۳۲۰×۳۲۰ که قبلاً در سامسونگ Gear Live به‌کاررفته بود، به زیبایی تمام انجام‌گرفته است.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲)

بدنه این ساعت از استیل ضدزنگ منحنی ساخته‌شده است و صفحه آن از شیشه گوریلا گلاس ۳ منحنی ساخته‌شده است. این ساعت دارای یک ‌بند چرمی ۲۲ میلی‌متری است که به‌راحتی جدا و متصل می‌شود و این امکان را به شما می‌دهد تا بسته به احساستان رنگ مناسب را انتخاب و استفاده کنید.

اگر بخواهیم کمی در جزئیات سخت‌افزاری این ساعت هوشمند دقیق شویم باید بگوییم که، این ساعت دارای یک پردازنده ۱.۲ گیگاهرتز از نوع اسنپدراگون ۴۰۰ می‌باشد که از آن در ساعت‌های سامسونگ Gear Live، ال‌جی G Watch و ساعت جدید ال‌جی یعنی G Watch R استفاده‌شده است. همچنین این ساعت دارای ۵۱۲ مگابایت حافظه رم، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، یک باتری ۱.۴ وات‌ساعت، بلوتوث نسخه ۴، یک میکروفون و یک حس‌گر زیستی که می‌تواند ضربان قلب و فعالیت‌های شما را اندازه‌گیری کند، می‌باشد. با رعایت شدن استاندارد IP۵۵ در این ساعت می‌توانید به‌راحتی با آن به حمام بروید و زیر دوش از آن استفاده کنید. هنگامی هم که باتری ساعت کم می‌شود به‌راحتی می‌توانید آن را در محل شارژش قرار دهید تا شارژ شود- سکوی شارژ ZenWatch بسیار زیباتر از سکوی شارژ G Watch طراحی‌شده است.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲)

بهترین اسپیکرهای معلق در هوا

در نمایشگاه IFA از اسپیکرهای معلق در هوا رونمایی شد.

شرکت تایوانی ASWY با شرکت در نمایشگاه برلین از اسپیکرهای معلق در هوای خود رونمایی کرد. این محصول ساخت شرکت ASWY که به آن اسپیکر بلوتوثی معلق هم گفته می‌شود، دارای خروجی ۳ وات، ۵ ساعت طول ماندگاری شارژ باتری و قابلیت پشتیبانی از بلوتوث ۴ است برای معلق نگاه داشتن اسپیکرها در هوا به یک منبع انرژی نیاز است ولی این اسپیکرها بر روی زمین نیز کار می‌کنند.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲)

همچنین این دستگاه از درگاه USB هم پشتیبانی می‌کند و نیازی به استفاده از یک آداپتور جداگانه برای شارژ دستگاه وجود ندارد (هرچند که امکان استفاده از آن مقدور است). این اسپیکرها آبان ماه و به قیمت ۱۴۹ دلار عرضه می‌گردند. در ادامه با ما به تماشای ویدیویی از این اسپیکرهای معلق بنشینید.

Dell از اولین مانیتور رومیزی ۵K جهان رونمایی کرد

مانیتور جدید UltraSharp دل محصولی ۲۷ اینچی است که رزولوشن بسیار بالای ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل را به کاربر ارائه می‌دهد و تعداد پیکسل در هر اینچ آن دو برابر یک مانیتور ۴k به شمار می‌آید. دل به تازگی این محصول را معرفی کرده است.

تراکم این مانیتور ۲۱۸ پیکسل بر اینچ است که آن را در نزدیکی صفحه نمایش ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو رتینا با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل قرار می‌دهد. دل قرار است این مانیتور را در تعطیلات سال نوی میلادی به بازار عرضه کند و با قیمت ۲۵۰۰ دلار به فروش برساند. همچنین مانیتور جدید دل بالاخره توانسته رکورد مانیتور دسکتاپ ۱۳ ساله IBM با نام T۲۲۰/T۲۲۱ را بشکند و اکنون بالاترین رزولوشن بین صفحات مانیتور رومیزی را در اختیار داشته باشد.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲)

نام کامل این مانیتور Dell UltraSharp ۲۷ Ultra Hd ۵K است که خوشبختانه از سخت‌افزار بسیار خوبی بهره می‌برد و تمام ویژگی‌های یک مانیتور بسیار رده بالا و حرفه‌ای در این دستگاه وجود دارد. برای مثال تکنولوژی Dell PremierColor برای کالیبره کردن رنگ‌ها، Anti-Smudge تکنولوژی ضد لکه و Anti-Reflective ضد تابش از ویژگی‌های شاخص و تکنولوژی‌های است که دل در مانیتور ۲۷ اینچی خود به کار برده است. جالب است که این مانیتور ۶ پورت USB و یک درگاه کارت‌های حافظه را به همراه دارد و از دو بلندگوی یکپارچه Harman Kardon نیز بهره مند است.

بگذارید کمی بر سر رزولوشن بالای این دستگاه صحبت کنیم: این دستگاه با رزولوشن بالای ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ همراه شده است که تعداد تمام پیکسل‌های آن به ۱۴.۷ میلیون عدد (۱۴٫۷۴۵٫۶۰۰ به طور دقیق) می‌رسد. برای مقایسه با یک مانیتور ۴K یا یک تلویزیون که رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل (۴K) را داشته باشد، نهایتا تعداد تمام پیکسل‌ها به ۸.۳ میلیون عدد می‌رسد. حال یک مانیتور ۱۰۸۰p یا یک گوشی هوشمند تنها تعداد ۲ میلیون پیکسل با خود به همراه دارد. رزولوشن ۲۸۸۰ در ۵۱۲۰ برای صفحه نمایش ۲۷ اینچ، تراکم پیکسلی ۲۱۸ پیکسل در هر اینچ را منجر می‌گردد که آن را در رده لپ‌‌تاپ زن‌بوک ایسوس یا مک‌بوک پرو رتینای اپل قرار می‌دهد، اما چون تراکم پیکسلی آن بیش از ۳۰۰ نیست، پس در رده پایین‌تری از تبلت‌ و گوشی‌های هوشمند مدرن قرار می‌گیرد (بسیار کمتر از نوت ۴ که به تازگی معرفی شده). با این حال باید در نظر داشت که تراکم ۲۱۸ پیکسل بر اینچ برای یک مانیتور ۲۲ یا ۲۴ اینچی بسیار زیاد است، چون این مانیتور‌ها محمولا کمی بیشتر یا کمتر از ۱۰۰ پیکسل بر اینچ تراکم دارند.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (۲)

حال اینکه چطور دل توانسته به رزولوشن ۵K برسد زمانی که سایرین به تازگی در حال شروع تولید صفحه نمایش‌های ۴K هستند، حدسی را به ذهن می‌آورد؛ همانطور که همگی ما آگاه هستیم تاکنون کسی نتوانسته پنل‌های ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ را بسازد، مخصوصا در ۲۷ اینچ صفحه نمایش، پس به احتمال فراوان آن‌ چیزی که در این مانیتور شاهد هستیم، حاصل در کنار هم قرار گرفتن دو پنل ۲۵۶۰ در ۲۸۸۰ است تا چنین صفحه نمایشی حاصل شود. این دقیقا همان روشی است که برخی شرکت‌ها در تولید مانیتور‌های ۴K انجام می‌دهند و با کنار هم‌گذاشتن دو پنل ۱۹۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، یک مانیتور ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ را می‌سازند. قطعا این رزولوشن و این وضوح تصویر در مانیتور دل آن را به تجربه‌ای بسیار دلنشین در انجام بازی‌های مختلف و دیدن فیلم تبدیل می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج