۱۳۷۰۲۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

توضیح درباره فیلترینگ برخی سایت‌ ها

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با رد گزینشی بودن فیلترینگ سایت‌های اصولگرا و اعلام اینکه روز گذشته وبسایت‌هایی نظیر روحانی‌نیوز، شریان و لحظه آنلاین مسدود شده‌اند، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری مهر: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با رد گزینشی بودن فیلترینگ سایت‌های اصولگرا و اعلام اینکه روز گذشته وبسایت‌هایی نظیر روحانی‌نیوز، شریان و لحظه آنلاین مسدود شده‌اند، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

در پی درج گزارشی مبنی بر فلیترینگ گزینشی سایت‌های خبری اصولگرا، یک مقام آگاه در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در تماس با خبرگزاری مهر، ضمن رد این موضوع گفت: تا پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 19 شهریور) فهرستی از وبسایت‌های خبری که قرار است در همین راستا مسدود شوند، منتشر خواهد شد.

به گفته وی، در این خصوص اطلاعیه‌ای صادر خواهد شد که از طریق وبسایت معاونت مطبوعاتی قابل پیگیری است.

این مقام آگاه در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود:هیچ برخورد گزینشی صورت نگرفته و بر اساس این فهرست، سایت‌های بدون مجوز 10 تا 10 تا مسدود خواهند شد.

وی با رد این ادعا که فرآیند مسدودسازی از سایت‌های منتقد دولت آغاز شده است، بار دیگر تاکید کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد هیچ برنامه‌ای برای برخورد گزینشی ندارد و در همین راستا روز گذشته وبسایت‌هایی نظیر روحانی‌نیوز، شریان و لحظه آنلاین نیز مسدود شده‌اند.

هفته گذشته حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سایت‌های خبری فاقد مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات، هشدار داد که «مسدود می‌شوند و مدیرانشان نیز به مراجع صالحه قضایی معرفی خواهند شد».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مطابق قانون مطبوعات، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برای فعالیت، الزاماً می‌بایست نسبت به اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات اقدام کنند. بر این اساس به نظر می‌رسد تصمیم اخیر کاملاً اقدامی قانونی است.

با این حال فیلتر شدن یکی از سایت‌های اصولگرا - که دارای چنین شرایطی است - در روزهای گذشته در حالی که برخی سایت‌های اصلاح‌طلب با شرایط مشابه همچنان فعال هستند، این شائبه و نگرانی را به وجود آورده بود که گویا روند فیلترینگ سایت‌های فاقد مجوز از هیئت نظارت، قرار است از سایت‌های اصولگرا آغاز شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج