۱۳۶۷۸۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هر ۱۲ ثانیه یک نفر قربانی جرایم سایبری

رئیس پلیس سایبر گفت: هر ۱۲ ثانیه یک نفر در دنیا قربانی جرایم سایبری می شود و مجرمان اینترنتی سالانه ۳۸۸ میلیارد دلار به جیب می زنند.

خبرگزاری مهر: سردار کمال هادیانفر در دومین کارگاه آموزشی منطقه ای همکاریهای بین المللی مبارزه با جرایم سایبری اظهار داشت: امروزه فناوری ارتباطات جامعه جهانی را به طور بنیادین دستخوش تغییر و تحول کرده که بر اساس آن شیوه و سبک زندگی انسانها و روابط اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: امروز همه به این درک رسیده ایم که مسائل جرایم سایبری جهانی هستند و وقتی جرمی در یک گوشه جهان رخ می دهند می تواند تهدیدی برای سایر کشورها باشد.

به گفته رئیس پلیس جرایم سایبر، بیش از 70 درصد پرونده های جرایم در کشورهای توسعه یافته و 40 درصد جرایم در کشورهای در حال توسعه جنبه بین المللی و فراملی دارند. آخرین آمارهای منتشر شده سازمان اینترپل در هر 12 ثانیه یک نفر قربانی جرایم سایبری می شود که این آمار روبه افزایش است.

هادیانفر با اشاره به اینکه جرایم سایبری در سال گذشته میلادی 113 میلیارد دلار به طور مستقیم به جامعه جهانی هزینه مستقیم تحمیل کرده است تاکید کرد: مجرمان در این سال بیش از 388 میلیارد دلار به جیب زده اند در همین سال سازمان ها به طور میانگین 122 حمله سایبری موفق را تجربه کرده اند. این آمارها نشانگر اهمیت فضای سایبر است که حتی گروههای منفور تروریستی نیز از آن برای جذب آموزش و به کارگیری نیرو استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس سایبر درگیر موضوع فضای تاریک وب شده اند تاکید کرد: بیش از چهار درصد فضای کلی وب برای مردم آشکار است و 96 درصد از این فضا در لایه های وب عمیق دارد. مجرمان حرفه ای گروه های سازمان یافته و ترریستی ارتباطات خود را در لایه زیرین و پنهان انجام می دهند.

هادیانفر با اعلام اینکه بدون همکاری کشورها نمی توان پیش بینی پیشگیری و مقابله کرد گفت: به طور متوسط 50 درصد جریان ملی و مابقی جنبه بین المللی دارد. در حوزه جرایم سایبری مرز فیزیکی بی معناست و از هر نقطه ای می توان در نقطه دیگر جرمی را مرتکب شد.

وی با اشاره به اینکه امروز همه کشورها می دانند عقب ماندگی پلیس ها در عرصه مبارزه با جرایم سایبری بیشترین خطر را برای سایر کشورها دارد تاکید کرد: با توجه به فرامرزی بودن جرایم سایبر کافی است یک کشور استانداردهای لازم برخورد با جرایم سایبر را نداشته باشد تا این کشور به بهشت مجرمان سایبری تبدیل شده و تهدیدی برای سایر کشورها شود.

هادیانفر با بیان اینکه امروز ایران پیشگام همکاری و تبادل اطلاعات است افزود: آماده ایم به سایر کشورهای منطقه برای راه اندازی پلیس سایبر کمک کنیم و می توانیم تجربیات و ابزارهای تولیدی خودمان را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

به گفته رئیس پلیس جرایم سایبر، پلیس سایبر دارای قدرت کشف 65 درصدی جرایم سایبری است و تاکنون در راستای اهداف همکاریهای مشترک تعامل خوبی را با سازمان اینترپل UNODC و IGCI داشته باشیم.

هادیانفر با بیان اینکه چهار پیشنهاد مطرح می کنیم که امیدواریم در مصوبات این کارگروه باشد، افزود: UNODC باید در قالب یک طرح جامع مهم در صحن سازمان ملل پیشنهاد مدیریت اینترنت را در قالب مدیریت سازمان ملل مطرح کند و انحصار مدیریت جهان را که امروز تبدیل به ابزاری استثماری و جاسوسی به نفع آمریکا از کشورهای مظلوم جهان شده است از دست این کشور خارج کنند.

وی افزود: باید بستر ارتباطی شبیه سامانه اینترپل برای کشورهای عضو UNODC به منظور تبادل اطلاعات راه اندازی شود. ضمن اینکه در حوزه سایبر با منطقه بندی کشوری معین تعیین و UNODC نیز از این کشورها پشتیبانی مالی و تجهیزاتی کند.

به گفته هادیانفر، باید قوانین بین المللی توسط نهادهای بین المللی در زمینه پیشگیری مبارزه با جرایم و حملات سایبری تدوین شود.

رئیس پلیس جرایم سایبر همچنین در جمع خبرنگاران در مورد قدرت کشف پلیس سایبری ایران گفت: در حال حاضر آمریکا و کره جنوبی تنها 20 درصد جرایم سایبری خودشان را کشف می کنند در حالی که پلیس فتای ایران 84 درصد جرایم رخ داده در کشور را کشف می کند. همچنین در حال حاضر 18 محصول بومی توسط متخصصان کشورمان ساخته شده است.

وی با اعلام اینکه ایران 45 میلیون کاربر اینترنت دارد، افزود: 23 میلیون از این افراد جوان هستند که ما دو موضوع پیشگیری وضعی و اجتماعی را برای تامین امنیت فضای مجازی در نظر گرفته ایم. تامین امنیت فضای مجازی امری نسبی است و در حوزه سازمانها نیز سعی کرده ایم حساسیت شان را نسبت به امنیت شبکه افزایش دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج