۱۳۶۹۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آی‌فون ۶ هم آمد، آن هم در دو مدل

اپل در جریان یک کنفرانس خبری در کالیفرنیا، از ساعت هوشمندی به نام «اپل واچ» و دو تلفن هوشمند تازه به نام های آی‌فون ۶ و مدلی بزرگتر به نام آی‌فون ۶ پلاس رونمایی کرد.

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

برترین ها: اپل در جریان یک کنفرانس خبری در کالیفرنیا، از ساعت هوشمندی به نام «اپل واچ» یا «ساعت اپل» رونمایی کرد. این ساعت نخستین محصول جدیدی است که از زمان عرضه آی پد و بعد از مرگ استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت معرفی می‌شود.

در این ساعت می‌توان از اپلیکیشن‌های مختلفی که برایش طراحی شده استفاده کرد. «ساعت اپل» همچون نمونه‌های ساخت شرکت‌های رقیب، حرکات و رفتارهای فیزیکی بدن را دنبال می‌کند تا در اپلیکیشن‌های مربوط به سلامت و بهداشت از آنها استفاده شود.

این دستگاه همینطور با گوشی آی‌فون ارتباط برقرار می‌کند تا از امکانات آن استفاده کند.

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

نمایشگر «ساعت اپل» لمسی است و می‌تواند تفاوت شدت لمس شدن را تشخیص داده و بر اساس آن دستورات متفاوتی را اجرا کند. این دستگاه همینطور با «سیری»، دستیار شخصی اپل هم سازگار است و فرامین صوتی کاربر را اجرا می‌کند.

روی این ساعت می‌توان ساعت‌هایی با اشکال گوناگون به نمایش درآورد یا از نقشه استفاده کرد. «ساعت اپل» همینطور می ‌تواند ضربان قلب صاحبش را اندازه بگیرد. اپل بطور مشخص در زمینه عمر باتری این ساعت چیزی نگفته است.

هرچند شرکت‌های زیادی پیش از اپل وارد بازار ساعت‌های هوشمند شده‌اند، بسیاری از کارشناسان انتظار دارند ورود اپل روی خریداران تاثیر گذاشته و تکانی به بازار نه چندان گرم این دستگاه‌ها بدهد.

رئیس شرکت موتورولا پیشتر گفته بود که از ایده گسترش بازار ساعت‌های هوشمند توسط اپل استقبال می‌کند. این شرکت هفته پیش از ساعت هوشمند خود، موتو ۳۶۰ رونمایی کرد.

«ساعت اپل» که در دو اندازه عرضه خواهد شد و قرار است اوایل سال آینده میلادی وارد بازار شود، ۳۴۵ دلار قیمت دارد.



گوشی‌های بزرگتر

اپل همینطور از دو تلفن هوشمند تازه به نام های آی‌فون ۶ و مدلی بزرگتر به نام آی‌فون ۶ پلاس رونمایی کرد.

هر دو مدل از گوشی‌های قبلی اپل بزرگترند و بعضی عرضه آنها را اقدامی در جهت مقابله با روی آوردن کاربران به گوشی‌های اندرویدی تعبیر کرده‌اند. آی‌فون شش ۴.۷ اینچ یا ۱۱.۹ سانتی متر و آی‌فون ۶ پلاس ۵.۵ اینچ یا ۱۴ سانتیمتر است. این دو گوشی حدود نیم میلیمتر از مدل قبلی نازکترند.

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

وضوح نمایشگرهای دو گوشی تازه به آنچه اپل «رتینا اچ دی» نامگذاری کرده ارتقا یافته است. این به این معناست که آی‌فون ۶ در هر اینچ ۳۲۶ پیکسل و آی‌فون ۶ پلاس ۴۴۰ پیکسل عرضه می‌کند. هرچند این ارقام از مدل‌های قبلی آی‌فون بیشتر است اما از نظر تعداد پیکسل همچنان از گوشی‌هایی نظیر گالاکسی اس ۵ و نوت ۴ سامسونگ یا اچ تی سی وان کمتر است.

آی‌فون‌های تازه به پردازنده قوی‌تر مجهز شده و هر دو مدل وعده دوام باتری بیشتری می‌دهند. اپل گفته پردازنده A۸ که در این گوشی‌ها از آن استفاده شده اجرای دستورات را ۲۵ درصد سریعتر می‌کند.

اپل پیش از این اصرار داشت انتخاب اندازه گوشی‌هایش را به اندازه دست انسان و امکان استفاده از گوشی با یک دست نسبت دهد. مدیر عامل سابق این شرکت زمانی گفته بود: «هیچکس گوشی‌ای که در یکدست جا نشود را نمیخرد.»

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

اما به نظر می‌رسد اپل که در سال های اخیر و با رقابتی شدن بازار به مرور سهم کمتری از فروش گوشی‌های هوشمند نسیبش می‌شود، سعی دارد خود را از نظر تنوع به رقبایش نزدیک‌تر کند.

در بازار آمریکا سهم اپل از فروش گوشی‌های هوشمند کمتر از ۳۴ درصد است در حالی که اندروید ۶۰ درصد از سهم فروش را در دست خود دارد.

کارشناسان معتقدند بین طرفداران قدیمی اپل هم عطش زیادی برای گوشی‌های بزرگتر وجود داشته است.

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

‌خدمات پرداخت پول

آنچه بیش از تغییرات ظاهری و سخت افزاری در این گوشی‌ها توجه کارشناسان را به خود جلب کرده تعبیه فناوری «ان اف سی» یا «ارتباط حوزه نزدیک» است که امکان پرداخت پول از طریق گوشی همراه را فراهم می‌کند.

اپل این امکان را در قالب خدماتی به نام «اپل پی» یا خدمات «پرداخت اپل» معرفی کرده است.

این شرکت با همکاری ویزا، مسترکارد و آمریکن اکسپرس، بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده کارت‌های اعتباری و همینطور چند فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای قصد دارد خدمات پرداخت پول از طریق گوشی‌های تازه اش را در آمریکا عرضه کند.

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

کاربران آی‌فون می توانند تنها با نزدیک کردن گوشی یا بعدتر «ساعت اپل» به گیرنده «ان اف سی» در مغازه‌ها پول پرداخت کنند.

به رغم آنکه فناوری «ان اف سی» سال‌هاست در گوشی‌های ساخت شرکت‌های رقیب تعبیه شده‌اند، استفاده از آنها بسیار محدود بوده‌است.

رویکرد اپل در استفاده از این فناوری با کارکردی مشخص و همراه کردن بازیگران دیگری چون صاحبان کارت‌های اعتباری، کارشناسان را امیدوار کرده که بالاخره فناوری «ان اف سی» کارکرد واقعی و جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

گوشی‌های تازه اپل ۱۹ سپتامبر وارد بازار می‌شوند.

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

مشخصات کامل آی‌فون ۶

آیفون ۶ در دو نسخه‌ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی معرفی شد. نمونه‌ی کوچکتر آیفون ۶ که با همین نام شناخته می‌شود، دارای یک صفحه‌ی نمایش ۴.۷ اینچی است که با این وجود در مقایسه با نسخه‌های پیشین که شامل آیفون ۵S و ۵ با صفحه‌ی نمایش ۴ اینچی است، رشد کرده است.

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

صفحه‌ی نمایش جدید مورد استفاده در این تلفن‌هوشمندرزولوشنی برابر ۱۳۴۴ در ۷۵۰ دارد که ماحصل آن رقم خوردن تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ می‌شود و اپل آن را رتینا اچ‌دی نام‌گذاری کرده است. همچنین این صفحه‌ی نمایش با عنوان ios strenthened معرفی شد که به‌نظر می‌رسد برخلاف شایعاتی است که حکایت از بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش سافایر در آیفون ۶ داشت.

ضخامت آیفون ۶ برابر ۶.۹ میل‌متر است که از این‌رو این تلفن‌هوشمند لقب باریک‌ترین تلفن‌هوشمند ساخت اپل را به خود اختصاص داده است. از جمله‌ی تغییرات دیگر اعمال شده انتقال کلید پاور به حاشیه‌ی جانبی گوشی است تا دسترسی به آن راحت‌تر باشد.

اپل در آیفون ۶ از تراشه‌ی جدید A۸ خود بهره گرفته است که بنابر اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی ۲۵ درصد از نسل پیشین سریع‌تر است. از جمله‌ی بهبودهای حاصل شده در این تراشه باید به سریع‌تر شدن تراشه‌ی گرافیکی مورد استفاده نیز به اندازه‌ی ۵۰ درصد اشاره کرد.

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

اپل سایز تراشه‌ی A۸ را نیز در مقایسه با A۷ در حدود ۱۳ درصد کوچک‌تر کرده و تراشه‌ی A۸ خود براساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتری توسعه داده است. همچون A۷ تراشه‌ی جدید اپل نیز یک محصول ۶۴ بیتی است که براساس گفته‌های اپل می‌توان بسیار سریع‌تر از سایر پردارنده‌های موجود عمل کند، چراکه سایر پردازنده‌ها به مرور زمان در اثر عواملی چون حرارت و سایر مشکلات از نظر پردازشی کند‌تر می‌شوند.

باتری مورد استفاده در آیفون ۶ اپل قادر است تا انرژی تلفن‌هوشمند برای ۱۴ ساعت مکالمه مداوم را تامین کند که این آمار نشان از بهبود عملکرد باتری به اندازه‌ی ۴۰ درصد در مقایسه با آیفون ۵S دارد. همچنین باید به قابلیت تامین انرژی مورد نیاز برای وب‌گردی در حالت ۳G و LTE برای ۱۰ ساعت و پخش ویدئو بصورت مداوم برای ۱۱ ساعت نیز اشاره کرد که در مقایسه با آیفون ۵S شاهد افزایشی ۱ ساعته است.

آیفون ۶ از شبکه‌های LTE با قابلیت انتقال داده‌ها با نرخ ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. این تلفن‌هوشمند از ۲۰ کانال مختلف در شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کند که براساس گفته‌های اپل بیشترین تعداد کانال در میان تلفن‌های‌هوشمند موجود و معرفی شده به بازار است.

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

اپل ترجیح داده تا همچنان از دوربینی با رزولوشن ۸ مگاپیسل در تلفن‌‌هوشمند خود استفاده کند، اما وجه‌تمایز این سنسور با نسخه‌های پیشین بزرگ‌تر شدن پیکسل‌ها است. همچنین گشادگی این سنسور f/۲.۲ است که با یک فلاش دوگانه نیز همراه شده است. آیفون ۶ از لرزش‌گیر دیجیتال تصویر و برادر بزرگ‌تر آن آیفون ۶ پلاس از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد.

در مورد قابلیت فیلم‌برداری نیز آیفون ۶ قادر است تا ویدئوهایی با رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه ذخیره کند. ضمناً آیفون ۶ با ثبت تصاویر ویدئویی با نرخ ۱۲۰ یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه می‌تواند ویدئوهای تصویر آهسته ذخیره کند.

اما یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که در آیفون ۶ گنجانده شده، سیستم پرداخت جدیدی است که کاربران آیفون ۶ از آن استفاده خواهند کرد: NFC نقشی اساسی را در سیستم پرداخت جدید آیفون بازی می‌کند که می‌توان با استفاده از آن بدون نیاز به لمس و از طریق کارت‌های پشتیبانی شده و همچین ترمینال‌های موجود در ۲۲ هزار فروشگاه به خرید بپردازند.

آی‌فون 6 هم آمد، آن هم در دو مدل

آیفون ۶ در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری از تاریخ ۱۹ سپتامبر با قیمتی ۱۹۹ دلار بصورت قراردادی برای نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه خواهند شد. قیمت نسخه‌ی قراردادی برای نسخه‌های ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایتی برابر ۲۹۹ دلار و ۳۹۹ دلار است. اپل نسل جدید تلفن‌هوشمند خود را در ۱۵۵ کشور دنیا تا پایان سال جاری میلادی به فروش خواهد رساند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج