جاباما
۱۳۸۹۳۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سفر ۵ زن سینماگر ایرانی به نیویورک

نیکی کریمی، فرشته طائرپور، نگار آذربایجانی، غزل شاکری، سمیه قاضی‌زاده جهت شرکت در "کنفرانس جهانی سینمای زنان" به نیویورک می‌روند.

خبرگزاری ایسنا: نیکی کریمی، فرشته طائرپور، نگار آذربایجانی، غزل شاکری، سمیه قاضی‌زاده جهت شرکت در "کنفرانس جهانی سینمای زنان" به نیویورک می‌روند.

در این کنفرانس که با نمایش فیلم "آینه‌های روبرو" به کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور، روز ١٨ سپتامبر (۲۷ شهریور ماه) افتتاح می‌شود، فیلمسازان، اساتید و کارشناسانی از کشورهای استرالیا، کانادا، آرژانتین، چین، آلمان، یونان، هند، ایتالیا، نیوزلند، کره جنوبی، ترکیه و امریکا حضور خواهند داشت.

بعد از نمایش فیلم، علاوه بر کارگردان و تهیه‌کننده، غزل شاکری (یکی از بازیگران اصلی فیلم) نیز در جلسه گفتگو با تماشاگران شرکت خواهند کرد و به سئوالات حاضران در مورد ساخت این فیلم پاسخ خواهند داد.

فیلم "سوت پایان" ساخته نیکی کریمی نیز در آخرین روز این رویداد سینمایی-تحقیقاتی، به عنوان برنامه اختتامیه به نمایش درخواهد آمد و در جلسه نقد و بررسی آن علاوه بر کارگردان، فرشته طائرپور نیز حضور خواهند داشت.

سمیه قاضی زاده، از محققین و منتقدین سینمای ایران نیز در این کنفرانس مقاله‌ای تحت عنوان «نقش سیاسی اجتماعی دو سینماگر زن رخشان بنی اعتماد و تهمینه میلانی» را قرائت خواهد کرد.

نمایش فیلم سینمایی "خیابان تله" ساخته ویوین کیو از چین و مستند کوتاهی از پشت صحنه "آینه‌های روبرو" نیز از دیگر فیلم‌های این کنفرانس خواهند بود.

بنا بر این گزارش، از چهره‌های شاخصی که در این کنفرانس سخنرانی خواهند داشت می‌توان به "ریچارد آلن" از دانشگاه نیویورک، "جین گینیس" از دانشگاه کلمبیا و "دبرا زیبرمن" مدیر موسسه بین‌المللی "زنان فیلم می‌سازند" اشاره کرد.

کنفرانس جهانی سینمای زنان که مدیریت آن را خانم "الیزابت کاپلان" و همکارش "آن بریوس" برعهده دارند، توسط موسسه علوم انسانی دانشگاه ستونی بروک در نیویورک برگزار می‌شود.

این موسسه اخیرا تحقیقاتی را تحت عنوان "زنان و سینما"، در همکاری با دانشگاه رم و جمعی از فیلمسازان و اساتید یازده کشور دیگر، در دستور کار خود قرار داده است.

اولین دور این کنفرانس سال گذشته در دانشگاه رم تشکیل شد و دوره‌های بعدی آن در کشورهای کانادا، ترکیه و آرژانتین برگزار خواهد شد.

جریان سینمای فمینیستی از سال ١٩٧٠ با تمرکز بر روی تفاوت‌های جنسیتی و شخصیتی در دنیای غرب آغاز به فعالیت کرد اما اکنون فارغ از منطقه‌بندی‌های جغرافیایی یا ملیتی، این سینما از بحث‌های محدود گذشته فراتر رفته و به بررسی وضعیت زنان در موقعیت‌های تاریخی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی می‌پردازد.

تقابل سینمای غرب و شرق، سنت و مدرنیته از زمینه‌های دیگری هستند که در عصر جهانی شدن، مورد توجه سینمای زنان و محققان آن قرار گرفته است.

از نکات جالب توجه این جریان، بررسی تفاوت‌های فرهنگی و تحصیلاتی زنان فیلمساز در کشورهای مختلف است که آثارشان به مدد گسترش و فراگیری شبکه‌های اینترنتی در دنیای معاصر، قابلیت راهیابی به کشورهای دیگر و استقبال از سوی فرهنگ‌های مختلف را یافته است.

گفته می‌شود؛ تولیدات بسیاری از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از این مسیر، موقعیت جهانی شدن را تجربه کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج