۱۳۸۵۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اهانت نژادپرستانه به رونالدینیو

یکی از سیاستمداران مکزیکی ستاره برزیلی پیشین بارسلونا را که به تازگی دوران بازیگری‌اش را در آمریکای شمالی آغاز کرده، هدف توهین نژادپرستانه قرار داد.

خبرگزاری تسنیم: رونالدینیو، ستاره پیشین تیم ملی برزیل که ماه گذشته به تیم کره‌تاروی مکزیک پیوسته است از سوی کارلوس مانوئل تروینیو، یکی از سیاستمداران این کشور مورد توهین نژادپرستانه واقع شد، زمانی که وی برنده توپ طلای سال‌‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ را در صفحه شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی میمون خطاب کرد.

مسئولان باشگاه کره‌تارو به این اهانت نژادپرستانه واکنش تندی نشان داده‌اند و با شکایت از وی از مسئولان قضایی مکزیک خواستار مجازات عضو حزب محافظه‌کاران ملی مکزیک و معاون پیشین توسعه اجتماعی در شهرداری کرتارو شده‌اند.

کارلوس مانوئل تروینیو که ظاهراً از ازدحام و ترافیک به وجود آمده در نزدیکی استادیوم کورخیدورا به هنگام برگزاری مراسم معارفه رونالدینیو به هواداران کره‌تارو عصبانی شده است،‌ در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی این‌گونه نوشت:من واقعاً دارم تلاش می‌کنم که با این وضعیت مدارا کنم اما از فوتبال متنفرم و بدتر از آن از اینکه این ورزش چگونه می‌تواند همه را به مشتی احمق تبدیل کند. از فوتبال بیشتر متنفر می‌شوم زمانی که می‌بینم مردم برای دیدن یک میمون، یک برزیلی که میمونی بی‌ارزش بیش نیست به خیابان‌های هجوم می‌‌آورند و راه را سد می‌کنند تا ۲ ساعت طول بکشد که به خانه‌‌ام برسم.

جملات تند تروینیو موجی از خشم را در فضای مجازی به وجود آورد طوری که او مجبور شد پیام خود را پس از دریافت صدها پاسخ حذف کند، هرچند او خیلی دیر اقدام به این کار کرد و پیامش در سایر شبکه‌‌ها منتشر شد.

در واکنش به این اتفاق، باشگاه کره‌تارو بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است: تبعیض نژادی بی‌پروا و آزاد یک مشکل اجتماعی جدی است که به هویت مردم ضربه می‌زند. باشگاه گایوس بلانکوس دِکره‌تارو قویاً‌ هرگونه نژادپرستی و تبعیض نژادی را محکوم می‌کند. تبعیض نژادی، بیگانه‌هراسی و بی‌عدالتی میان زن و مرد و دیگر فعالیت‌های تبعیض‌آمیز را نوعی از خشونت می‌دانیم که باید از جامعه ریشه‌کن شوند. مسئولان باید برای رفع این معضل پا پیش گذاشته و این اتفاق را برای همه به یک درس عبرت تبدیل کنند. همه ما میمون هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج