۱۳۸۰۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیشنهاد ۱۰ میلیون دلاری آمریکا به قذافی

براساس اسناد فاش شده جديد مشخص شد، در حالي كه خشونت و آشوب در ليبي به اوج خود رسيده بود و اين كشور در حال وارد شدن به جنگ داخلي بود، چند مقام آمريكايي به دنبال سوءاستفاده از اين شرايط و دستيابي به درآمد كلان بودند.

براساس اسناد فاش شده جديد مشخص شد، در حالي كه خشونت و آشوب در ليبي به اوج خود رسيده بود و اين كشور در حال وارد شدن به جنگ داخلي بود، چند مقام آمريكايي به دنبال سوءاستفاده از اين شرايط و دستيابي به درآمد كلان بودند.

اسناد جديد كشف شده در طرابلس نشان مي‌دهد، اين چهار مقام آمريكايي از جمله يك عامل سابق سيا، يك كارشناس تروريسم، يك قانونگذار از كانزاس‌سيتي و يك عضو سابق كميته ملي جمهوري‌خواهان به معمر قذافي ديكتاتور سابق ليبي پيشنهاد داده بودند كه آنها را به عنوان مشاور استخدام كند.

اين افراد خواهان ده ميليون دلار براي شروع مذاكرات با قذافي بودند.

در نامه‌اي كه اين گروه به قذافي نوشته‌اند آمده است: مبلغ درخواستي تنها انگيزه‌اي براي وكلا و مشاوران جهت كمك به قذافي است.

در اين نامه سه صفحه‌اي كه در تاريخ هفده آوريل نوشته شد، اين گروه به عنوان "گروه اقدام آمريكا" كه در صدد است تلاش كند گوي سبقت را از شورشيان ليبي در ميدان نبرد سياسي بربايد و حمايت دولت آمريكا از قذافي را جلب كند، معرفي شد.

در اين نامه مشاوران قول دادند كه ميلياردها دلار از دارايي‌هاي مسكوت شده ليبي را آزاد كنند و تلاش نمايند تا سازمان ملل قطعنامه‌هايي به نفع ليبي صادر كند.

پیشنهاد ۱۰ میلیون دلاری آمریکا به قذافی

يكي ديگر از افراد دخيل در نوشته اين نامه يك بلژيكي به نام "درك بورگرز" است كه در نامه نوشته است: شورشيان ليبي داراي لابي‌گرهاي خود در واشنگتن هستند و قذافي نيز بايد نمايندگاني و لابي‌گرهايي در اين حوزه داشته باشند.

اين گروه شامل "نيل ليوينگ استون"، يك كارشناس سابق تروريسم و نظريه پرداز و نويسنده كه در سال جاري ميلادي به ايالت خود مونتانا بازگشت تا براي رسيدن به سمت فرمانداري اين ايالت تلاش كند، بود.

از ديگر افراد اين گروه مي‌توان به "مارتي مارتين" اشاره كرد كه رئيس سابق يكي از بخش‌هاي سازمان سيا بوده است.

فرد ديگر "نيل آلپرت" نام دارد كه سابقا براي كميته ملي جمهوري‌خواهان و كميته روابط عمومي آمريكا ـ اسرائيل فعاليت مي‌كرده است.

نفر چهارم "رندل وود" نام دارد كه قانون‌گذار كانزاس‌سيتي است و در چند دهه گذشته نماينده سازمان‌هاي ليبي در آمريكا بوده است.

در نامه اين گروه به قذافي آمده است: گروه ما كه شامل افراد همدرد با ليبي است، بي‌نهايت نگران شرايط فعلي است و اين گروه تلاش دارد مانع اقدام دشمنان بين‌المللي عليه ليبي شود و از يك رابطه عادي كاري ليبي با دولت آمريكا حمايت كند.

ليوينگ استون به روزنامه نيويورك تايمز گفت: ما در تلاش بوديم تا يك پناهگاه عرب زبان براي قذافي پيدا كنيم.

البته هيچ سندي مبني بر موافقت قذافي و يا دولتمردان او با استخدام اين گروه موجود نيست و اين احتمال وجود دارد كه اين نامه به رويت قذافي نرسيده باشد.

بورگرز نيز اظهار داشت: وي طرفدار ابقاي قذافي در قدرت تا زمان برگزاري انتخابات بوده است زيرا وي در طول ۴۲ سال گذشته از هيچ يك كشور ساخته و كيفيت زندگي مردم ليبي را ارتقا داد.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پیشنهاد ۱۰ میلیون دلاری آمریکا به قذافی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج