جاباما
۱۳۶۵۹
۸ نظر
۵۲۶۴
۸ نظر
۵۲۶۴
پ

شخصیت تان چه رنگ و بویی دارد؟!

هميشه تست‌هاي شخصيت از جالب‌ترين تست‌ها براي همه شما بوده است؛اجازه دهيد يكي از اين تست‌ها را به شما نشان دهيم، اين تست مي‌تواند از روي بوي انتخابي شما، شخصيت‌تان را ارزيابي كند. حالا ببينيد، شخصيت‌تان چه رنگ و بويي دارد!

شخصیت تان چه رنگ و بویی دارد؟!
شخصیت تان چه رنگ و بویی دارد؟!

هميشه تست‌هاي شخصيت از جالب‌ترين تست‌ها براي همه شما بوده است؛ چون به‌طور كلي موضوع شخصيت و اين‌كه شما چه طور انساني هستيد و چه خصوصياتي داريد بسيار جالب است؛ بنابراين در همه جا وقتي به يك تست سنجش شخصيت برمي‌خوريد، بلافاصله به آن جواب مي‌دهيد تا از خصوصيات‌تان باخبرشويد! اما، تا به حال به اين موضوع توجه كرده‌ايد كه، چقدر از اين تست‌ها با خصوصيات شما مطابقت دارند؟ آيا سوال‌هاي اينگونه تست‌ها مي‌تواند سنجش درستي براي شخصيت شما باشد؟ ابتدا، اجازه دهيد يكي از اين تست‌ها را به شما نشان دهيم، اين تست مي‌تواند از روي بوي انتخابي شما، شخصيت‌تان را ارزيابي كند. حالا ببينيد، شخصيت‌تان چه رنگ و بويي دارد!


  • بوي كلر در استخرهاي بزرگ
  • بوي كباب و همبرگر و...
  • بوي سبزه وگل
  • بوي كرم‌هاي ضد‌آفتاب
  • بوي بچه كوچك


بگو كدام بو را دوست داري تا بگويم چه شخصيتي داري

توجه كنيد كه فقط بايد يكي از بوها را انتخاب كنيد:


۱- بوي كلر در استخرهاي بزرگ: كساني كه به بوي تند و تيز كلر در آب استخر علاقه‌مندند، افرادي مخاطره جو و اهل ريسك‌اند كه مدام به‌دنبال كسب تجربيات جديد هستند، شما عاشق تجربه كردن و در نتيجه شوك‌هاي غيرآشنايي هستيد كه يكباره بر شما فرود مي‌آيد!

۲- بوي كباب و همبرگر و...: بودن با خانواده براي شما اهميت فراواني دارد و به‌اين ‌ترتيب هميشه از استرس كمتري نسبت به ديگران برخورداريد. شما تلاش مي‌كنيد تا تمام اوقات فراغت خود را با خانواده بگذرانيد.

۳- بوي سبزه و گل: آيا به خاطر مي‌‌آوريد كه هميشه پدرتان را در كارهاي مربوط به گل و گياه يا مادرتان را براي آماده كردن ميز غذا و جمع كردن آن كمك مي‌كرديد؟ كساني كه عاشق بوي چمن‌هاي تازه كوتاه شده يا گل و سبزه هستند، افرادي مسئوليت‌پذير و دلسوزند و هرگز كاري را در نيمه راه رها نمي‌كنند. شما با بوي طبيعت زنده‌ايد و اين شادكامي و سرزندگي، يعني حيات و شما اين حيات به‌دست آمده از طبيعت را با هيچ‌چيز عوض نمي‌كنيد.

۴- بوي كرم‌هاي ضد‌آفتاب: شما فردي فعال، برون‌گرا و بانشاط هستيد كه شادترين لحظات زندگي‌تان مربوط به زماني است كه در حال انجام فعاليتي هستيد. يك سحرخيز واقعي كه با اعتمادبه‌نفس بسيار مي‌تواند روز را به‌خوبي آغاز كند!

۵- بوي بچه كوچك: بوي شيرخشك بچه هميشه شما را سست مي‌كند و معمولا بوي نوزادان، حسي غريب را در شما زنده مي‌كند؛ حسي كه به واسطه آن، خانواده بيش از همه‌چيز براي‌تان اهميت مي‌يابد. شما همانند مادران خانه‌دار يا مرداني كه عاشق زن و بچه خود هستند، دوست داريد تمام وقت خود را در خانه بگذرانيد و از بودن با نوزاد خود لذت ببريد! بوي خوش شيري كه هميشه از او مي‌آيد، بي‌اختيار شما را به سمت خانه مي‌كشاند تا بهترين لحظات را با او سپري كنيد. شما در خانه بودن، آن هم به دور از هر گونه هياهو و جنجال را به همه چيز ترجيح مي‌دهيد.


به‌نظر شما اين تست چه مشكلي دارد؟

آيا اين سوالات مي‌توانند نوع شخصيت‌تان را بسنجند؟حالا كمي دقيق‌تر به اين تست نگاه مي‌كنيم و به شرح اشكالات اين تست مي‌پردازيم .

موضوعي كلي در مورد تست‌هاي شخصيت وجود دارد و آن هم اين است كه هر يك از اين تست‌ها جنبه خاصي از شخصيت را مي‌سنجند و بعد خاصي از شخصيت را مورد بررسي قرار مي‌دهند، چون موضوع پيچيده‌اي مثل شخصيت انسان را نمي‌توان با يك تست و در همه زمينه‌ها مورد سنجش قرار داد.

شما چه بويي را انتخاب كرديد؟ آيا مي‌توان با اين بو خصوصيات شما را به درستي پيشگويي كرد؟ قبل از هر تفسيري روي اين تست، موضوعي كلي در مورد تست‌هاي شخصيت وجود دارد و آن هم اين است كه هر يك از اين تست‌ها جنبه خاصي از شخصيت را مي‌سنجند و بعد خاصي از شخصيت را مورد بررسي قرار مي‌دهند، چون موضوع پيچيده‌اي مثل شخصيت انسان را نمي‌توان با يك تست و در همه زمينه‌ها مورد سنجش قرار داد.

بنابراين براي هر دسته از خصوصيات و رفتارها، تست‌هاي جداگانه‌اي وجود دارد؛ مثل تست‌هاي پرخاشگري، عزت نفس، درون‌گرايي و برون‌گرايي، خودباوري و...در اينجا سعي شده با بيان فقط 5بو از كل بوهايي كه زندگي شما را در برگرفته كل شخصيت و خصوصيات شما را مورد بررسي قرار گيرد! آيا چنين چيزي امكان دارد ؟

بياييد كمي موشكافانه‌تر مسئله را بررسي كنيم. آيا واقعا بوها مي‌توانند بگويند ما چگونه انساني هستيم؟آيا خاطرات ما در مورد بوهاي مختلف يكسان است؟ چه كسي است كه از كباب خاطره‌اي خوش نداشته باشد و با فهميدن بوي كباب خاطره‌اي از خانواده‌اي دور هم برايش تداعي نشود؟(لطفا به استثناها فكر نكنيد!)چه كسي از بوي طبيعت بدش مي‌آيد؟ در اين هواي آلوده شهري، چه بهتر از اين‌كه در تعطيلات، به دامان طبيعت پناه ببريد تا اين ريه‌ها كمي هم، هواي تميز تنفس كنند؟ آيا همه كساني كه طبيعت دوست هستند، طبق تفسيرات اين تست مسئوليت‌پذير و دلسوزند؟

اگر انتخاب شما گزينه يك يعني بوي كلر استخرها باشد به اين معني است كه شما فردي ريسك‌پذير بوده و عاشق شوك‌هاي آني هستيد! چند نفر را مي‌شناسيد كه گزينه يك را انتخاب كنند؟ آيا بوي كلر توي استخرها بوي مطبوعي است؟ پس چرا همه از آن شكايت دارند و كساني كه اين بو را انتخاب نكرده‌اند اهل ريسك نيستند؟ منظور از عاشق شوك‌هاي آني بودن چيست؟يعني شما عاشق آن هستيد كه ناگهان به شما بگويند از كارتان اخراج شده‌ايد؟ شوكي بهتر از اين سراغ داريد؟مسئله ديگر، بيان خصوصيات مطلقا مثبت در اين تست‌هاست؟ يعني هر چه در شما جمع شده خوبي است و خصوصيات و رفتارهاي ناپسند، از آن مردماني، در كره ديگر است!

كاش اين تست‌ها با صراحت نمي‌گفت كه تحقيقات نشان داده‌اند! كدام تحقيقات اين چنين جامع و كامل بوده‌اند كه ثبت جهاني هم شده‌اند! اجازه دهيد در ادامه تستي به شما بدهيم كه با آن بتوانيد يكي از جنبه‌هاي شخصيت خود را بسنجيد؟ در اين تست سعي شده ميزان خود باوري و اعتقاد به‌خود، در شما مورد بررسي قرار گيرد؟ تا بفهميد تا چه ميزان مي‌توانيد خودتان باعث رشد و پيشرفت خودتان شويد؟ صادقانه پاسخ دهيد! سعي نكنيد بهتر از آنچه هستيد به‌نظر بياييد! با خود روراست بوده و باور و اعتقاد واقعي خود را انتخاب كنيد؟


شخصیت تان چه رنگ و بویی دارد؟!

چه شخصيتي داريد؟

در سوال‌هاي۱-۲-۵-۷-۸-۱۰-۱۱-۱۲-۱۶-۱۷-۱۸-۱۹-۲۰ اگر پاسخ بله را انتخاب كرده‌ايد، يك امتياز، به پاسخ خير، امتيازي ندهيد و به علامت؟ نيم نمره بدهيد، اگر در سوال‌هاي ۳-۴-۶-۹-۱۳-۱۴-۱۵ پاسخ خير را انتخاب كرده‌ايد يك امتياز، به پاسخ بله امتيازي ندهيد و به علامت؟ نيم نمره بدهيد.

نمره شما بين۲۰-۱۴ است: عالي، تبريك مي‌گوييم! شما به‌خودباوري دست يافته‌ايد و مي‌دانيد از زندگي‌تان چه مي‌خواهيد، زندگي شما همراه با پيشرفتي روزافزون است.

نمره شما بين ۱۳-۷ است: احساسات شما در مورد خودتان در نوسان است. هنوز درست نمي‌دانيد چه مي‌خواهيد، گاهي خود را آنچنان باور داريد كه همه چيز دست يافتني به‌نظر مي‌رسد و گاهي دچار شك و ترديد مي‌شويد. مواظب باشيد! و افكار مخرب را از خود دور كنيد.

نمره شما زير۶ است: متاسفانه، بيشتر باورها و اعتقادات شما مانع پيشرفتتان و ترمزي براي رسيدن به حد كمال در زندگي است اما ناراحت نباشيد، هنوز همه چيز را از دست نداده‌ايد، اگر بخواهيد مي‌توانيد تغيير را از همين حالا شروع كنيد.


چند نصيحت دوستانه

رمز توفيق و خودباوري و پيشرفت اين است كه چه ميزان خواستار تحقق آن هستيد. به همين دليل است كه عقايد و باورهاي شما در زندگي داراي اهميت است. خودباوري و پيشرفت آسان‌تر خواهد شد اگر باور داشته باشيد:

1- شما انتخاب‌كننده هستيد. (عبارت شماره 10)
۲- يادگيري و پيشرفت آنقدر با اهميت هستند كه نمي‌توان آن‌ها را به شانس و تصادف واگذار كرد. (عبارت شماره ۷)
3- خوش باوري و رضايت از خود، بزرگ‌ترين آفت رشد و خود باوري مداوم است. (عبارت شماره 8)
۴- ياد گرفتن از موفقيت‌ها اهميتي برابر با ياد گرفتن از اشتباهات دارد. (عبارت شماره ۱۱)
5- هميشه راه‌ها و امكاناتي براي بهبود وجود دارد. (عبارت شماره 16)
۶-هر روز چيز جديدي مي‌توان آموخت. (عبارت شماره ۱۸)
7- هر چيزي محصول يادگيري‌هاي خود ماست. (عبارت شماره 2)
۸- كليد رشد و پيشرفت در دست خود ماست. (عبارت شماره ۱۷)

البته آنچه شما باور داريد محصول يادگيري و تجربيات قبلي شما طي سال‌هاست اما اين بدان معنا نيست كه باورهاي شما براي هميشه تثبيت شده و قابل تغيير نيست. عقايد قابل تغيير و اصلاح پذيرند. ۲ راه براي تغيير و تعديل باورهاي‌تان وجود دارد: اول، بي‌اعتنايي و بي‌توجهي به برخي باورها و تحت فشار قرار دادن خودتان براي دنبال كردن فعاليت‌هاي جديد است. در اين صورت مي‌توانيد اميدوار باشيد كه تجربيات جديد شما باعث خواهد شد كه ارزيابي مجددي از باورهاي‌تان در مورد ارزشمندي چيزها داشته باشيد. دوم: مي‌توانيد بعضي از باورهاي‌تان كه مانع پيشرفت است، مورد حمله مستقيم قرار دهيد. يادتان نرود كه براي رسيدن به‌خودباوري و پيشرفت حاصل از آن، نخست بايد به‌خود توجه كنيد به اين منظور كه ديگران را پس از خود موردتوجه قرار دهيد. ديگر اين‌كه براي بهبود عملكرد خود بكوشيد، آگاهانه در جست‌وجوي فرصت‌هاي يادگيري باشيد، راهي را كه براي يادگيري پيموده‌ايد، حاصل شانس و تصادف ندانيد، نيازهاي خود را ارزيابي كنيد، هدف‌هاي خود را مشخص كنيد، موفقيت‌هاي خود را ارزيابي كنيد، براي تجربه كردن امور جديد و متفاوت بكوشيد، آن‌چه را آموخته‌ايد به كار ببنديد و ناراحتي كوتاه مدت را به خاطر جذابيت يادگيري بلندمدت تحمل كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

شخصیت تان چه رنگ و بویی دارد؟!



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • lili

      ممنون جالب بود ولی ناقص بود.چرا بوی بنزین و لاک ناخن و صابون نداره.اینا بوهای مورد علاقه من هستند

      پاسخ ها

      • سارا

        با نظرت موافقم اما من بوی لاستیک نوی چرخ ماشینم خیلی دوست دارم...بوی بنزینم عالیه زیادی که بو میکنی بوی شکلات میده!!!!

    • yalda

      همه چي عاليهههههههههههههههههه واقعا

    • zx

      Exactly ba lili agree hastam

    • محسن

      احسنت خوب بود

    • یه مهربون

      خیلی خوب بود استفاده کردیمممممممممممممممممم

    • hiva

      من که از بوی بنزین سر درد میگیرم ولی عاشق بوی لاک ناخن و بوی زمینه بارون خورده و بوی کتابم البته آخری فقط از بوش خوشم میاد ها :)

    • بدون نام

      کاش بوی حموم هم داشت.من عاشق این بو هستم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج