۱۳۶۸۲۳
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

موج جدید هاچ بک ها

همان راهی را می روند که رنو ۲۱ در ایران آغاز کرد. هاچ بک ها که با پراید و ۲۰۶ توانایی شان را به رخ کشیدند، حالا فهرست بلندبالایی دارند، اگرچه در بعضی مواقع قیمت بالایشان توی ذوق می زند.

موج جدید هاچ بک ها



روزنامه هفت صبح : از همان زمان ورودشان به بازار پرطرفدار بودند. هاچ بک ابتدا با رنو به رانندگان ایرانی معرفی شد. سال ها بعد پراید را شناختیم و لذت رانندگی با آنها پس از ورود پژو 206 به اوج رسید. هر چقدر که زمان گذشت، جوان ها به پتانسیل بالای این دسته از خودروها پی بردند؛ با اینحال هنوز هم برگ برنده هاچ بک ها در تمام خیابان ها، سهولت رانندگی شهری است؛ بخصوص در شهرهای بزرگی مثل تهران که جای پارک به سختی پیدا می شود و حتی طبق آمارهای موجود بیشترین میزان دعواهای شهر تهران سر جای پارک اتفاق می افتد.

در مطلب پیش رو اطلاعات فنی 14 خودرو هاچ بک که در خیابان های کشور دیده می شوند را ارائه کرده ایم. در میان هاچ بک های وارداتی به کیا پیکانتو، هیوندای رسول، ریو هاچ بک 2014، یاریس هاچ بک 2014، رنو مگان هاچ بک E4، هیوندای ولوستر، رونو اسکالا، هیوندای i20، MVM315 جدید و مزدا 2 پرداخته ایم. اگرچه هنوز هم می توان روی خرید خودروهایی مثل انواع پژو 206، پژو 207، تیبا 2 و در آخر، پراید 111 هم حساب باز کرد.

هیوندای ولوستر

موج جدید هاچ بک ها

هیوندای ولوستر یک خودروی کوپه سه در است که واردکننده آن شرکت آرمان خودرو آتیه است. از مشخصات فنی این خودرو می توان به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۸.۱۲ ثانیه ای و موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر آن اشاره کرد. همچنین مصرف سوخت این خودرو در شهر ۱۰.۵ لیتر و در اتوبان ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هیوندای ولوستر در بازار ایران در دو مدل دو ایربگ و فول ارائه می شود. قیمت ولوستر فول ۲۰۱۴ در نمایندگی های آسان موتور ۱۲۳ میلیون و ۵۷۲ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۲۱ میلیون تومان است.

تیبا ۲

تیبا ۲ محصول شرکت سایپا است. این خودرو چهار سیلندر بوده و حجم موتور آن هزار و ۵۰۰ سی سی است. موتور این خودرو ۱.۵ لیتر حجم دارد که ۵ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه دارد. مصرف سوخت این خودرو در شهر ۶.۹۵ لیتر و در بزرگراه ها ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

موج جدید هاچ بک ها

عرضه تیبا هاچ بک از شهریور ماه امسال آغاز شد و قیمت قطعی این خودرو نیز در نمایندگی سایپا ۲۷ میلیون تومان تعیین شده است، با اینحال پیش فروش آن با پیش پرداخت ۱۲ میلیون تومان صورت می گیرد.

رنو اسکالا

فروش رونو اسکالا از سوی نماینده رسمی خودروهای وارداتی رنو در ایران صورت می گیرد. حجم موتور این خودروی هاچ بک دو هزار سی سی است که دارای سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۷.۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو همچنین در جاده ۶.۱ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند.

موج جدید هاچ بک ها

اسکالا در بازار ایران در سه مدل ۲۰۱۴E۲، ۲۰۱۴E۴ و کروکی عرضه می شود. قیمت رنو اسکالا مدل ۲۰۱۴E۲ در نمایندگی ۱۰۷ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۰۹ میلیون تومان است. همچنین قیمت مدل ۲۰۱۴E۴ این خودرو در نمایندگی ۱۱۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۱۹ میلیون تومان است. اسکالا کروکی هم در نمایندگی و بازار آزاد به ترتیب ۱۷۷ میلیون تومان و ۱۹۲ میلیون تومان قیمت دارد.

هیوندای i۲۰

هیوندای i۲۰ دومین هاچ بک از محصولات شرکت هیوندای در بازار ایران است که بعد از حضور نسبتا موفق i۳۰ در بازار، i۲۰ راهی بازار شد. این خودر با قوی ترین موتور یعنی نمونه ۱.۶ لیتری به بازار ایران عرضه شده که حجم این موتور هزار و ۶۰۰ سی سی است.

موج جدید هاچ بک ها

هیوندای i۲۰ همچنین می تواند به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو در جاده ها ۵.۴ لیتر و در مسافت های شهری ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می سوزاند. این خودرو در حال حاضر در نمایندگی با قیمت ۸۵ میلیون و ۹۳۷ هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت ۸۹ میلیون تومان به فروش می رسد.

MVM۳۱۵

چری A۱۳ یا فالوین ۲ که در ایران توسط مدیران خودرو با نام MVM۳۱۵ ساخته می شود، چهارمین محصول چینی است که به خط تولید این شرکت اضافه شده است. از ویژگی های این خودرو موتور ۱.۵ لیتری آن است که جزو ۱۰ موتور برتر چین انتخاب شده است.

موج جدید هاچ بک ها

این خودرو در شهر برای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۹ لیتر و در بزرگراه چهار لیتر بنزین می سوزاند. این خودرو در نمایندگی ۳۸ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان فروخته می شود. در بازار آزاد نیز قیمت این خودرو ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

مزدا ۲

موج جدید هاچ بک ها

مزدا ۲ در سال ۱۹۹۶ با الگوبرداری از طرح فورد فستینا که روی کیا پراید اجرا شده بود توسط شرکت مزدای ژاپن طراحی و عرضه شد. این خودرو توسط گروه بهمن عرضه می شود و دارای حجم موتور هزار و ۵۰۰ سی سی است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰ ثانیه است و در ادامه این خودرو به حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت شهری این خودرو ۶.۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت آن در اتوبان ها ۸.۱۱ لیتر است. قیمت این خودرو در نمایندگی ۶۹ میلیون تومان و در بازار آزاد ۸۹ میلیون تومان است.

کیا پیکانتو

موج جدید هاچ بک ها

شرکت کره ای کیا با توقف تولید پراید، درصدد طراحی جایگزین جدید این خودرو هاچ بک برآمد و در نهایت پیکانتو را به عنوان یکی از جایگزین های این خودرو معرفی کرد. موتور این خودرو هزار و ۲۵۰ سی سی حجم دارد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۱ کیلومتر در ساعت است. این خودرو با ظرفیت باک ۳۵ لیتری در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۷ لیتر و در اتوبان ۴.۵ لیتر بنزین می سوزاند. این خودرو در بازار ایران با دنده اتومات و شش ایربک ارائه می شود که قیمت آن در نمایندگی ۶۹ میلیون و ۸۱۸ هزار تومان است و در بازار آزاد نیز به قیمت ۷۲ میلیون تومان فروخته می شود.

کیاسول

این محصول کره ای پنج سال سن دارد و با چهره ذوزنقه ای خود دومین خودروی پرفروش کمپانی کیا به شمار می رود. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و شتاب آن در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در کمتر از ۹ ثانیه صورت می گیرد. موتور این خودرو ۱.۶ لیتر است.

موج جدید هاچ بک ها

سول در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۹.۸ لیتر بنزین مصرف می کند که این رقم در اتوبان ها به ۷.۸ لیتر می رسد. گنجایش باک بنزین این خودرو ۵۴ لیتر است. این خودرو در نمایندگی ها با قیمت ۱۲۳ میلیون و ۶۱۳ هزار تومان ارائه می شود. قیمت خودروی سول در بازار آزاد نیز ۱۳۳ میلیون تومان است.

ریو ۲۰۱۴

موج جدید هاچ بک ها

کیا ریو که یکی از نوادگان پراید به شمار می آید، توانایی پاسخ دادن به محدوده وسیعی از نیازها را دارد. موتور چهار سیلندر بنزینی ۱.۶ لیتری این خودرو ۱۳۸ اسب بخار نیرو تولید می کند. حداکثر سرعت این خودرو به ۱۷۰ تا ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت بنزین این خودرو در شهر ۷.۵۸ لیتر در صد کیلومتر است. ریو در اتوبان ها هم ۵.۸۸ لیتر بنزین مصرف می کند. گنجایش باک بنزین ریو ۴۵ لیتر است. این خودروی هاچ بک در نمایندگی ها ۹۱ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

یاریس هاچ بک

موج جدید هاچ بک ها

تویوتا یاریس یکی از بهترین های کلاس هاچ بک بوده و هست و معمولا به راحتی در خیابان های باریک مانور می دهد. موتور این خودرو هزار و ۳۰۰ سی سی گنجایش دارد. حداکثر سرعت در یاریس هاچ بک ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد آن در ۱۲ ثانیه انجام می شود. ظرفیت باک این خودرو ۴۲ لیتر و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن به طور متوسط ۶.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو در نمایندگی ها ۱۰۲ میلیون تومان و در بازار آزاد ۱۰۴ میلیون تومان فروخته می شود.

رنو مگان هاچ بک E۴

طراحی خانواده مگان با هدف تولید خودرویی انجام گرفت که بلافاصله توجه همگان را به خود جلب کند و از دنیای اتومبیلرانی و اشتیاق دوستداران خودرو الهام بگیرد. حجم موتور رنومگان ۲ هزار سی سی است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰.۴ ثانیه است و می تواند به حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

موج جدید هاچ بک ها

سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو در شهر برای ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰.۴ لیتر است و در اتوبان ها نیز این رقم به ۶.۱ لیتر می رسد. قیمت این خودرو در نمایندگی ۱۲۰ میلیون تومان و در بازار آزاد چهار میلیون تومان بیشتر از قیمت نمایندگی آن است.

پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و پراید ۱۱۱

محبوبیت پژو ۲۰۶ و خانواده پر تعداد آن با یک نگاه به تعداد این خودرو در خیابان ها مشخص می شود. این ماشین با حجم موتور ۱.۳ لیتری، شتاب ۱۴.۱ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. پژو ۲۰۷ هم که مدل روزآمد شده ای از ۲۰۶ است، مصرف آن در خیابان های شهر پنج لیتر و در جاده ها ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. تیپ ۲ این خودرو در نمایندگی ۲۹ میلیون تومان است.

موج جدید هاچ بک ها

پژو ۲۰۷ هم یک خودرو با شتاب صفر تا صد ۹.۶ ثانیه ای و مصرف سوخت ۵.۱ لیتر در خارج از شهر و ۸.۶ لیتر در داخل شهر است. حجم موتور آن ۱.۵ لیتر و حداکثر سرعت آن ۱۹۸ کیلومتر بر ثانیه است. قیمت پژو ۲۰۷ در نمایندگی ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

نوبت به پراید ۱۱ می رسد. خودرو محبوب جوان هایی که نمی خواهند خیلی پول برای خودروی خود خرج کنند. یک مدل جمع و جور با موتوری ۱.۳ لیتری با مصرف ۵.۳ لیتر در جاده ها و ۵.۹ لیتر در داخل شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر که با این بنزین گران، خیلی به جیب شما فشار وارد نمی کند. در این خودرو برای راننده ایربگ منظور شده است. شتاب صفر تا صد آن هم ۱۴.۵ ثانیه است. مدل SE این هاچ بک در نمایندگی ۲۰ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان به فروش می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      البته در مورد مصرف پژو 207 برعکس نوشتید در شهر 8/9 و در جاده 5 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف میکند

    • محمد

      الان رنو ساندرو و رنوساندرو استپوی کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      من برای مقایسه این دوتا ماشین با بقیه ماشین های هاچ بک توی سایتتون اومدم و همه چیز بود بجز این دوتا ماشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج