۱۳۶۶۰
۲ نظر
۵۶۴۵
۲ نظر
۵۶۴۵
پ

ماساژ جادویی برای رفع خستگي چشم‌

ريافت اين ماساژ كه از جمله ساده‌ترين ماساژهاي رفع خستگي عضلات چشم است به ما كمك مي‌كند تا نيروي از دست رفته عضلات چشم را به آن‌ها باز گردانيم و با تسريع جريان گردش خون در اين ناحيه از بروز خشكي و دردهاي احتمالي ناشي از آن در چشم و عضلات اطراف آن پيشگيري كنيم.

ماساژ جادویی برای رفع خستگي چشم‌
ماساژ عضلات اطراف چشم يكي از موثر‌ترين راه‌ها براي‌كاهش فشارهايي است كه در طول روز بر اين عضلات وارد مي‌شود. ماساژ اين عضلات علاوه‌بر آن‌كه خستگي روزانه را از اين ناحيه بيرون مي‌كند تاثير مستقيمي بر اعصاب اطراف چشم داشته و مي‌تواند از بروز خشكي چشم، سردرد و دردهاي شايع چشم به‌ويژه در ساعت‌هاي پاياني روز پيشگيري كند. بسياري از افرادي كه از كامپيوتر استفاده مي‌كنند يا ساعت‌هاي زيادي را به مطالعه و تماشاي تلويزيون مي‌گذرانند در ساعت‌هاي پاياني روز به اين ماساژ احتياج پيدا مي‌كنند. دريافت اين ماساژ كه از جمله ساده‌ترين ماساژهاي رفع خستگي عضلات چشم است به ما كمك مي‌كند تا نيروي از دست رفته عضلات چشم را به آن‌ها باز گردانيم و با تسريع جريان گردش خون در اين ناحيه از بروز خشكي و دردهاي احتمالي ناشي از آن در چشم و عضلات اطراف آن پيشگيري كنيم.


اين ماساژ را با روغن گياهي تجربه كنيد

براي ارائه اين ماساژ و بهبود خستگي چشم مي‌توانيد از روغن نيز استفاده كنيد. يكي از بهترين روغن‌ها براي ماساژ اطراف چشم روغن زيتون و روغن جوانه گندم است. براي شروع، صورت و چشمان‌تان را از هرگونه مواد آرايشي و بهداشتي پاك كرده و آن را كاملا خشك كنيد. سپس با كمك روغن‌هايي مثل روغن زيتون، روغن جوانه گندم، روغن هسته انگور يا روغن بادام كه در گروه روغن‌هاي زود جذب قرار دارند سرانگشتان‌تان را آغشته كرده و براي ماساژ دادن صورت آماده شويد. اين ماساژ را مي‌توانيد روي صورت خود يا صورت ديگر اعضاي خانواده اجرا كنيد.


ماساژ جادویی برای رفع خستگي چشم‌

اين نقطه را 3 دقيقه ماساژ دهيد

حدفاصل ۲ چشم فاصله‌اي وجود دارد كه از آنجا پل بيني آغاز مي‌شود. در ۲ طرف اين پل نقطه‌اي وجود دارد كه ماساژ دادن آن تاثير زيادي در كاهش خستگي چشم و عضلات اين ناحيه دارد. براي ماساژ اين نقطه ابتدا چشم‌هاي خود را ببنديد و پس از آغشته‌كردن سبابه ۲ انگشت اين نقطه را به‌مدت ۳ دقيقه به آرامي ماساژ دهيد. دقت كنيد كه فشار سرانگشتان‌تان آرام و ملايم باشد و حركت پوست و عضلات لطيف اين ناحيه را زير پوست خود احساس كنيد. اين ماساژ نخستين مرحله براي افزايش ميزان جريان گردش خون در عضلات ناحيه چشم و رفع خستگي محسوب مي‌شود. توصيه مي‌شود افرادي اين ماساژ را به نزديكان‌شان ارائه دهند كه ناخن بلند نداشته باشند. ناخن بلند مانع از ارائه صحيح ماساژ به عضلات چشم شده و امكان آسيب‌زدن به پوست اطراف ناحيه چشم را تشديد مي‌كند.


ماساژ جادویی برای رفع خستگي چشم‌

عضلات بيروني چشم را فراموش نكنيد

عضلات بيروني چشم درست در زاويه خارجي چشم قرار گرفته‌اند. اين عضلات بسيار حساس و لطيف هستند و بايد مراقب بود كه با فشار بيش از حد انگشتان به آن‌ها آسيب وارد نشود. براي ماساژ اين نقطه كافي است نرمي انگشتان سبابه را نزديك به زاويه خارجي چشم‌ها قرار دهيد و با حركت‌هاي دوراني اما آرام عضلات اين ناحيه را ماساژ دهيد. ماساژ اين ناحيه علاوه بر تغذيه و آبرساني مناسب سلول‌ها و بافت‌هاي اين ناحيه به تخليه خستگي از اين ناحيه كمك كرده و موجب ريلكسي عضلات چشم مي‌شود. هر چه ميزان ريلكسي عضلات چشم به‌ويژه در زاويه چشم‌ها بيشتر باشد احتمال بروز چروك‌هاي سطحي و عميق در اين ناحيه نيز كاهش مي‌يابد.


ماساژ جادویی برای رفع خستگي چشم‌

ماساژ عضلات شقيقه و تسكين تنش‌ها

پس از انجام ماساژ نقطه دروني و بيروني چشم، نوبت به عضلات شقيقه مي‌رسد كه در ارتباط نزديك با عضلات ناحيه چشم است. براي ماساژ لازم است از هر ۲انگشت سبابه‌خود كمك بگيريد. تنها كافي سرانگشتان‌تان را روغني كرده و بند اول انگشتان سبابه را روي شقيقه‌ها بگذاريد. در اين مرحله كافي است با حركات دوراني عضلات شقيقه و عضلات نزديك به زاويه بيروني چشم را ماساژ دهيد. اين ماساژ علاوه بر اين‌كه به رفع تنش و خستگي چشم‌ها به‌دليل انجام فعاليت‌ها و كار روزانه كمك مي‌كند، موجب آرامش اعصاب اين ناحيه شده و ماساژ گيرنده را آرام و ريلكس مي‌كند.


ماساژ جادویی برای رفع خستگي چشم‌

انتقال انرژي به چشم‌ها با ماساژ

در ناحيه پس سر نيز ۲ نقطه وجود دارد كه در انتقال انرژي و ايجاد جريان گردش خون مناسب در عضلات چشم بسيار موثر است. اين ۲ نقطه كه درست در ناحيه رويش موها در پشت سر قرار دارند را با كمك ۲ انگشت شست به آرامي ماساژ دهيد. بهترين ماساژ براي اين نقطه ارائه ماساژ دوراني خفيف است كه در مدت زمان ۳دقيقه به مرور بر ميزان فشار سرانگشتان شست افزوده مي‌شود. تنها مراقب باشيد كه ميزان اين فشار به حدي نرسد كه موجب آزار ماساژ گيرنده باشد. اين ماساژ را مي‌توانيد هم با كمك روغن و هم بدون روغن روي نقاط پس‌سري اجرا كنيد.


ماساژ جادویی برای رفع خستگي چشم‌

تخليه خستگي از ناحيه سر و گردن

در آخرين مرحله براي ايجاد ريلكسي و تخليه خستگي و انرژي‌هاي منفي از ناحيه سر بهترين كار ماساژ نقاط روي شانه است. اين نقاط كه در ۲ طرف گردن و در حد فاصل مساوي ميان گردن و شانه قرار گرفته است را با كمك هر دو انگشت شست و سبابه ماساژ دهيد. اين نقطه را ميان دو انگشت گرفته و با فشارهايي كه به مرور قوي‌تر مي‌شود يك تا ۳ دقيقه ماساژ دهيد. اين ماساژ كمك مي‌كند تنش‌هاي ناحيه سر و گردن كم شده و اعصاب اين ناحيه ريلكس و آرام شود. با آرامش يافتن اعصاب اين ناحيه اعصاب چشم نيز به مرور به ريلكسي مي‌رسند.


نکته : ارائه ماساژ عضلات ناحيه چشم، خواص متعددي دارد. يكي از مهم‌ترين اين خواص از بين بردن خستگي‌ها و فشارهايي است كه در طول روز در اين عضلات به‌وجود مي‌آيد. همه ما در طول روز به‌دليل قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشيد، انجام فعاليت‌هاي اداري، كار با كامپيوتر، تماشاي تلويزيون، مطالعه، دوخت و دوز و بسياري ديگر از كارهاي روزمره از چشمان‌مان كار مي‌كشيم اما كمتر به رفع خستگي و تخليه فشارها و تنش‌هاي اين عضو مهم فكر مي‌كنيم. ارائه ماساژ به عضلات ناحيه چشم علاوه بر رفع خستگي و افزايش توانايي و قدرت بينايي در افراد به پيشگيري از پيري زودرس پوست در اين ناحيه نيز كمك مي‌كند. به اين ترتيب كه هر چه ميزان خستگي و فشاري كه بر عضلات اين ناحيه وارد مي‌شود كمتر باشد از ميزان چين و چروكي پوست در اين ناحيه نيز كاسته مي‌شود. بنابراين توصيه مي‌كنيم هر شب پيش از خواب اين ماساژ را دست كم روي عضلات چشم خود اجرا كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

ماساژ جادویی برای رفع خستگي چشم‌


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ج حمیدی

      عالی

    • ه

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج