۱۳۸۲۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پیشنهاد جدید برای گرانی برق

مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ایران گفت: برای توسعه انرژي هاي نو نياز به سرمايه گذاري بخش خصوصي داريم و دولت به تنهايي با نصب چند توربين نمي تواند در اين زمينه موفق عمل كند و سرمايه گذاران مطمئن باشند با تغيير تعرفه ها و افزايش قيمت انرژي اين صنعت بسيار سود ده خواهد بود.

خبرگزاری مهر: مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ایران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت برق و انرژی در کشور منجر به افزایش انگیزه بخش خصوصی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر خواهد شد، از نصب یک نیروگاه جدید برق بادی در ارتفاعات كوه آبيدر سنندج خبر داد.

يوسف آرمودلي در گفتگویی با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی یک نیروگاه جدید برق بادی در ارتفاعات كوه آبيدر سنندج، گفت: این نیروگاه برق بادی به زودی در این منطقه احداث خواهد شد.

مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ایران با اعلام اینکه هم اكنون ايستگاه باد سنجي به منظور بررسي و مطالعه وضعيت وزش باد در ارتفاعات كوه آبيدر سنندج نصب شده است، تصریح کرد: در صورت كسب نتايج لازم از اين مطالعات توربين بادی با ظرفيت 660 كيلووات در منطقه نصب خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: شرط لازم براي ايجاد توربين بادي در هر منطقه وزش باد با سرعت بیش از پنج متر برثانيه است كه به احتمال زياد اين امكان در دامنه كوه آبيدر فراهم است و در آينده نزديك شاهد نصب توربين در اين منطقه خواهيم بود.

آرمودلي با بيان اينكه در برخی از مناطق آموزشی و واحدهای دانشگاهی سنندج پتانسيل خوبي براي نصب توربين بادي وجود دارد و بايد در اين مناطق نيز ايستگاه هاي باد سنجي نصب شود، اظهار داشت: از سال گذشته در منطقه زرينه اوباتو هم ايستگاه باد سنجي نصب شده است و مطالعات برروي وضعيت باد منطقه در جريان است.

وي قيمت پائين برق مصرفي را از عوامل اصلي عدم استقبال لازم از انرژي هاي تجديد پذير دانست و تاكيد كرد: افزايش قيمت حامل هاي انرژي به ويژه برق در سال‌هاي آينده ناگزير خواهد بود و از اين رو سرمايه گذاري در زمينه انرژي هاي نو در آينده نزديك بسيار سود ده خواهد بود.

مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ایران با اشاره به اينكه برق با قيمت كيلوواتي 460 تومان از توليد كنندگان خريداري خواهد شد بیان كرد: برای توسعه انرژي هاي نو نياز به سرمايه گذاري بخش خصوصي داريم و دولت به تنهايي با نصب چند توربين نمي تواند در اين زمينه موفق عمل كند و سرمايه گذاران مطمئن باشند با تغيير تعرفه ها و افزايش قيمت انرژي اين صنعت بسيار سود ده خواهد بود.

این مقام مسئول از استان كردستان به عنوان یکی از قطب های تولید برق بادی در کشور یاد کرد و خاطرنشان ساخت: يكي از دلايل عدم استقبال مردم از انرژي هاي نو عدم اطمينان به دانش فني و تخصص و نيز خدمات پس از فروش است و بر این اساس از وزارت آموزش و پرورش، مراکز فني حرفه اي و دانشگاهها در خواست می‌شود كه در زمينه پرورش متخصصان برق خورشيدي و بادي با صنعت برق همکاری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج