جاباما
۱۳۸۱۷۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اوج‌ مصرف بنزین در آستانه بازگشایی مدارس

معاون وزیر نفت با اشاره به اوج‌گیری دوباره متوسط مصرف روزانه بنزین کشور همزمان با آغاز دور پایانی سفرهای تابستانی مردم و در آستانه فصل بازگشایی مدارس اعلام کرد: به دلیل افزایش تولید بنزین در پالایشگاه‌ها واردات این فرآورده نفتی به نصف کاهش یافته است.

خبرگزاری مهر: عباس کاظمی امروز در گفتگویی درباره آخرین وضعیت تامین بنزین مردم در آستانه فصل بازگشایی مدارس، گفت: هم اکنون موجودی بنزین در انبارهای نفت کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و هیچ گونه مشکلی در تامین بنزین مردم وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در شرایط فعلی هیچ گونه نگرانی بابت تامین بنزین مردم وجود ندارد، تصریح کرد: در آستانه فصل بازگشایی مدارس موجودی بنزین ذخیره سازی شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی حدودی دو برابری داشته است.

معاون وزیر نفت با اشاره به اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین بنزین مردم در هفته پایانی تابستان و فصل بازگشایی مدارس، اظهار داشت: در طول چند روز گذشته با اوج گیری سفرهای تابستانی متوسط مصرف بنزین کشور بار دیگر به بیش از 75 میلیون لیتر در روز رسیده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه متوسط مصرف روزانه بنزین در پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی حدود سه درصدی داشته است، تبیین کرد: با این وجود در طول چند هفته پیش روی پیش بینی می شود متوسط مصرف این فراورده استراتژیک نفتی با رشدی حدود هفت درصد همراه باشد.

کاظمی همچنین با بیان اینکه با وجود رشد مصرف بنزین در کشور اما واردات این فرآورده نفتی بر خلاف پیش بینی‌ها به نصف کاهش یافته است، یادآور شد: برای نیمه نخست سال جاری پیش بینی واردات روزانه حدود 10 میلیون لیتر بنزین وجود داشت.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در حال حاضر حجم واردات بنزین به کمتر از پنج میلیون لیتر در روز کاهش یافته است، تاکید کرد: با توجه به پیش بینی کاهش مصرف بنزین در فصل پائیز و زمستان احتمال کاهش بیشتر واردات بنزین در ادامه سال جاری وجود دارد.

معاون وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل کاهش واردات بنزین در سال جاری افزایش تولید این فرآورده نفتی در پالایشگاه های نفت کشور بوده است.

تماس با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می دهد که در طول چند روز گذشته تاکنون با افزایش سفرهای تابستانی متوسط مصرف بنزین در کشور هم افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در روز سه شنبه 18 شهریور ماه بیش از 74 میلیون لیتر، چهارشنبه 19 شهریور ماه 75 میلیون لیتر، پنج شنبه 20 شهریور ماه نزدیک به 82 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج