جاباما
۱۳۸۸۶۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (۱)

برخی مکان ها در دنیا وجود دارد که باید از نزدیک آنها را دید. باید زیبایی شان را لمس و عظمت پدیدآورنده آن را ستایش کرد.

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

برترین ها: برخی مکان ها در دنیا وجود دارد که باید از نزدیک آنها را دید. باید زیبایی شان را لمس و عظمت پدیدآورنده آن را ستایش کرد. شاید نتوان در قاب دوربین جزئیات این چشم‌اندازهای خیال‌مانند را به تصویر کشید اما باز هم رویایی دیده می شوند. این مکان ها را باید پیش از مرگ دید.

Salar de Uyuni - بولیوی

سالاردو ییونی، بزرگ ترین کویر نمک دنیاست که در نزدیکی رشته‌کوه آند در جنوب غربی کشور بولیوی در آمریکای جنوبی واقع شده‌است. این دشت پوشیده از نمک در ارتفاع ۳۵۶۵ متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد و وسعت آن ۱۰٬۵۸۲ کیلومتر مربع است.

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

Mount Roraima - ونزوئلا

کوه رورایما در ونزوئلا یکی از مناطق دیدنی جهان است و دلیل آن شکل کوه است که به یک میز شبیه است. طول این کوه ۴۰۰ متر از چهار طرف است و تنها راه بالا رفتن از این کوه وجود شیبی طبیعی به شکل پله است. آسمان بر بلندای این کوه هر روز می بارد و موجب می شود، از همه طرف های آن آبشارهایی روان شود که از جمله بلندترین آبشارهای جهان به شمار می آید.

این کوه بر فراز منطقه جنگلی مرزی بین دو کشور برزیل و ونزوئلا واقع شده و الهام بخش نویسنده بزرگ آرتور کانندویل در خلق کتاب دنیای گمشده بوده است.

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

Zhangjiajie Sandstone Pillars - چین

ژئوپارک جنگل سنگی با قله‌های ماسه سنگی ژانگ جیاجی در بخش باختری استان هانان(Hunan) در جنوب چین قرار دارد که به خاطر شکل ماسه سنگ های کوارتزی آن مشهور است و مساحتی به وسعت ۳۶۰۰ کیلومتر مربع را می پوشاند.

روی هم رفته بیش از ۳ هزار قله ماسه سنگی در این ژئوپارک وجود دارد که تقریبا بیش از یکهزار تای آن ها بلندتر از ۲۰۰ متر هستند و بلندترین آنها تا ۳۵۰ متر بلندی یافته است. درختان کاج و شجرالمعبد جذابی در بالای قله ها ایستاده اند. تصویر این ناحیه با قله های پوشیده از سبزه، آب زلال، دره های تنگ متقاطع و گونه‌های وسیع جانوران و گیاهان، آن را به مکانی جذاب برای جهانگردان بدل کرده است.

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

پارک چسلر - یوتا

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

Socotra - یمن

جزیره سوکوترا در آن سوی ساحل آفریقا در اقیانوس هند و در ۲۵۰ کیلومتری سومالی و ۳۴۰ کیلومتری یمن واقع شده است. قسمتی از جمهوری یمن است، اما یکی از بیشترین و منحصر به فردترین گروه از جمعیت های اسکان یافته در جهان است. در واقع جزیره سوکوترا یکی از ۴ جزیره ای است که از لحاظ جغرافیایی در قسمت دور افتاده ای از قاره آفریقا قرار دارد و قدمت آن به ۶ تا ۷ میلیون سال می رسد.
جزیره ی سوکوترا مملو از گونه های مختلف و نادر گیاهی و جانوری است. تقریبا نیمی از گیاهان و حیواناتی که در این جزیره یافت می شوند به صورت بومی و محلی هستند. این مکان دارای شگفت انگیز ترین گونه هایی است که در این منطقه یافت می شوند و شما از دیدن آنها بسیار شگفت زده خواهید شد.

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

جزیره سوکوترا متشکل از سواحل شنی خشک می باشد و این سواحل با سنگ های آهکی پر شده اند. این جزیره همچنین دارای جلگه های مرتفعی است که از غارهایی به طول ۶ تا ۷ متر پر شده است.

این منطقه دارای آب و هوایی نسبتاً گرم و خشک است. این جزیره یک مکان نا آشنا و شگفت انگیز برای بینندگان است و شما از دیدن گیاهان غیر متعارف و جذاب آن متحیر خواهید شد.

Bryce Canyon - یوتا

پارک ملی برایس کنیون، پارکی طبیعی در ایالت یوتا در ایالات متحده آمریکا است.

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

کوهستان Zhangye Danxia - چین

این پدیده بی نظیر زمین شناسی که معروف به دانکسیا لندفرم است از برخی مناطق در چین قابل رویت است، مانند ژانگی در استان جانسو. دانکسیا که یعنی «ابر سرخ» بخشی از زمین است که از سنگ های ماسه ای قرمز رنگ تشکیل شده که در طی زمان به کوه ها و صخره هایی عجیب تبدیل شده اند.

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

The Wave - ایالت متحده

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

Wave Rock - استرالیا

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

باداب سورت - ایران

باداب سورت، چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است که واقع در روستای ارست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری است. این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. ثبت جهانی این باداب نیز پس از پاموک‌کاله‌ی ترکیه، به عنوان دومین چشمهٔ آب شور جهان بوده است. سال‌ها پیش روستایی به نام سورت در نزدیکی باداب وجود داشته که امروزه از میان رفته است.

این چشمه‌ها در بلندای ۱۸۴۱ متری از تراز دریا جای دارند، در ایران بی‌نظیر هستند. اطراف چشمه پوشیده از درختچه‌های زرشک وحشی و ارتفاعات بالاتر پوشیده از جنگل‌های سوزنی برگ است.

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (1)

این باداب شامل چندین چشمه با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است. چشمه پرآب دارای آب بسیار شور و استخری با قطر حدود ۱۵ متر و عمق زیاد است. چشمه دوم که در بالادست و شمال غربی این چشمه قرار دارد، ترش مزه و دارای آبی به رنگ قرمز و نارنجی است، در اطراف چشمه کمی رسوب آهن نشسته‌است.

جریان آب‌های رسوبی و معدنی این چشمه‌ها طی سال‌ها، در شیب پایین دست کوهستانی خود، صدها طبقه و ده‌ها حوضچه پلکانی بسیار زیبا به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه‌های مختلف پدید آورده‌است. این طبقات و حوضچه‌ها در واقع جاذبه اصلی و ویژگی منحصر به فرد چشمه‌های باداب سورت است. زیبایی این طبقات و محل ویژه قرارگیری چشمه در دامنه کوهستان و چشم اندازهای اطراف به ویژه در غروب تحسین برانگیز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیــ حسیـن ـــر

      خیلی عالی بود
      مرسی

    • سارا

      این چه تیتریه که زدین ؟ عبارات خیلی قشنگتری هم میشد نوشت .

    • پارسا

      سلام.
      بعد معرفی پیایی باداب سورت در دوسه سال اخیر از تلویزیون و سایت های متعد اینترنتی متاسفانه این منطقه زیبا و منحصر به فرد رو به خرابی میرود !!!!
      این مسئله توجه مسئولین و هموطنان عزیز گردشگر را میطلبد.
      یا حداقل کمتر اینور اونور معرفی کنید.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج